Ärsyttää kaikki itkevät yrittäjät, kulttuuritoimijat ym. jotka pyytää asiakkaita tukemaan heitä
Ei tässä kuulkaan kenenkään elanto nyt tukevalla pohjalla ole. On tulossa lomautuksia, työttömyyttä ym.
Sori, mutta en osta lippuja tilaisuuksiin joita ei pidetä, en osta tuotteita joita en tarvitse.
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pienyrittäjät menevät konkurssiin (itsensä, perheensä sekä 1-2 muuta työllistävät) niin yli 900 000 ihmistä siirtyy työttömyyskorvauksen piiriin. Tämä tarkoittaa sitä että Suomen työttömyys nousee suoraan vuoden loppuun mennessä yli 40%. Tästä seuraa se että näillä työttömyystuen piiriin joutuneilla on vähemmän rahaa käytössään, josta taas seuraa se että isommat yritykset alkaa kaatua ja saadaan lisää työttömiä. Ennen tuota vaihetta valtion kassa on kuitenkin jo tyhjä joten valtion tukien maksaminen lakkaa melkolailla kokonaan kaikille kansaneläkeläisille, sairaseläkeläisille ja työttömille marras-joulukuun aikana 2020. Että semmosta.
Kaikki liittyy kaikkeen ja tärkeää olisi jokaisen elää mahdollisimman normaalia arkea rajoitukset ja määräykset huomioiden. Nettikaupoissa voi shoppailla, kampaajallekin voi mennä, hieronnassa voi käydä ja ravintoloiden sekä kahviloiden syötäviä voi tilata kotiin.
Meinaat siis, että kun kapitalistinen yhteiskuntajärjestys romahtaa niin kaikki ihmiset vain istuvat kotonaan peukalo perseessä? Valtio voi alkaa jakaa kansalle lapioita ja laittaa jengin pellolle sekä kunnostamaan infraa. Ei ihmisyhteisö ole riippuvainen siitä kuinka monta yritystä täällä kauppaa eri väristä sokerivettä.
Kommarin unelma. Valtio osoittaa työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ap tajuat että myös sun lomautus voi olla kiinni siitä käyttääkö asiakkaat sun työnantajan palveluita vai ei? Jos siis oot yksityisellä.
Yrittäjien olisi suotavaa miettiä omaa asennetaan ei-työssäkäyviä kohtaan. Mielestäni kenenkään ei tässä taloudellisessa tilanteessa kannata purra ruokkivaa kättä. Miksi näin tunnutaan kuitenkin tekevän? Isoon ääneen saatetaan sanoa ettei hyväksytä työttömyyttä. Keillä on usein aikaa? Työttömillä. Palkallinen voi olla liian väsynyt pitkän viikon jälkeen tai sitten haluaa käyttää vaivalla tienaamansa rahat muuhun. Isotuloisten onkin helpompi kannattaa erilaisia yrityksiä kun taas pienituloinen joutuu miettimään. Ilmeisesti näitä isotuloisia ei riitä kaikkien yritysten iloksi kerta somessa huudellaan asiakkaita.
Eikö teitä huoleta se että jos yritykset kaatuu niin myös Suomen verotulot romahtaa ja toisaalta elätettävien määrä nousee pilviin? Mä en tajua miten jonkun mielestä tää voi olla hyvä asia. Millä varoilla me hommataan hengityskoneet, hoidetaan sairaat ja nostetaan hoitajien palkkoja jos valtion tulot laskee vaikka 30% ?
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitetaan että "hankkikaa työttömät töitä". Nyt valitetaan että "yrittäjät, kaatukaa työttömiksi kun raha ja työllisyys ei ole enää tärkeätää." Kun Korona on ohi, niin onko teillä ymmärrystä sitten näitä työttömiä kohtaan joiden yritykset kaatui korona epidemian aikaan? Antakaas kun arvaan. Ei varmasti, vaan palataan taas valittamaan että "menkää töihin saatanan laiskurit". Kertokaa minulle, milloin on sitten hyvä? Jos eletään kerta tilannetta kun työllisyys JA työttömyys molemmat ei ole hyvä juttu?!?! Mikä sitten on hyvä?
