Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä palsta on hyvä esimerkki siitä miksi päiväkodit olisi pitänyt sulkea

hoitaja.
16.03.2020 |

"minä teen gradua, minä opiskelen, minä tarvitsen rahaa, minä en pärjää lapsen kanssa, minä minä minä minä". Kun asia jätetään vanhempien oman harkinnan varaan, se tarkoittaa sitä että iso osa kärrää lapsensa päiväkotiin, vaikka todellista tarvetta ei ole. Ihan taatusti ei pysytä karanteenissa ainakaan koko kuukautta, kun suurin pöly laskeutuu niin siellä on kohta taas kaikki.

Ihan sama juttu on joka vuosi näiden flunssien, vatsatautien, kihomatojen ym. kanssa. Sairaat ja hoitamattomat lapset tuodaan hoitoon koska "minäminäminä". Tänäänkin oli yksi lapsi hoidossa ja vihreät madot vaan valui nenästä "kun sillä on vaan pieni nuha".

Että pistää vihaksi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on hyvä esimerkki siitä että aikoinaan monenkin miehen olisi kannattanut laskea lastinsa lakanoille.

Vierailija
2/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja munatorvet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vaikeaa monien ajatella omaa nenäänsä pidemmälle. Minä minä- porukka lähti Pohjois-Italiaan ja tuli sieltä ilman karanteenia suoraan työpaikoille. Ja nyt muut minä-minät ei tajua miksi omaa toimintaa pitäisi muuttaa.

Vierailija
4/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33320 kirjoitti:

Yllättävän vaikeaa monien ajatella omaa nenäänsä pidemmälle. Minä minä- porukka lähti Pohjois-Italiaan ja tuli sieltä ilman karanteenia suoraan työpaikoille. Ja nyt muut minä-minät ei tajua miksi omaa toimintaa pitäisi muuttaa.

Niinpä

Vierailija
5/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi minäminä Tirolista teki ikimuistoiset häät yhdelle parille

Vierailija
6/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä aloitus 👌👍 Päiväkodissa työskentelevänä odotan mielenkiinnolla (ja kauhulla) ketkä tulevina päivinä taas yrittää lapsiaan tuoda päikkyyn. Kun ei helv.... mene jakeluun, että nyt TÄYTYY PITÄÄ lapset kotona, jos ammatti ei kuulu näihin kriittiseen ammatteihin.

Vierailija
7/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen 20 lapsen eskariryhmästä oli pe ja ma paikalla 10-12. Muut olivat jääneet kotiin, koska olivat yskäisiä ja/ tai nuhaisia. Ja tämähän on ohjeistus ihan normaalioloissakin! Kipeät lapset pidetään kotona, mutta todellisuushan on se, että pari-kolme tätä ohjetta noudattaa, ja loput sitten valuu sitä vihreää räkää siellä muun ryhmän seassa.

Jännää, että nyt sen kipeän lapsen hoito onnistui, mutta muulloin ei. 🙄

Meidän paikkakunnalla, eikä lähelläkään, ole todettu vielä yhtään korona tartuntaa, joten ihan perus räkistä täällä podetaan.

Vierailija
8/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo palstalaisten älykkyydestä. Ei ymmärretä mitä tarkoittaa, kun rajoituksia tehdään kansanterveydellisistä syistä. Se on tietyllä tavalla kuin sota. On siis lopulta ihan sama mitä yksittäiselle sotilaalle tapahtuu. Vaikka ansiot jäisivätkin saamatta, tutkinnot suorittamatta jne. sillä ei ole mitään merkitystä isossa kuvassa. Tässä ajatellaan kansan etua isossa kuvassa. Taistelu rintamalla pitää voittaa ja siinä ei yksittäisen sotilaan henki tällöin paljon paina.

Vierailija
9/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä aloitus 👌👍 Päiväkodissa työskentelevänä odotan mielenkiinnolla (ja kauhulla) ketkä tulevina päivinä taas yrittää lapsiaan tuoda päikkyyn. Kun ei helv.... mene jakeluun, että nyt TÄYTYY PITÄÄ lapset kotona, jos ammatti ei kuulu näihin kriittiseen ammatteihin.

