Sairaana?
Ärsyttää ihan hirveästi nämä koronan takia tulleet poissaolo ohjeet. Mulla on yskä. Mulla on joka kevät yskä. Se kestää yleensä pari kuukautta. Eilen oli vähän lämpöä joten en nyt tänään mennyt töihin. Mutta kuinka kauan mun pitäis sieltä pysyä poissa? Rehellisesti en hetkeäkään usko että mulla olis korona. Asun kuitenkin isossa kaupungissa jossa tapauksia löytyy enemmänkin kuin yksi ja käytän julkisia jne, joten sataprosenttisella varmuudella en sitä varmaan voi vannoa.
Kauanko mun pitää nyt pysyä kotona? Jos oikeasti niin kauan että olen oireeton niin sehän ois sitten joskus toukokuussa. Soitanko jo tänään pomolle että tilaa mulle etäkone? Työantaja sanoi että oireilevan pitää ottaa yhteyttä työterveyteen ja työterveydellä oli automaattinen puhelinviesti että koronaan liittyvissä kysymyksissä soita oman kuntasi terveys/koronaneuvontaa. Enhän mä oikeasti usko että mulla on korona niin minne mä nyt edes soitan?
Soitin nyt sitten sinne kaupungin neuvontanumeroon. Periaatteessa ohje kuulemma on että vasta oireettomana töihin, mutta oli samaa mieltä että tässä yhteydessä se ois ehkä vähän liiottalua. Käski nyt katsella pari päivää (saan omalla imoituksella olla kolme päivää pois töistä) ja tietysti jos lämpöily jatkuu niin ei ole töihin menemistä, mutta jos on vain kuiva yskä niin vois ehkä mennäkkin torstaina.