Ne on mm. näitä yrittäjiä jotka nyt työttömiä haukkuvat. Tuskin itseään haukkuisivat jos työttömiksi jäisivät, koska sittenhän se ei olekaan yhtäkkiä oma vika kuten muilla, vaan ollaan olosuhteiden uhreja ja räpätetään päälle kuinka yhteiskunta ei rientänyt apuun (se apu on se työttömyysraha).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ap tajuat että myös sun lomautus voi olla kiinni siitä käyttääkö asiakkaat sun työnantajan palveluita vai ei? Jos siis oot yksityisellä.
Yrittäjien olisi suotavaa miettiä omaa asennetaan ei-työssäkäyviä kohtaan. Mielestäni kenenkään ei tässä taloudellisessa tilanteessa kannata purra ruokkivaa kättä. Miksi näin tunnutaan kuitenkin tekevän? Isoon ääneen saatetaan sanoa ettei hyväksytä työttömyyttä. Keillä on usein aikaa? Työttömillä. Palkallinen voi olla liian väsynyt pitkän viikon jälkeen tai sitten haluaa käyttää vaivalla tienaamansa rahat muuhun. Isotuloisten onkin helpompi kannattaa erilaisia yrityksiä kun taas pienituloinen joutuu miettimään. Ilmeisesti näitä isotuloisia ei riitä kaikkien yritysten iloksi kerta somessa huudellaan asiakkaita.
sä taidat nyt vähän yleistää yrittäjiä. Ihan yhtä typerää kuin työttömien yleistäminen laiskoiksi.
Tällaista se aina on. "Kyllä töitä saa kun haluaa tyypit" on etunenässä itkemässä tukea itselleen. Jos ei saa tuloja yrityksestä, sitten pitää mennä töihin jonnekin, kun niitä saa halutessaan.
Mä sain töitä jo 10 vuotta sitten, mutta edelleenkään en pidä työpaikkaa itsestäänselvyytenä, vaikka alalla on paljon töitä myös nyt ja olen töissäni hyvä. Meidän alalla kyllä varmasti välillisesti vaikuttaa. Työt ei lopu, mutta asiakkaiden maksukyky voi loppua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä huoleta se että jos yritykset kaatuu niin myös Suomen verotulot romahtaa ja toisaalta elätettävien määrä nousee pilviin? Mä en tajua miten jonkun mielestä tää voi olla hyvä asia. Millä varoilla me hommataan hengityskoneet, hoidetaan sairaat ja nostetaan hoitajien palkkoja jos valtion tulot laskee vaikka 30% ?
Lue uutisia. Valtio aikoo tukea yrityksiä jonkin asteisella tukipaketilla
siis ihan tosissaan Tukholman yöelämä on kriisissä ja vaatii kuntaa & hallitusta tukemaan taloudellisesti. Voiko mitään pinnallisempaa ollakaan kun nää stureplansprofiilit. Toivottavasti eivät saa penniäkään julkisia varoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena sairauden takia pitkäaikaistyöttömäksi päätyneenä "katkerona" ja hyvin pienillä tuloilla itsestäni riippumattomista syistä kituuttaneena tuumin, että näinä aikoina voi monenkin mukavuuskupla poksahtaa oikein komeasti. Valitettavan moni (pien)yrittäjä on harrastanut työkokeilijoiden systemaattista hyväksikäyttöä ilman minkäänlaista pistosta omassatunnossa ja näille yrittäjille toivonkin oikein romahdusrikasta korona-aikaa.
Itse tein ihan hiljattain 9 euroa / työpäivä -työkokeilua pieneen yritykseen puolen vuoden ajan, koska yrittäjät lupasivat työllistää minut työkokeilujakson päätteeksi. Yrittäjät itse pitivät nautinnollisia lomapätkiä samalla kun jäin itse pyörittämään yksin heidän yritystään tuolla 9 euron päiväkorvauksella. Jopa työsuhteen alkamispäivä oli lyöty lukkoon, mutta niin vain ilmoittivat parin viikon varoitusajalla, että "sori, ei meillä olekaan varaa palkata." Uusi palkaton työkokeilijakin oli katsottu kaikessa hiljaisuudessa valmiiksi. Ei kuulkaa yrittäjiä morkkistanut pätkän vertaa, että he vetivät luvatun toimeentulon nenäni alta ja kiitokseksi puolen vuoden palkattomasta työnteosta tiputtivat minut takaisin Kelan pienimmille tuille.
