Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset! Nyt aikuisten oikeasti, jutellaan elämästä. Mulla menee huolestuttavan huonosti vaikka paljon hyvääkin on.

Vierailija
16.03.2020 |

Olen 30v nainen, valmistuin nuorena amiksesta vaatetusalalta ja ollut aina työelämässä mukana paitsi nyt, määräaikainen työ loppui koska firmalla ei ollut enää varaa pitää. Olen myynnin ja asiakaspalvelun ammattilainen.

Tässä koko aikuisiän aikana on palkka ollut 600-1200 euro. Joudun näinkin ikävän asian tunnistaa että olen väkisin joutunut nostaa soviteltua päiväraha jotta saan asunnon ja muut menot maksetuksi. Välillä asumistukeakin. Omalta terveysasemalta en ole enää saanut aikoja enkä hammaslääkäri aikoja, joten olen joutunut yksityiselle mennä, perustarkastukset ja putsaukset ovat maksaneet paljon.
Hirveästi töitä olen tehnyt ja on mennyt paljon ohi elämässä kun ei kaupan-alalla vapaita saa helposti tai saat uhkailut päälle jos pyydät.
Alkaa jo olemaan todella raskasta ja nöyryttävää, haluaisin elättää itseäni ILMAN TUKIA. Työelämän raskas ja huono ilmapiiri ovat muuttaneet minua, en ole enää niin iloinen kuin aikaisemmin.

Mielestäni tämä ei ole hyvä eikä kukaan tässä voita. Olen hirmu huolissaan tulevaisuudessa ja jatkuvasta niukasta rahatilanteesta. Tämä on totuus ja monien arki.
Minä koen että huonosti menee enkä vertaile tilannettani afrikan lapsiin. Modernissa yhteiskunnassa on häpeällistä että joutuu hakee tulonsa vaikka mistä ja silti elää melkein köyhänä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo nimenomaan on totuus ja monien arki. Ja se nimenomaan tarkoittaa, että Elämä on tuollaista. Se on ihan ok, siinä ei ole mitään vikaa näin kuuluukin olla ja näin on aina ollut - suurimmalla osalla muistakin ihmisistä.

Mä en oikeasti käsitä tuota ruikutusta että ”jään paitsi kivoista asioista kun pitää olla töissä”. Jumankekka. Sulla sentään on töitä. Ja ”joudun nostaan soviteltua päivärahaa”. Vitalis sentään, iso osa ihmisistä ei saa minkäänlaista päivärahaa vaikka töitäkään ei ole.

Kehtaatkin narista vaikka oot sietämättömän onnnekas.

Vierailija
2/3 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua? Olen niin yksin tässä ajatuksissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttaudu uudelleen alalle josta saa verran palkkaa että pärjää. aina sanotaan että pitää kouluttautua alalle joka kiinnostaa mutta jätetään sanomatta että palkka ei ole kummonenkaan. kai oletetaan että kaikilla on joku muu joka elättää. suomi on kallis maa asua niin täytyy olla hyvä palkka jos yksin on pärjättävä. harkitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi