Annatteko lastenne vierailla kavereidensa kotona tai kavereiden tulla teille?
Onko ylireagointia kieltää kotona vierailut tai kieltää lasta menemästä kavereiden kotiin?
Kommentit (19)
Ei ole, varsinkin jos on kotona riskiryhmää. Mutta silloin ei aikuisetkaan tietenkään kyläile missään eikä ota vastaan vieraita.
Pidetään nyt vähän taukoa ja katsotaan miten tilanne etenee.
Parhaillaankin on lapsen kaveri meillä joten annamme.
No totta kai annetaan. Elämä jatkuu ihan normaalisti.
Ei vaikuta millään lailla. Paitsi pestään enemmän käsiä. Ja hamstrataan kylän kaikki vessapaprut.
Vierailija kirjoitti:
Näin sanotaan ja ihmetellään kun tauti leviää.
Ei. Ei ole vierailuja eikä tapaamisia kumpaakaan suuntaan. Nuori voi hyvin pitää yhteyttä kavereihin sosiaalisen median kautta ja aivan varmasti ymmärtää tilanteen.
Kyllä, ovat samalla luokalla niin siellähän se tarttuisi myös
Ei anneta.
Koko perhe ollaan riskiryhmää.
Aiemmin täällä oli vähintään 5 alakoululaista kylässä yhtä aikaa joka päivä tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sanotaan ja ihmetellään kun tauti leviää.
Niin no, nämä kaverit ovat samalla luokalla ja näkevät myös koulussa. Miksi siis pitäisi kieltää tapaamiset vapaa-ajalla?
Minun lapseni meni juuri yökylään kaverinsa luo. Jos toiselle perheelle on ihan ok, en näe mitään syytä kieltää. Joka tapauksessa nämä ovat olleet joka päivä koulussa yhdessä, joten jos sieltä jotain tarttuu, se tarttuu ilman yökyläilyäkin. Siellä ei kuitenkaan ole satoja ihmisiä, kuten koulussa.
Ei, meillä ei vieraile kukaan emmekä me vieraile missään. Ei voi tietää mitä kontakteja vierailla on ollut ja me emme halua tuota tautia.
Lapset on pois koulusta ainakin 2-3 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni meni juuri yökylään kaverinsa luo. Jos toiselle perheelle on ihan ok, en näe mitään syytä kieltää. Joka tapauksessa nämä ovat olleet joka päivä koulussa yhdessä, joten jos sieltä jotain tarttuu, se tarttuu ilman yökyläilyäkin. Siellä ei kuitenkaan ole satoja ihmisiä, kuten koulussa.
Noin juuri itsekin järkeilin.
Pojan koulukaveri tuli yökylään.
Minä kielsin. Itsellä väsy olo eikä jaksa enää muiden lapsiakin kaitsea pitkän arkiviikon lopuksi. Laitan saunan lämpiämään ja annan peliaikaa sekä mahdollisuuden jutella puhelimitse pidempään.
Ollaan karanteenissa joten ei vierailla mihinkään suuntaan.
Juu meille tuli just yökylään lasten kavereita. Ovat olleet koko alkuviikon joka päivä tekemisissä, asutaan naapureina ja ovat samassa koulussa. Niitä normaaleja lähikontakteja ei lopeteta, mutta vältetään kaikkea muuta.
Joo, lapsi tuli koulusta suoraan kaverinsa kanssa meille ja meiltä jatkoivat sitten illalla kaverille yökylään. Toki aikuiset soiteltiin että kaikki osapuolet on terveenä eikä ole reissailleet vastikään, mutta jos noiden kahden välillä pöpöt liikkuu niin ne liikkuu ihan siellä koulussakin.
Sitten jos koulu menee kiinni, rajoitan myös muuten sosiaalista elämää, silloin siinä on jotain pointtia. Mutta ei silloin, jos päivä nuohotaan 600 oppilaan porukassa ja sitten näistä koko päivän lähimpänä hengannut kaveri muuttuisi klo 13 välteltäväksi, ja taas seuraavana aamuna klo 8 vieruskaveriksi :D
Luokkakaverit, 3 poikaa, ovat tervetulleita, muut erillisen harkinnan mukaan. Mulla on loma ensi viikolla ja jos koulut menee kiinni, niin voivat tulla tänne meille osaksi päivää, kun vanhempansa ovat koko päivän töissä.
Me emme ottaneet miehen lapsia meille. Lapsethan ovat niitä levittäjiä, kun eivät itse sairastu kunnollla.