Ja nyt kun osat on kääntynyt toisinpäin niin johan on hirveä julkinen nauku ja itku, kuinka pitää tukea, ostaa ja rahoittaa. Harva pienyrittäjä harrastaa hyväntekeväisyyttä. Miksi siis jo valmiiksi tiukoilla olevien kuluttajienkaan pitäisi. Niin makaa kuin petaa.
Mitenkäs ajattelit olla työttömänä vastikkeetta? Tiedoksesi, että jos et työllistä itseäsi yrittäjänä tai työntekijänä, niin ei sinulla ole hirveästi vaihtoehtoja. Ja kun "joudut alemmalle Kela-tuelle". Joku kuitenkin maksaa sinulle kotona oleilusta. Eikö kannattaisi käyttää sitten se aika hyödyksi, eikä tässä vaiheessa haukkua sitä, joka on saanut työkokeiluun henkilön aivan Suomen lakien ja normien mukaan.
Se parhaiten nauraa joka viimeiseksi naurahtaa. Miltä tällaiselle yrittäjälle mahtaisi maittaa ilmaisena työntekijänä työskentely omien tekostensa jälkeen? Onhan tällainen kuitenkin laillista.
Ja se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Työskentelen omassa it-alan firmassa (oy). En siis todellakaan ole kohderyhmää, joka palkkaisi työttömän työkokeiluun. Onnekseni mulla ei ole samanlaista yrittäjän riskiä, kuin vaikka ravintola-alan tms. yrittäjällä tai isolla yrityksellä. Mutta siitä huolimatta sympatisoin kaikkia, jotka tekevät Suomen eteen jotain ja autan kaikin keinoin heitä ostamalla palveluja ja tuotteita Suomesta. On se sitten työkokeilua, yrittämistä, työntekijänä työskentelyä yms. Mutta en jaksa ymmärtää vastikkeetonta oleilua.
sama
Pakko lisätä tuohon aiempaan kommenttiin, että ne vuokrat voivat olla jostain pienestäkin ravintolakiinteistöstä jotain 10 000€/kk luokkaa, eikä edes puhuta isosta ravintolasta. Kun kuulin tämän ja sen, että ravintolassa työskentelee kuitenkin useampi henkilö, niin oli kyllä pakko ottaa hattu päästä. Sama juttu maanviljelijöillä. Joku uudempi navetta saattaa maksaa kiinteistöveroa helposti yli 30 000€/vuosi ja siihen päälle kaikki muut kulut. Lisäksi takaavat Suomen huoltovarmuuden. Ostan mielelläni kotimaista ruokaa nyt ja tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena sairauden takia pitkäaikaistyöttömäksi päätyneenä "katkerona" ja hyvin pienillä tuloilla itsestäni riippumattomista syistä kituuttaneena tuumin, että näinä aikoina voi monenkin mukavuuskupla poksahtaa oikein komeasti. Valitettavan moni (pien)yrittäjä on harrastanut työkokeilijoiden systemaattista hyväksikäyttöä ilman minkäänlaista pistosta omassatunnossa ja näille yrittäjille toivonkin oikein romahdusrikasta korona-aikaa.
Itse tein ihan hiljattain 9 euroa / työpäivä -työkokeilua pieneen yritykseen puolen vuoden ajan, koska yrittäjät lupasivat työllistää minut työkokeilujakson päätteeksi. Yrittäjät itse pitivät nautinnollisia lomapätkiä samalla kun jäin itse pyörittämään yksin heidän yritystään tuolla 9 euron päiväkorvauksella. Jopa työsuhteen alkamispäivä oli lyöty lukkoon, mutta niin vain ilmoittivat parin viikon varoitusajalla, että "sori, ei meillä olekaan varaa palkata." Uusi palkaton työkokeilijakin oli katsottu kaikessa hiljaisuudessa valmiiksi. Ei kuulkaa yrittäjiä morkkistanut pätkän vertaa, että he vetivät luvatun toimeentulon nenäni alta ja kiitokseksi puolen vuoden palkattomasta työnteosta tiputtivat minut takaisin Kelan pienimmille tuille.