Täytyykö? Hallituksen ohjeen mukaan jokainen saa lapsensa hoitoon, jos ei itse pysty sitä hoitoa järjestämään. Kyllä Saarioisten tehtaalle töihin menevä on yhtä oikeutettu työhön ja palkkaan kuin valtion etätyöntekijökin, joten ehkä on parempi, että sinä et määritä, kuka saa tuoda lapsen hoitoon ja kuka ei.

Vierailija
10/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo palstalaisten älykkyydestä.

Se on myös vähän pelottava ajatus, että nuo samat ihmiset joutuvat ottamaan suurta vastuuta lastensa opintojen edistymisestä

Vierailija
11/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian mukavuuden haluisia ihmiset on. Tehdään lapsia mutta ei jakseta hoitaa niitä. Ja aina Jonkun pitää auttaa ja tehdä jotain.

Vierailija
12/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen linjaus on tämä: 1) Varhaiskasvatuksen toimintayksiköt ja niiden yhteydessä järjestettävä esiopetus pidetään toiminnassa. Näin turvataan yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisten alojen henkilöstön lasten pääsy varhaiskasvatukseen ja mahdollistetaan vanhemmille työssäkäynti. Valtioneuvosto linjaa, että ne vanhemmat ja huoltajat, joiden on mahdollista järjestää lapsen hoito kotona, menettelevät niin.

Linjauksessa ei sanota, että vain kriittisten alojen työntekijöiden lapset saisivat pitää päivähoitopaikkansa, siinä sanotaan aika selkeästi, että näin mahdollistetaan vanhemmille työssäkäynti. Ei siis vain tietyille vanhemmille vaan kaikille niille, joilla ei ole mahdollisuutta järjestää lapsen hoitoa kotona.

Lapsia ei tarvitse pitää kotona, jos sattuu olemaan bussikuski tai autoasentaja tai rakennussiivooja, eikä voi mahdollistaa lapsen kotihoitoa.

Jos linjaus koskisi vain kriittisten alojen lapsia, olisi teksti tämä: Näin turvataan yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisten alojen henkilöstön lasten pääsy varhaiskasvatukseen ja mahdollistetaan näille vanhemmille työssäkäynti.

Vierailija
13/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö? Hallituksen ohjeen mukaan jokainen saa lapsensa hoitoon, jos ei itse pysty sitä hoitoa järjestämään. Kyllä Saarioisten tehtaalle töihin menevä on yhtä oikeutettu työhön ja palkkaan kuin valtion etätyöntekijökin, joten ehkä on parempi, että sinä et määritä, kuka saa tuoda lapsen hoitoon ja kuka ei.

Miksi alapeukku? Johan mediassa on moneen kertaan todettu, että jos työnantaja ei lomauta, niin töissä käydään edelleen.

Vierailija
14/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsen terveys pitäisi olla kaiken edellä ilman koronaakin. Harva vanhempi sitä huomioi. Luullaan, että päiväkodissa on vaan leppoisaa leikkimistä ja lapsi pärjää siellä sairaanakin. Näin ei kuitenkaan ole, vaan aktiviteetit isossa ryhmässä parilla aikuisella on suoritus

ja lapsella monesti 10tuntia hoitoa per päivä.

Hyvä on miettiä, että mikä on lapsen olotila ilman kuumetta, miltä mahtaa hänestä tuntua? Jaksaisitko vanhempi itse tehdä 10 tuntia työtä 5 päivää viikossa? Jaksaisitko vanhempi olla sairaana 10tuntia 5 päivää viikossa töissä? Entä päiväunet? Saako lapsesi edes levähtää kuormittavan päivän keskellä? Hermosto tarvitsee lepoa myös kehittyäkseen, tämä tutkittu. En ihmettele, että keskittymiskyvyttömyys ym. lisääntyvät kokoajan, koska lapselta jo alle 3v. kielletään päiväunet.

Vierailija
15/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo palstalaisten älykkyydestä. Ei ymmärretä mitä tarkoittaa, kun rajoituksia tehdään kansanterveydellisistä syistä. Se on tietyllä tavalla kuin sota. On siis lopulta ihan sama mitä yksittäiselle sotilaalle tapahtuu. Vaikka ansiot jäisivätkin saamatta, tutkinnot suorittamatta jne. sillä ei ole mitään merkitystä isossa kuvassa. Tässä ajatellaan kansan etua isossa kuvassa. Taistelu rintamalla pitää voittaa ja siinä ei yksittäisen sotilaan henki tällöin paljon paina.

