Ei taida edelleenkään koronavirus olla hyväksyttävä syy työttömälle?
Siis järkeväähän se olisi, että jos vaan mahdollista niin ei mene esim. ostarille johonkin mehubaariin tai putiikkiin ihmisten yskimisten alle, jos se vaan on vältettävissä. Ei kuitenkaan taida te-toimisto olla samaa mieltä, vaan laittaa sitten rahantulon seis jos tahallaan jää kotiin. Eikö tästä voisi nyt joustaa? Siis tarkoitan nimenomaan nyt tätä poikkeustilaa. Normaalitilanteessa en tietenkään olisi tämän kannalla.
Kommentit (8)
No miten työtön on eri asia kuin töissäkäyvä?? En minäkään voi töistä jäädä pois vaan ilmoittamalla, että ei nyt napostele tulla! Jotkut kuvittelee, että kaikki työntekijät on joko kotona muuten vaan tai etätöissä.
No kuulkaas EI OLE. Ihan töissä ollaan normaalisti ~300 henkilön toimistolla!
Siis koska TE-toimisto on edellyttänyt, että pitää mennä mehubaariin hengailemaan?
45622535 kirjoitti:
Eihän sun ole pakko mitään tehdä, ellet ole jossain työkkärin humppakursseilla, mutta niistä nyt pääsee luistamaan muutenkin helposti kun valittaa masennusta. Tapaamisia voi saikuttaa loputtomasti, kokeiltu on, jopa copypaste-viesteillä sähköpostitse. Toimeentulotuki korvaa työmarkkinatuen puutteen niin ei paljoa kiinnosta ja nostan sitä muutenkin kun sinne menee vedet, sähköt, kotivakuutukset, lääkkeet jne.
Olen työtön enkä saa toimeentulotukea enkä saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
No miten työtön on eri asia kuin töissäkäyvä?? En minäkään voi töistä jäädä pois vaan ilmoittamalla, että ei nyt napostele tulla! Jotkut kuvittelee, että kaikki työntekijät on joko kotona muuten vaan tai etätöissä.
No kuulkaas EI OLE. Ihan töissä ollaan normaalisti ~300 henkilön toimistolla!
Siis osaatko lukea? Hätätilanteessa aletaan käyttää kaikkia keinoja. Jos ihmiskontakti vaan on vältettävissä, se olisi hyvä välttää. Se, että työttömän ei tarvitse nyt hillua ympäri kaupunkia ihmisten seassa, olisi yksi hyvä keino. Työsuhteessa oleville asia ei ole ihan niin yksinkertainen, se on aika pitkälle työnantajan ja työntekijän välinen asia. Jos pandemia etenee, valtio voi puuttua siihenkin.
Ei ihme, että virukset leviää, kun ihmiset ei näytä ymmärtävän mistään mitään. Luetun ymmärtäminen, siis ei mekaaninen lukeminen, vaan YMMÄRTÄMINEN (tajuatko?) näyttää olevan aivan mahdotonta.
Varmaan toivovatkin lopullista poispyyhkäisyämme kuten valtaosa esim.tämänkin palstan kirjoittajista:( Itseäkin mietityttänyt, mulla on vieläpä autoimmuunisairaus ja kaikki normiflunssatkin pitkäkestoisia ja voimakasoireisia.
Olen myös miettinyt vaihtoa siivousalalle, kun nykyinen ala ei työllistä, mutta enpä varmaan uskalla tässä tilanteessa kähteä terveydelläni leikkimään, perusterve kun en siis ole. Elleivät pakota työtkkäristä pian just esim. siivoojaksi tai jhnk kuntouttavaan koronayskijöiden pariin:( Keraankin on tietynlaista etua työttömyydestä eli voi eristäytyä aika hyvin kotiinsa, mutta tuskinpa työkkäri jättää rauhaan vaikka mikä rutto riehuisi! Pitävätkö vielä noita info ym.ryhmätilasiuuksiaankin näinä aikoina?! MUlla ei tietoa, koska ihan hetkeen ei ole sellaiseen pakotettu.
Olen työtön ja nimenomaan nyt ihan tyytyväinen siitä, kun ei tarvitse miettiä että mistä kolosta saa koronatartunnan, kun voi olla kotona päivät pitkät. Ei mua ainakaan työkkärin tyypit ole kehottaneet missään mehubaareissa ja kauppakeskuksissa koskaan luuhaamaan.
Eihän sun ole pakko mitään tehdä, ellet ole jossain työkkärin humppakursseilla, mutta niistä nyt pääsee luistamaan muutenkin helposti kun valittaa masennusta. Tapaamisia voi saikuttaa loputtomasti, kokeiltu on, jopa copypaste-viesteillä sähköpostitse. Toimeentulotuki korvaa työmarkkinatuen puutteen niin ei paljoa kiinnosta ja nostan sitä muutenkin kun sinne menee vedet, sähköt, kotivakuutukset, lääkkeet jne.