Ja nyt kun osat on kääntynyt toisinpäin niin johan on hirveä julkinen nauku ja itku, kuinka pitää tukea, ostaa ja rahoittaa. Harva pienyrittäjä harrastaa hyväntekeväisyyttä. Miksi siis jo valmiiksi tiukoilla olevien kuluttajienkaan pitäisi. Niin makaa kuin petaa.
Mitenkäs ajattelit olla työttömänä vastikkeetta? Tiedoksesi, että jos et työllistä itseäsi yrittäjänä tai työntekijänä, niin ei sinulla ole hirveästi vaihtoehtoja. Ja kun "joudut alemmalle Kela-tuelle". Joku kuitenkin maksaa sinulle kotona oleilusta. Eikö kannattaisi käyttää sitten se aika hyödyksi, eikä tässä vaiheessa haukkua sitä, joka on saanut työkokeiluun henkilön aivan Suomen lakien ja normien mukaan.
Se parhaiten nauraa joka viimeiseksi naurahtaa. Miltä tällaiselle yrittäjälle mahtaisi maittaa ilmaisena työntekijänä työskentely omien tekostensa jälkeen? Onhan tällainen kuitenkin laillista.
Ja se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Työskentelen omassa it-alan firmassa (oy). En siis todellakaan ole kohderyhmää, joka palkkaisi työttömän työkokeiluun. Onnekseni mulla ei ole samanlaista yrittäjän riskiä, kuin vaikka ravintola-alan tms. yrittäjällä tai isolla yrityksellä. Mutta siitä huolimatta sympatisoin kaikkia, jotka tekevät Suomen eteen jotain ja autan kaikin keinoin heitä ostamalla palveluja ja tuotteita Suomesta. On se sitten työkokeilua, yrittämistä, työntekijänä työskentelyä yms. Mutta en jaksa ymmärtää vastikkeetonta oleilua.
sama
Pakko lisätä tuohon aiempaan kommenttiin, että ne vuokrat voivat olla jostain pienestäkin ravintolakiinteistöstä jotain 10 000€/kk luokkaa, eikä edes puhuta isosta ravintolasta. Kun kuulin tämän ja sen, että ravintolassa työskentelee kuitenkin useampi henkilö, niin oli kyllä pakko ottaa hattu päästä. Sama juttu maanviljelijöillä. Joku uudempi navetta saattaa maksaa kiinteistöveroa helposti yli 30 000€/vuosi ja siihen päälle kaikki muut kulut. Lisäksi takaavat Suomen huoltovarmuuden. Ostan mielelläni kotimaista ruokaa nyt ja tulevaisuudessa.
No menkää te kovapalkkaiset tukemaan noita! Pk-seudulla noin 2000e palkka uppoaa helposti asumiseen sekä elämiseen. Pienemmillä paikkakunnilla ei sitten välttämättä ole niitä töitä
Vierailija kirjoitti:
Valoja päälle! kirjoitti:
Kyllä huomaa miten yrittäjävihamielinen maa Suomi on ja miten tyhmiä on ihmiset, jotka heitä arvostelee. Tajuatteko että pian tekin mietitte mistä rahat elämiseen jos yksi ja toinen yritys menee nurin? Katsokaas kun ilman yrittäjiä ja yrityksiä ei ole työpaikkojakaan.
Kyllä valtiolla ja kunnilla on aika paljon työntekijöitä. Kommenttisi on virheellinen.
Ei tässä missään usasssa asuta.Eiköhän yrittäjille ole valtiolta täksi ajaksi tulossa tukipaketti, katsokaa tiedotustilaisuus klo16.
Ihan turha täällä sättiä ihmisiä.
Juuri näin, valtiolla ja kunnilla on paljon enemmän työntekijöitä kuin yrityksillä.