Et varmaankaan ole lukenut hallituksen linjauksista? Siellähän painotettiin, että edelleen tehdään töitä, Suomi ei siis saa pysähtyä koronan takia. Yksi osa hallituksen edellyttämän työnteon jatkamista on se, että myös naiset ovat töissä. Jos työtä ei voi tehdä kotoa käsin, niin lapsille on taattu päivähoitopaikat pelkästään siksi, että yhteiskunnan pyörien pitää pyöriä. Jos jo olet vauvan kanssa kotona, niin isommalla lapsella ei ole oikeutta päivähoitoon, mutta jos et voi jäädä kotiin, niin hallitus edellyttää, että jatkat työntekoa siihen asti, kun työnantaja sinulle töitä tarjoaa.

Vierailija
16/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, nostan. Päiväkodin arki rullaa kuten aikaisemminkin, lapset tuodaan päiväkotiin jos vanhempi on töissä. Vaikka olisi kipeä. Aivan sama onko fyysisesti työpaikalla vai etätöissä. Töitähän työajalla tehdään ja lapsi häiritsee työntekoa. Ei mitään uutta auringon alla.

Vierailija
17/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Saarioinenkin sulkeutua ihan millon tahansa.

Vierailija
18/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Saarioinenkin sulkeutua ihan millon tahansa.

Tämä on kohtalaisen epätodennäköistä, koska siellä on jo nyt rajoitettu kanssakäymistä muiden työntekijöiden kanssa. Jos siis yhdellä todetaan korona, ei sieltä päädy eristyksiin koko tehtaan väki, vaan ainoastaan tietty tiimi.

Ja siksi Saarioisten äideillä ei ole kotiuunissa maksalaatikkoa sinun perheellesi, vaan se äiti menee tehtaaseen ja vie ennen sitä lapsensa päivähoitoon. Täysin hallituksen ohjeiden mukaan.

Vierailija
19/19 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapsen terveys pitäisi olla kaiken edellä ilman koronaakin. Harva vanhempi sitä huomioi. Luullaan, että päiväkodissa on vaan leppoisaa leikkimistä ja lapsi pärjää siellä sairaanakin. Näin ei kuitenkaan ole, vaan aktiviteetit isossa ryhmässä parilla aikuisella on suoritus

ja lapsella monesti 10tuntia hoitoa per päivä.

Hyvä on miettiä, että mikä on lapsen olotila ilman kuumetta, miltä mahtaa hänestä tuntua? Jaksaisitko vanhempi itse tehdä 10 tuntia työtä 5 päivää viikossa? Jaksaisitko vanhempi olla sairaana 10tuntia 5 päivää viikossa töissä? Entä päiväunet? Saako lapsesi edes levähtää kuormittavan päivän keskellä? Hermosto tarvitsee lepoa myös kehittyäkseen, tämä tutkittu. En ihmettele, että keskittymiskyvyttömyys ym. lisääntyvät kokoajan, koska lapselta jo alle 3v. kielletään päiväunet.

Tästä asiasta, lapsen sairaana päivähoitoon viennistä ym, pitäisi pitää enemmänkin meteliä. Välittävä ja lapsen hyvinvointia ajatteleva aikuinen on lapsen ääni siihen mitä lapsi tarvitsee, mitä lapsi on vaille ja mitä hänen häiriökäytös kertoo tarvitsevansa. Päivähoidossa näkee, kuinka moni pieni lapsi on vaille sitä vanhemman läsnäoloa, hoivaa ja huolenpitoa, elämää arjessa lapsen kanssa yhdessä tehden. Tämä ei tarkoita harrastuksia, hoploppeja, linnanmäkeä vaan ruuanlaittoa, kirjan lukemista, ulkoilua, mökkeilyä, kalastusta, pyykinripustamista, siivousta yhdessä tehden. Ottakaa se lapsi arkeen mukaan ja kainaloon sekä tylsistykää yhdessä, kun ei ole mitään tekemistä. Siliteltkää ja pusutelkaa, mutta asettakaa rajat sellaiselle toiminnalle mikä ei ole hyväksyttävää. Sitä nykypäivän lapset huutaa käytöksellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän