Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kaikki itkevät yrittäjät, kulttuuritoimijat ym. jotka pyytää asiakkaita tukemaan heitä

Vierailija
16.03.2020 |

Ei tässä kuulkaan kenenkään elanto nyt tukevalla pohjalla ole. On tulossa lomautuksia, työttömyyttä ym.
Sori, mutta en osta lippuja tilaisuuksiin joita ei pidetä, en osta tuotteita joita en tarvitse.

Kommentit (405)

Vierailija
41/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen yrittäjän, joka on suhtautunut työttömiin ja tuensaajiin ylimielisesti, tulisi nyt olla hiljaa.

Olosuhteet voivat vaihdella ja jos on kuuluttanut olevansa hyvin omavarainen self-made-person, ei varmaan kannata heti ensimmäiseksi valtioon tukeutua. Monen yrittäjän ja työttömän erottaa tällä hetkellä vain toiminimi. Epäonnistuneella yrittäjällä ja epäonnistuneella työnhakijalla ei ole eroa, kummatkin ovat yrittäneet. Kummankin tilanteeseen voi ja on voinut yhteiskunnan tilanne vaikuttaa. Työttömyys on osittain rakenteellista ja tässä nähdään, miksi kaikkien ei kannata yrittäjiksikään ryhtyä. Nöyrtymisen ja inhimillisyyden aika on käsillä.

Näin ajattelen itse myös. Ne, jotka ovat mollanneet työttömiä, saattavat nyt joutua ihan samanlaiseen tilanteeseen itse. Olen aina tiennyt että jossain vaiheessa niin tulee käymään. Työttömänä olleet tulevat pärjäämään tässä tilanteessa, koska eivät ole törsänneet ja osaavat elää minimaalisesti. Toisin kuin eliitti ja ylimieliset keskitasoiset kuluttajat, joille tärkeintä on näyttää hyvältä muiden silmissä. Miten suu nyt pannaan?

Vierailija
42/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsytti julkkismuusikoiden tilitys jossain iltapäivälehdessä. Luulisi, että Anna Puun kaltaisilla tunnetuilla muusikoilla, joiden nimi ja naama on ollut kaikkialla jo vuosia, olisi riittävästi tahkottuna rahaa tällaisen notkahduksen varalle. Pienyrittäjien ahdingon ymmärrän, mutta en näiden kaiken kansan julkkisten kitinän peruuntuneista keikoista. Toiset taistelee elämästään!

Mutta ymmärrätkö että Anna Puun ja hänen kaltaistensa taustalla elää joukko hänestä riippuvaisia ihmisiä. Anna Puulla varmasti on rahaa sen verran että itse tulee toimeen, mutta on eri asia pystyykö hän maksamaan palkan kaikille muille joita elättää siinä sivussa.

Kyllä. Tässä Musa vai bisnes -jaksossa 17.2. Anna Puu kuvailee tarkemmin sitä, että hänellä on bändi, jolle on maksaa aina saman palkan. Bändi on myös lojaali hänelle.

https://www.radiohelsinki.fi/ohjelma/musa-vai-bisnes/

Ja musiikkialalla moni muukin saa tulonsa artistista kuin vain artisti itse: keikkajärjestäjät, valo- ja ääniteknikot, keikkaravintola..

Turhaan kadehdit niitä Anna Puun isoja tuloja:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu minuakin ihmetyttää, että yritetään vedota ihmisten kilttiyteen ja tavallaan hyväksikäyttää ihmisiä. Kaikki tulevat olemaan samassa veneessä hyvin pian (paitsi upporikkaat), ja kaikilla putoaa elintaso, silloin ei ostella luxustuotteita tai tuhlata kulttuuriin. Tai ostella jotain konserttilippuja huvin vuoksi ennakkoon. Aivan äärimmäistä itsekkyyttä vaatia rahaa muilta tässä tilanteessa, kun maassa on kriisitila ja ihmisiä sairastuu. Luulevatko he oikeasti, että ihmisillä olisi varaa (tai kiinnostusta) alkaa tukea kaikkia mahdollisia yrittäjiä ja taiteilijoita? Ei tietenkään ole. Vain rikkaat voivat tässä tilanteessa tehdä sen, ja niitä ei ole Suomessa paljoa. Näen punaista kaikissa, jotka yrittävät hyväksikäyttää tätä tilannetta. Järkevin yrittäjä tai kulttuurityöläinen kävelisi nyt äkkiä työvoimatoimistoon ja laittaisi hakemuksen vireille, sen joutuu tekemään ennemmin tai myöhemmin. Ei vaan taida ylpeys antaa periksi vielä.

