Pakko myöntää että korona on tuonut jonkinlaista yhteisöllisyyttä.
On jokin käsillä oleva ja vallitseva asia joka koskettaa kaikkia. Keskusteluja aloitetaan, fiiliksiä karanteenista vaihdetaan, annetaan vinkkejä kotivaraan ...
En näe tätä ollenkaan niin negatiivisena asiana. On ihan tervettä välillä pakkohidastaa ja olla kiitollinen esim.terveydestä mitä kehitysmaissa ei välttämättä ole...
Pieni höpsähdys on vaan hyvästä..
Kommentit (11)
Kaikella on puolensa. Itse sain sen lyhyemmän tikun, kun menin kauppaan ja hyllyt ammottivat tyhjyyttään. No, huomenna varmaan taas tulee lisää. Mutta tuli manattua ihmisten itsekkyyttä. Toisaalta ymmärrän, jos joku riskiryhmään kuuluva tyhjentää hyllyjä, mutta muut - relatkaa vähän.
Ei se tuo yhteisöllisyyttä muille kuin hysteerikoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tuo yhteisöllisyyttä muille kuin hysteerikoille.
Toisaalta annoit oman osuutesi ja osallistuit keskusteluun:D Huomaatko, korona koskettaa kaikkia.
Joillekin joo. Joistakin tuonut esille vain huonoa: yletön hamstraus, hyötymistarkoitukset, itsekeskeisyys yms. Onneksi kuitenkin osa ihmisistä on vielä kunnollisia ja auttaa muita.
Kunhan kunnolla alkaa tarttumaan, niin sitten lyödään naapuria nenään, joka yrittää tulla metriä lähemmäksi !!
Kyllä se yhteisöllisyys siittä ;)
Zinc
Paniikkia ja hysteriaa tää on aiheuttanu
hysteerisin terveisin epäileväinen kansalainen!
Vierailija kirjoitti:
Kaikella on puolensa. Itse sain sen lyhyemmän tikun, kun menin kauppaan ja hyllyt ammottivat tyhjyyttään. No, huomenna varmaan taas tulee lisää. Mutta tuli manattua ihmisten itsekkyyttä. Toisaalta ymmärrän, jos joku riskiryhmään kuuluva tyhjentää hyllyjä, mutta muut - relatkaa vähän.
Tämä. Miettikää ihan oikeasti. Esim. köyhille ne makaronit ja pavut on elintärkeitä, ei me voida ostaa niitä kalliimpia tuotteita jotka hyllyille jää. Monet riskiryhmiin kuuluvista kärsii köyhyydestä, mitenköhän pärjäävät jos tulee sekä korona että aliravitsemus. Itse pärjään ok, mutta kyllä on maha kurninut tänä viikonloppuna.
Onhan se ihanaa kun tarjotaan kauppa-apuja sun muita, MUTTA kun se pitää kertoa someen niin kyseessä on vain oman sädekehän kiillotusta. Jos kyseessä olisi se apua taritseva mummo, joka haluaisi lehdessä kiittää auttajaa niin hyväksyisin asian. Mutta kun ne on juuri niitä kiillottajia "minäpä tein tälleen" niin siitä on yhteisöllisyys kaukana.
Jaa, en mä ole huomannut mitään.
Kaupassa oli hyllyt tyhjillään. Se ei ihan tuntunut yhteisöllisyydeltä kun osa porukasta jätettiin ilman ruokaa. Ja wc-paperiakin.
Puhumattakaan talkoohengestä!! (kauppa-apu)