Miten voin laittaa lapsen kouluun, kun enää koronatapauksia ei testata?
Siis lieviä oireellisia ei testata. Ja lapsethan juuri ovat lieväoireisia. Enää tästä eteenpäin kukaan ei voi tietää, onko koulussa koronaa sairastavia, tartuttavia lapsia.
Pitäisi pystyä tunnistamaan, pitääkö koulu tai koko sairastava perhe laittaa karanteeniin. Nyt se ei ole mitenkään mahdollista, kun testejä ei enää tehdä?
Kommentit (12)
1 tässä jatkaa. Meidän 3 vuotiaalla kesti yskä viimeksi 3 kk. Pitääkö meidän muka olla karanteenissa niin pitkään jos poikaa ei testata.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin ihan samaa kun mun 3 vuotiaani tuossa yskii. Miten tiedän onko kyseessä normaali yskä vai coronan aiheuttama. Mies tuli ulkomailta viikko sitten mutta on oireeton.
Et voikaan tietää mutta riski on kohdallanne suurentunut.
Aivan niin, olemme nyt ihan itse vastuussa siitä miten suhtaudumme koronaan ja miten koetamme välttää sen tai olla tartuttamatta muihin. Opettelemme nyt miettimään jatkossakin, miten toimia flunssien kanssa.
Mitäs, jos pyydät koululta ohjeita ja odotat myös vastausta kärsivällisesti. Siellä varmasti tehdään töitä, että tiedotus pelaa ja vanhemmat saadaan rauhoitettua.
Jos lapsellasi on syytä jäädä kotiin sairauksien ja astman vuoksi pidä lapsi kotona ja piste. Ilmoitat myös, ettet psyykkisesti kestä sitä stressin määrää mitä riskejä koulussa voi coronan takia olla. Kyse on muutamista viikoista, joten siinäpä se menee teidän perheessä kotona köllötellessä.
Olisin muuten ihan rauhallisin mielin, mutta tämä päätös lopettaa testaukset vie luottamuksen koko touhulta.
Kaikki tahot WHO:ta myöten kertovat että mahdollisimman laaja testaus on ainoa tapa pysyä tilanteen tasalla ja ehkäistä uusia tartuntoja. Miten ihmeessä Suomesa voidaan vain lopettaa testaus ja jatkaa elämää kuten koulussakäyntiä normaalisti?
Meidän koululla käsky, että jos on aivan pienikin yskä niin kouluun ei ole asiaa. Jos on ihan vähän heikko olo, niin kouluun ei saa mennä. Pieni nuha, pysy kotona. Vähänkään tuntuu kurkkukipua, älä tule.
Karateenin tarkoitus on ollut vain estää sairauden nopea leviäminen. Jossain vaiheessa se kuitenkin leviää ja se vaihe on nyt.
1 tässä. Otin yhteyttä koronaneuvontaan ja ohjeeksi saatiin pitää lapsi kotona kunnes yskä katoaa. Eli kotona ollaan tosiaan ehkä ne seuraavat 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Karateenin tarkoitus on ollut vain estää sairauden nopea leviäminen. Jossain vaiheessa se kuitenkin leviää ja se vaihe on nyt.
Kyllä epidemiaa voidaan huomattavasti hidastaa. Ja tämä on aivan olennaisen tärkeää, että terveydenhuoltojärjestelmämme ei romahda.
Koulut ja päiväkodit ovat juuri avainasemassa tartuntojen levittämisessä. Ne pitäisi heti paikalla sulkea, kun vielä enää mitään on tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
1 tässä. Otin yhteyttä koronaneuvontaan ja ohjeeksi saatiin pitää lapsi kotona kunnes yskä katoaa. Eli kotona ollaan tosiaan ehkä ne seuraavat 3 kk.
Jos yskä jatkuu vielä 3 kk, niin tuskin on ainakaan koronasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
1 tässä jatkaa. Meidän 3 vuotiaalla kesti yskä viimeksi 3 kk. Pitääkö meidän muka olla karanteenissa niin pitkään jos poikaa ei testata.
Mitenkäs tämä edellinen pitkä yskä tuli hoidettua? Olitteko silloin yhtä huolestuneita?
Valta omiin käsiin, muuta mahdollisuutta ei nyt ole. Lapset pois koulusta ja päiväkodista mahdollisuuksien mukaan. Eli kaikki jotka suinkin voivat, ottavat. Kolmasluokkalaisista ylöspäin lapset pärjäävät kotona jo itsekseen. Toimitaan kun hallitus ja THL eivät toimi!
Mä mietin ihan samaa kun mun 3 vuotiaani tuossa yskii. Miten tiedän onko kyseessä normaali yskä vai coronan aiheuttama. Mies tuli ulkomailta viikko sitten mutta on oireeton.