Daa. Minulla on vielä sellaiset tulot, että voin huomioida paikallisia yrittäjiä tarpeen mukaan. Jos en käy teatterissa muutenkaan, niin en ehkä osta kannatuksen vuoksi teatterilippua. Mutta jos käyn hierojalla, kampaajalla ym. niin voin nämä paikalliset yrittäjät huomioida.

Minusta jokainen mahdollisuuksiensa mukaan. Suomessa on vielä paljon keskituloisia, jotka pystyvät kuluttamaan.

Siitä vaan sitten kuluttamaan lisää. Voi olla että muutaman kuukauden tai puolen vuoden päästä kadut. Hassua tulla tässä tilanteessa kehuskelemaan tuloillasi. 

Vierailija
44/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.

Niitten yrittäjien maksamilla veroilla teidän pienituloisten tuet maksetaan.

Höpölöpö. Jos et kuulu 10% parhaimmin tienaaviin, maksat yhdessä _kaikkien_ jäljelle jäävien kanssa vain 10% verotuloista. Jos siis olet itsesi onnistunut maksamaan nettomaksajaksi, mikä on epätodennäköistä, ellet ole hyvin suurituloinen ja lähellä eläkeikää.

Eli käytännössä makselet omia kulujasi ja tämänkään jälkeen ei sinun panoksella ole juurikaan väliä. Koeta pärjätä tiedon kanssa

Vierailija
45/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen yrittäjän, joka on suhtautunut työttömiin ja tuensaajiin ylimielisesti, tulisi nyt olla hiljaa.

Olosuhteet voivat vaihdella ja jos on kuuluttanut olevansa hyvin omavarainen self-made-person, ei varmaan kannata heti ensimmäiseksi valtioon tukeutua. Monen yrittäjän ja työttömän erottaa tällä hetkellä vain toiminimi. Epäonnistuneella yrittäjällä ja epäonnistuneella työnhakijalla ei ole eroa, kummatkin ovat yrittäneet. Kummankin tilanteeseen voi ja on voinut yhteiskunnan tilanne vaikuttaa. Työttömyys on osittain rakenteellista ja tässä nähdään, miksi kaikkien ei kannata yrittäjiksikään ryhtyä. Nöyrtymisen ja inhimillisyyden aika on käsillä.

Öh? Erikoinen vastakkainasettelu.

En minä ole yrittäjä siksi, että halveksuisin työttömiä.

Haluan tehdä omaa työtäni. Yksinyrittäjänä se on mahdollista. En halua olla työtön. Harvassa varmaan ne, jotka haluavat.

On myös hassua ajatella, että niiden, joilla nyt on vaikeaa, ei olisi alun pitäenkään kannattanut ryhtyä yrittäjiksi.

Tällä hetkellä talousvaikeudet ovat maailmanlaajuiset ja koskettavat kaikenkokoisia yrityksiä. Sitä kautta myös palkansaajia. Ja lopulta valitettavasti myös tuensaajia.

Siitä olen samaa mieltä, että nyt on solidaarisuuden aika.

Vierailija
46/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on todella härskiä! Vaimo lirkuttelee ripsienpidennykset räpsyen täydessä tällingissä kuinka hänen artistimiestään nyt olisi hyvä tukea. Tue itse, hemmetti! En mä kauneudenhoitopalveluista tai -tuotteista ole tinkinyt siksi että saisin tukea muita vaan omaa talouttani. Mihin katosi pahan päivän varalle säästäminen? Jos et sitä itse tee, älä oleta että muut tekee sitä sulle!

Vierailija
47/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja itse elää sossun tuella. Ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään saadakseen rahaa. Ole huolehti, kyllä nuo tuet pian loppuu kun yhteiskunta halvaantuu.

