Tänään syöksytään pörssissä niin, ettei alarajaa ole.
Kiina julkaisi romahtaneet talouslukunsa.
FED käytti viimeisen keinonsa, laski ohjauskoron nollaan, syöksyvät futuurit eivät reagoineet mitenkään.
Eikä epidemia ole edes kunnolla alkanut USAssa.
Se on menoa nyt...enää ei ole kysymys osakkeiden heilunnasta vaan maailmantalouden rakenteiden romahtamisesta.
Hyvää yötä!
DAX indeksi päätyy tänään kuutoselle.
Kommentit (42)
Aivan loistavaa! Tänään klousataan shortteja urakalla. Ei ole riskiä kurssinoususta ja rahaa tulee. Ei tarvitse olla edes kovin tarkkana.
No höh, minä luulin, että nyt olisi jo halpaa. Aion ostaa Orionia 20 eurosta, Kemiraa 7 eurosta, Konetta 30 eurosta. Mikään ei ole vielä lähelläkään ostohintaa.
MicMac kirjoitti:
Minulla on viisi ostoa vetämässä perjantain sulkukurssilla.
Myynyt en ole mitään.
Tuossa ei ole paljon ylpeilyn aihetta...
Vierailija kirjoitti:
Radiossa oli juttua henkilöistä jotka on jotka on pitkän aikaa sijoittaneet suurimman osan rahoistaan. Laskeneet että voivat jäädä eläkkeelle 35 vuotiaana. Nyt taisi mennä eläkesuunnitelmat uusiksi.
Tuollaiset ihmiset ovat kaiken pahan alku. Että ihminen voisi jäädä eläkkeelle parhaassa työiässään? Ei yhteiskunnalla ole tuollaiseen varaa.
Parhaiten hankkii kun kurssit laskevat. Lopullinen voitto silloin kun firmat menee nurin.
Alaraja on nolla. Melko epätodennäköistä on, että sinne asti päästään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan loistavaa! Tänään klousataan shortteja urakalla. Ei ole riskiä kurssinoususta ja rahaa tulee. Ei tarvitse olla edes kovin tarkkana.
Siis miksi klousaisit shortin, jos riskiä kurssinoususta ei ole?
Anna shortin juosta vaan, niin minä teen..
Vierailija kirjoitti:
MicMac kirjoitti:
Minulla on viisi ostoa vetämässä perjantain sulkukurssilla.
Myynyt en ole mitään.
Tuossa ei ole paljon ylpeilyn aihetta...
Mitenniin? Sinusta parempi myydä halvalla ja ostaa taas kun kurssit nousee? Siinäpä insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radiossa oli juttua henkilöistä jotka on jotka on pitkän aikaa sijoittaneet suurimman osan rahoistaan. Laskeneet että voivat jäädä eläkkeelle 35 vuotiaana. Nyt taisi mennä eläkesuunnitelmat uusiksi.
Tuollaiset ihmiset ovat kaiken pahan alku. Että ihminen voisi jäädä eläkkeelle parhaassa työiässään? Ei yhteiskunnalla ole tuollaiseen varaa.
Ajatella! Sitten jollekin muulle voisikin jäädä hänen avoin työpaikkansa, kylläpä on itsekästä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He maksavat sen itse, miten yhteiskunnalla ei ole tähän varaa? Yhteiskunnalla ilmeisesti ei myöskään ole varaa johtajien suuriin eläkkeisiin, vai mitä? Eli niihin mitkä ovat itse tienanneet työllään ja ne eläkkeet maksaa yksityiset yritykset. Eikös tämä ole päinvastoin yhteiskunnan kannalta hyvinkin kannattavaa? Niistä maksetaan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Nordea ilmoitti antavansa asuntovelallisille 6 kk lainanlyhennyksen lykkäystä ja lykkäystä luottokorttiveloille.
Kannattaako jättää maksamatta? Maksettu velka on maksettu velka, mutta mitäs jos tehdään jotain setelinleikkaukseen verrattavaa, tyyliin niin kuin tehtiin sodan jälkeen, että saadaan valtiolle rahaa? En kyllä henk. koht. usko että niin tehtäisiin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Setelinvaihto
"Setelinvaihdoksi tai setelinleikkaukseksi kutsutaan valtion toteuttamaa toimenpidettä, jossa liikkeellä olevan setelistön määrää vähennetään ja valtiolle otetaan pakkolaina.
Suomessa toteutettiin setelinvaihto vuoden 1946 alussa. Sen mallina olivat Unkarin setelinvaihto 1920 ja Kreikan vastaava operaatio 1922. Myös Norjassa ja Tanskassa tehtiin samoin vuonna 1945.[1]
Liikkeellä olevat 500, 1000 ja 5000 markan setelit määrättiin leikattavaksi kahtia: Setelin vasen puolisko toimi maksuvälineenä vastaten arvoltaan puolta alkuperäisen setelin nimellisarvosta. Helmikuun 16. päivään mennessä nämä puoliskot oli vaihdettava uudenmallisiin seteleihin. Setelin oikea puolisko oli luovutettava lainaksi valtiolle. Tämä pakkolaina maksettiin takaisin vuonna 1949, ja siitä hyvitettiin kahden prosentin korko, joka kuitenkin oli paljon pienempi kuin tuolloin vallinnut inflaatio."
"Leikkauksen vaikutus tuntui konkreettisesti siten, että palkkasumman nimellinen ostovoima pieneni yhtäkkiä puoleen. Toisaalta setelien leikkaus ei merkinnyt "velkakirjojen leikkausta" eli velkasitoumukset ja takaukset oli arvioitava uudelleen."
Alkaa näyttää sille, että aletaan mahdollisesti poltella shortteja, EHKÄ nousua jopa 9200 tasoille päivän mittaan??
Kuittasin shortteja tänä aamuna. Muutama kybätonni voittoja kilahti tilille.
Ja sitten vain uutta matoa taas koukkuun...
Että mä tykkään näistä romahduksista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi klousaisit shortin, jos riskiä kurssinoususta ei ole?
Anna shortin juosta vaan, niin minä teen..
Ei pidä ahnehtia. Kotiutettu voitto on aina rahaa omassa pussissa kuitenkin.
Ei mitään järkeä yksittäisen henkilön käydä päiväkauppaa ja varsinkaan tällaisessa tilanteessa. Vakuutuskuori tilillä odottelee rahat aikaa, jolloin rämä rytinä on kuukausien kuluttua ohi.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa näyttää sille, että aletaan mahdollisesti poltella shortteja, EHKÄ nousua jopa 9200 tasoille päivän mittaan??
Anteeksi mutta mitä oikein höpötät? Longithan tässä kosahtaa
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä yksittäisen henkilön käydä päiväkauppaa ja varsinkaan tällaisessa tilanteessa. Vakuutuskuori tilillä odottelee rahat aikaa, jolloin rämä rytinä on kuukausien kuluttua ohi.
On siinä sen verran järkeä, että rahaa tulee aivan helvetisti. Eikä niistä siellä tilillä mitään iloa ole. YOLO
Eikös ollut hyvä ennustus aamuseitsemältä? Olisitte myyneet aamusta.
Otse tietysti shorttadin 10 000 eurolla.
T.Ap