Kätilö paikalla klo 11 saakka
Kommentit (18)
Vastuuseen ja epämukaviin työaikoihin suhteutettuna ei kummonen: saan käteen kuussa kaikkine lisineen keskimäärin 1500¿.
klö
Koen että mun ekan synnytyksen eppari oli turha. toisessa ei sellaista tarvittu kun jakkaralta ponnistin minuutissa tytön ulos.
Sen " laiskuuden" joutuu sitten korvaamaan ompelutyöllä, joten ainakaan allekirjoittanut ei sellaista koskaan harrasta.
klö
Äitiyshuolto ja vastasyntyneet ovat aina kiinnostaneet ja tässä ne asiat yhdistyvät.
klö
kyseessä siis toinen synnytys ja kaikki meni hyvin. olin jalkeilla kokoajan ja hyväkuntoinen. Kun ilmaisin haluni synnyttää jakaralla, kätilö ilmoittu tylysti, että hän ei siihen hommaan ala, sittenpitää vaihtaa kätilöä... hieman tyrmistyneenä sitteen tyydyin sängysä ponnistamaan.
joutuu tekeen päätöksiä nopeestikin ja niistä riippuu lapsen ja ehkä äidin henki?
ehkä juuri tuo epparin vuoksi. Toivon, että kaltaisiasi kätilöitä löytyy kohdalleni myös jatkossa, jolloin vältytään turhalta silpomiselta.
Kyllä voi, jos kätilö esim huonoselkäinen(ammattitauti lähes), työasento siinä on huono ja todennäköisesti sairasloma vastassa, kun jakkarasynnytyksen hoitaa.
klö
En tiedä pelottaako, mutta kyllä sen tuntee lähes jokaisessa työvuorossa. Kokemus on tuonut jonkinlaista varmuutta, vaikka koskaan ei ole valmis ja joka päivä oppii uutta.
klö
Mistä päättelit että epparisi oli turha? Sitä on näin ulkopuolisena ja tilannetta näkemättömänä hankala arvioida.
klö
En tietysti tiedä oliko repeytymisvaara suuri, koska kätilö ei kanssani vaihtanut sanan sanaa ja hänen vuoronsa päättyi tuohon synnytykseen. Minulle jäi mielikuva, että hän halusi lähteä kotiin. kätilöopiskelija tai harjoittelija tai mikä lie jäi sitten ompelemaan ja pesemään vauvaa.
Synnytyksen normaalisti eteneminen ei vaikuta mitenkään välilihan venymiseen tai venymättömyyteen ja epparin tarpeeseen. Kätilöiden kohdalla on varmaankin eroja eppariprosenteissa, mutta uskon vakaasti, ettei kukaan niitä tarpeetta tee.
klö
Ilman puudutteita syntyneet ovat pirteämpiä vauvoja, siis heti synnyttyään?
En ole tehnyt tällaista " tutkimusta" mielessäni enkä huomannut, että näin olisi.
klö
Vielä kun äiti on erikoismaksuluokassa ja 1 hengen huoneessa niin juoruatteko kahvitauolla että mikähän tuokin luulee olevansa ja toivotte että haava alkaa mätimään?
Mikäs sinua vaivaa???
Ei tosiaankaan ajatella. Mitä se meille kuuluu kuinka kukin synnyttää ja haluaako maksaa erikoismaksuluokan maksun. Ethän itse halveksi alatiesynnyttäneitä, normaaleilla paikoilla olevia äitejä???
klö
Vierailija:
Mikäs sinua vaivaa???
Ei tosiaankaan ajatella. Mitä se meille kuuluu kuinka kukin synnyttää ja haluaako maksaa erikoismaksuluokan maksun. Ethän itse halveksi alatiesynnyttäneitä, normaaleilla paikoilla olevia äitejä???
klö
Tätä itsekin ihmettelin että mitäs se kätilöille/hoitajille kuuluu minun tilanteeni, mutta kovasti näytti kiinnostavan, herättävän pahaa verta ja supinaa. Tai sitten vaan kuvittelin.
Jännä, että hermostuit niin tästä kysymyksestä..? Ehkä asetin sen turhan provosoivasti.
En todellakaan halveksi alateitse synnyttäneitä, laverilla makaavia kipeitä äitejä. Lähinnä ihmettelen miksi he saavat niin huonoa kohtelua.
Pakkohan se on ja kaikkeen tottuu kun ei ole hienosteleva nirppanokka.
klö