Jos aloittaja eläisi sossuntuella niin eikö silloin nimenomaan olisi ymmärrettävää ettei hän voi ostella teatterilippuja, kynsihoitoja, autonvahauksia, sisustuskrääsää jne. pelkän solidaarisuuden vuoksi?

Vierailija
48/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, paikallinen jumppasaliyrittäjä just valittaa että mites nyt kun on kesähuvilan lainakiin maksamatta...

Vähän vois miettiä omaa napaa pidemmälle.

Vierailija
49/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on todella härskiä! Vaimo lirkuttelee ripsienpidennykset räpsyen täydessä tällingissä kuinka hänen artistimiestään nyt olisi hyvä tukea. Tue itse, hemmetti! En mä kauneudenhoitopalveluista tai -tuotteista ole tinkinyt siksi että saisin tukea muita vaan omaa talouttani. Mihin katosi pahan päivän varalle säästäminen? Jos et sitä itse tee, älä oleta että muut tekee sitä sulle!

Pahan päivän varalle säästetyt rahat ovat menneet shamppanjaan ja koksuun.

Vierailija
50/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei. Minua huolettaa, mitä tapahtuu, kun pienyrittäjiä kaatuu.

Toisaalta millaiset säästöt yrittäjällä on, jos jo 1-2 kk epävarmempia aikoja vie konkkaan? Eikö kukaan ole kuullut puskurista.

Meinaatko että joku parturikampaaja tekee sellaista tiliä että sillä saataisiin mitään puskureita?

Ei puskurin pitäminen vaadi kummoista tiliä. Vasta sitten kun kirjaimellisesti kaikki menee kädestä suuhun esim. työmarkkinatuki niin sitten menee hankalaksi kerätä vähäistä pienempää puskuria. Kyllä parturi tai vaikka siivooja ansaitsee sen verran että voi aina laittaa hieman "sukanvarteen".

Vierailija
51/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette taida ymmärtää esim kuinka paljon freelancereita työskentelee vaikkapa urheilutv-tuotannoissa, nyt kun koko urheilumaailma hiljeni, niin on satoja selostajia, kuvaajia, äänimiehiä jne jne joilta tosiaan vietiin puolen vuode palkka samoin tein kun kaikki meni kiinni.

Miten ihmeessä olisit voinut varautua kun olit suurin piirtein laukkua pakattuna lentoasemalla lähdössä kohteeseen töihin.

Minäkin olen yrittäjä, teen  myös osa-aikaisesti palkkatyötä toisille yrittäjille. Meillä kausi on vasta alkamassa, alkuvuosi on aina hiljainen ja syö puskurin.

Kauhulla tsekkailen varauskirjaa, kuukausi on peruttu kokonaan.

En ole somessa valittanut tai hakenut sääliä, mutta toivon että nyt moni käyttäisi pienyrittäjän palveluita jos mahdollista, esim vaikka sitä lähikauppaa ( missä ehkä on vähemmän ihmisä ja riski Koronaan pienempi ).

Ja jos kaikki yrittäjät nyt kaatuvat ja tulevat sosiaalituen piiriin, niin ei ole mukavaa enää tune saajillakaan, kun ei tule raha riittämään kaikille mitenkään.

Vierailija
52/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh? Erikoinen vastakkainasettelu.

En minä ole yrittäjä siksi, että halveksuisin työttömiä.

Haluan tehdä omaa työtäni. Yksinyrittäjänä se on mahdollista. En halua olla työtön. Harvassa varmaan ne, jotka haluavat.

On myös hassua ajatella, että niiden, joilla nyt on vaikeaa, ei olisi alun pitäenkään kannattanut ryhtyä yrittäjiksi.

Tällä hetkellä talousvaikeudet ovat maailmanlaajuiset ja koskettavat kaikenkokoisia yrityksiä. Sitä kautta myös palkansaajia. Ja lopulta valitettavasti myös tuensaajia.

Siitä olen samaa mieltä, että nyt on solidaarisuuden aika.

Lähinnä viittasin heihin, jotka tällaista asennetta kylvävät ja toisaalta heihin, jotka ehdottavat jokaiselle työttömälle itsensä työlliställistämistä. Ei realistista.