Ja sättiminen on turhaa. Samassa veneessä tässä olemme kaikki, kukaan ei ole toistaan ylempänä tai alempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama
No menkää te kovapalkkaiset tukemaan noita! Pk-seudulla noin 2000e palkka uppoaa helposti asumiseen sekä elämiseen. Pienemmillä paikkakunnilla ei sitten välttämättä ole niitä töitä
Maksan ostaessani niitä tuotteita ja palveluja. Olen onnellinen, että mulla on mahdollisuus syödä kotimaista ruokaa. Mun mielestä kaikki pienetkin teot ratkaisevat.
eiks oiski jännää jos yrittäjillä ois sama suoja kuin duunareilla. Kun ostaa tuotetta tai tilaa palvelua se pitää joko irtsanoa koeajalla tai on pakko jatkaa maksamista tarvitsisipa tuotta tai palvelua tai ei kunnes on joko YT:t tai antanu tarpeeksi hyväksyttyjä varoituksia huonosta laadusta jota ei ole saatu korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.
Niitten yrittäjien maksamilla veroilla teidän pienituloisten tuet maksetaan.
Höpölöpö. Jos et kuulu 10% parhaimmin tienaaviin, maksat yhdessä _kaikkien_ jäljelle jäävien kanssa vain 10% verotuloista. Jos siis olet itsesi onnistunut maksamaan nettomaksajaksi, mikä on epätodennäköistä, ellet ole hyvin suurituloinen ja lähellä eläkeikää.
Eli käytännössä makselet omia kulujasi ja tämänkään jälkeen ei sinun panoksella ole juurikaan väliä. Koeta pärjätä tiedon kanssa <3 Toki jos omistat Supercellin niin tämä ei koske sinua.
Aina tämä ”todennäköistä”.
Olen suurituloinen (ylin tulodesiili) ja olen sitä oikeasti vain koska pakko elättää iso perhe. Eli näkyy tehtyinä työtunneista. Verottajan käsittelyn jälkeen perheemme onkin köyhyysrajan alapuolella. Eikä mitään puskureita kerry, koska verot ovat epätasa-arvoiset.
Mutta on sentään tullut elätettyä pari naapurinkin lasta, kun ei Jaska voi mitään töitä tehdä. (Kun ei postia jakamalla elä...)
Lapset eivät tee meitä köyhiksi vaan verot. Ja älä sitten tule urputtamaan mistään muustakaan, olen laskenut kaiken mitä veroilla saamme. Voit työntää todennäköisyyteesi p3rs33seesi.
Sulla ei ole matikka hallussa,tai sitte oot vaan itse k****t tilantees typerillä asioilla.
Et pääse millään tavallisellä laskukaavalla alle köyhyysrajan .
t.matikan ope
Itse käytit sanaa todennäköistä.
Ja miten se on minun omaa kusemista, jos joudun muiden elämistä maksamaan.? Lähinnä se on ihmisoikeusrikos. Suomessa ei ole mitään omaisuudensuojaa. Veroja pitäisi kerätä vain yhteisiin ja valtion menoihin ei muiden kansalaisten menoihin.
Voisit sinäkin opettaa vähän talousmatematiikkaa siellä työpaikallasi, niin tälläkin maalla voisi olla tulevaisuus. Oma opetukseni lapsilleni on, että häipyvät heti kun mahdollista. Itse jäin jo ansaan.
Vierailija kirjoitti:
eiks oiski jännää jos yrittäjillä ois sama suoja kuin duunareilla. Kun ostaa tuotetta tai tilaa palvelua se pitää joko irtsanoa koeajalla tai on pakko jatkaa maksamista tarvitsisipa tuotta tai palvelua tai ei kunnes on joko YT:t tai antanu tarpeeksi hyväksyttyjä varoituksia huonosta laadusta jota ei ole saatu korjattua.
Yrittäjistä on paljon virheellisiä oletuksia. Tässä muutamia, joihin olen törmännyt.
1. Yrittäjä saa runsaasti tukia.
No ei saa
2. Yrittäjä saa verovapaasti tuloja
Ei saa
3. Yrittäjä saa verovapaasti nostaa osinkoja.
Ei saa
4. Yrittäjä voi laittaa mitä vain verovähennyksiin.
Ei voi
5. Suomessa on vaikea toimia yrittäjänä.
Ei välttämättä. Vaatii kylläkin kunnon perehtymisen ja mielellään jonkun toisen yrittäjän, joka kertoo/auttaa käytänteissä.