Tuo on ihan terve asenne yrittää itse parhaansa ja keskittyä omaan juttuunsa ilman tarvetta latistaa muita, tsemppiä tulevaan sinulle!

Vierailija
53/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.

Niitten yrittäjien maksamilla veroilla teidän pienituloisten tuet maksetaan.

Höpölöpö. Jos et kuulu 10% parhaimmin tienaaviin, maksat yhdessä _kaikkien_ jäljelle jäävien kanssa vain 10% verotuloista. Jos siis olet itsesi onnistunut maksamaan nettomaksajaksi, mikä on epätodennäköistä, ellet ole hyvin suurituloinen ja lähellä eläkeikää.

Eli käytännössä makselet omia kulujasi ja tämänkään jälkeen ei sinun panoksella ole juurikaan väliä. Koeta pärjätä tiedon kanssa <3 Toki jos omistat Supercellin niin tämä ei koske sinua.

Sinä taas puolestasi olet vinkunut koko ikäsi erilaisia tukia tekemättä päivääkään tuottavaa työtä.

Vierailija
54/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumien peruuntuminen on ikävä juttu, mutta olen pienituloinen palkollinen eikä mulla ole varaa maksaa peruuntuneen tapahtuman kuluja lahjoittamalla lippurahoja tai antaa rahaa tapahtumanjärjestäjälle, jonka tapahtuma peruuntui. Enkä voi ostaa uutta lahjakorttia, koska mitään takeita siitä, että sille mitään vastinetta edes saa.

On todella härskiä edes pyytää tuollaista!

Vierailija
55/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joista suuri osa on yrittäjiä

Vierailija
56/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän koko Suomen kannalta olisi parasta jos mahdollisimman moni saisi pitää työpaikkansa/yrityksiä menisi mahdollisimman vähän konkurssiin?

Vierailija
57/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole nyt menossa keikoille, hieromalle, kosmetologille tai mihinkään mikä ei ole oleellista nyt.

Kriisitilanteissa tärkeysjärjestys on koti, perhe, ruoka, suoja.

Kukaan ei kuole jos ei pääse keikalle tai hierojalle. Kukaan ei kuole, jos kirjailija ei kirjoita mitään tai kuvataiteilija ei tee mitään.

Miksi pitäisi väkisin tehdä mitä ei halua,vaikkapa käyttää jonkun yrittäjän palveluita?

Vierailija
58/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjällä on yrittäjän riski. Ei pitäisi tulla yllätyksenä. Kyllä duunarikin joutuu asuntolainansa vuoksi ongelmiin kun tulee lomautus tai muuten notkahdus tuloihin. Harva tässä kykenee jatkamaan kulutusta vailla huolta huomisesta.

Sori vaan, mutta itse sympatisoin pienyrittäjiä. Varsinkin niitä, joilla on paljon pääomaa sidottuna ja vuokrakulut juoksevat jatkuvasti. Helposti 10 000€ jostain pikkutilasta suht' hyvällä sijainnilla. Ei ole taatusti kaksista, kun saat tehdä kunnon tiliä, että saat jotain viivan alle. 

Vierailija
59/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsytti julkkismuusikoiden tilitys jossain iltapäivälehdessä. Luulisi, että Anna Puun kaltaisilla tunnetuilla muusikoilla, joiden nimi ja naama on ollut kaikkialla jo vuosia, olisi riittävästi tahkottuna rahaa tällaisen notkahduksen varalle. Pienyrittäjien ahdingon ymmärrän, mutta en näiden kaiken kansan julkkisten kitinän peruuntuneista keikoista. Toiset taistelee elämästään!

Vaikken mikään Annan fani olekaan, niin muistelisin kyllä hänen olleen enemmän huolissaan muista, esim roudarit, soittajat jne. Näillä tuskin on tahkottuna rahaa kuukausien elämiseen. Eikä Suomessa muutenkaan ole kuin muutama hassu artisti joka elää leveästi.

Vierailija
60/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joista suuri osa on yrittäjiä

Tätä ihmettelen. Eihän yritys voi mitenkään olla kannattava, jos yrittäjä ei saa nostettua palkkaa itselleen. Ihan harrastustoimintaako se on?

Miksi jatkaa, jos yritys ei tuota tulosta?