6. Yrittäjä saa työttömyystukea kun firma menee nurin ihan kuten työntekijäkin.
Ei saa.
7. Suurin osa yrittäjistä on rikkaita.
Ei ole. Suuri osa pienyrittäjistä elää köyhyysrajan alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.
Niitten yrittäjien maksamilla veroilla teidän pienituloisten tuet maksetaan.
Höpölöpö. Jos et kuulu 10% parhaimmin tienaaviin, maksat yhdessä _kaikkien_ jäljelle jäävien kanssa vain 10% verotuloista. Jos siis olet itsesi onnistunut maksamaan nettomaksajaksi, mikä on epätodennäköistä, ellet ole hyvin suurituloinen ja lähellä eläkeikää.
Eli käytännössä makselet omia kulujasi ja tämänkään jälkeen ei sinun panoksella ole juurikaan väliä. Koeta pärjätä tiedon kanssa <3 Toki jos omistat Supercellin niin tämä ei koske sinua.
Aina tämä ”todennäköistä”.
Olen suurituloinen (ylin tulodesiili) ja olen sitä oikeasti vain koska pakko elättää iso perhe. Eli näkyy tehtyinä työtunneista. Verottajan käsittelyn jälkeen perheemme onkin köyhyysrajan alapuolella. Eikä mitään puskureita kerry, koska verot ovat epätasa-arvoiset.
Mutta on sentään tullut elätettyä pari naapurinkin lasta, kun ei Jaska voi mitään töitä tehdä. (Kun ei postia jakamalla elä...)
Lapset eivät tee meitä köyhiksi vaan verot. Ja älä sitten tule urputtamaan mistään muustakaan, olen laskenut kaiken mitä veroilla saamme. Voit työntää todennäköisyyteesi p3rs33seesi.
Sulla ei ole matikka hallussa,tai sitte oot vaan itse k****t tilantees typerillä asioilla.
Et pääse millään tavallisellä laskukaavalla alle köyhyysrajan .
t.matikan ope
Itse käytit sanaa todennäköistä.
Ja miten se on minun omaa kusemista, jos joudun muiden elämistä maksamaan.? Lähinnä se on ihmisoikeusrikos. Suomessa ei ole mitään omaisuudensuojaa. Veroja pitäisi kerätä vain yhteisiin ja valtion menoihin ei muiden kansalaisten menoihin.
Voisit sinäkin opettaa vähän talousmatematiikkaa siellä työpaikallasi, niin tälläkin maalla voisi olla tulevaisuus. Oma opetukseni lapsilleni on, että häipyvät heti kun mahdollista. Itse jäin jo ansaan.
Kuulostaa hurjalta. Mikä veroprosenttisi on? Arvaan jo mielessäni, mutta haluan kuulla onko isompi kuin arvelin. T: veli asennuspäällikkönä rakennusalalla. Verot kovat, niin on kyllä työmääräkin. Ja töitä tulee kotiin, samoin kaikenlaista ilmaista muille touhuamista.
Mitä *vettiä? Mitä varten te luulette niitä veroja maksettavan? Ja ihan pienenä vinkkinä, kenenkä luulette olevan suomessa suurimmat veronmaksajat? Valtio ja kunnat keräävät vuosittain veroja yli 65 miljardia euroa. Nämä verotulot syntyvät pääasiassa yritystoiminnasta.
Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan pohjana ovat menestyvät yritykset sillä hyvinvointivaltion palvelut rahoitetaan yritysten verotuloilla. Mitä useampi kannattava yritys tuottaa verotuloja Suomeen, sen paremmin Suomella menee.
Vauvapalstan inisijät varmaan kuvittelee valtion rahojen kertyjen kirstuun heidän sossurahoistaan maksetuista tuloveroista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yrittäjän riski. Eivät he ole myöskään jakamassa rahaa asiakkaille silloin kun menee hyvin.
Toisaalta ilman yrittäjiä työpaikkoja olisi vähemmän, kun kaikki työ ei useinkaan pyöri julkisen sektorin ympärillä.