Kuinka yksinhuoltaja pärjää
Miten esim.työtön yksinhuoltaja pärjää Helsingissä? Tarkoituksenani olisi muuttaa helsinkiin parin vuoden sisällä, mutta kuinka siellä pärjää jos ei töitä saa heti paikalla? Asuminen kuitenkin aika kallista.
Ja sit viel että onko äidin pakko suostua yhteishuoltajuuteen?
Kommentit (2)
Tuohon asumiseen kannattaa katsoa asuntoja www.vvo.fi ja www.sato.fi heillä kummallakin on kohtuullinen vuokrataso, takuu vain 250e ja asuntoja tarjolla. Kannattaa vain olla hakuvaiheessa aktiivinen, kun o tehnyt hyvin perustellun hakemuksen kannattaa soitella ja meilailla perään niin tietävät että olet tosissasi hakemassa, saavat paljon vain huvikseen tehtyjä hakemuksia.
Vantaalla on tosiaan edullisempi vuokrataso ja ainakin itse viihdyn. Junamatka Helsinkiin töihin vain noin 30 min. Ja päivähoitopaikkatilanne kuitenkin Helsinkiä parempi. Itse en kantakaupunkiin edes lasten kanssa haluaisi vaikka työmatka olisikin lyhyempi.
Töitä pääkaupunkiseudulta sa varmasti ja nopeastikkin jos on alkuun valmis vain ottamaan jotain ja sitten rauhassa katselee samalla parempaa. Itse muutin pääkaupunkiseudulle erottuani koska täälä oli suurin osa ystäviä, sukua ja töitä. Alkuun oli omat hankaluutensa mistä ilman lainarahaa en olisi selvinnyt mutta johan täälä ollaan oltu jo melko kauan ja asioilla on taipumus järjestyä!
Eli Helsingissä on yksityisillä aikas korkeat vuokrat, mutta poikkeusiakin on ...Kannattaa siis pitää silmät ja korvat auki!
Kaupungin vuokra-asuntoja voi hakea vaikkei asu paikkakunnalla, mutta käsittääkseni aika mahdoton saada jos ei ole kirjoilla Helsingissä.
Jos sinulla olisi työpaikka Helsingissä ja olet " lapsellinen" uskoisin että noilla kriteereillä voisit saada kaupungilta kämpän piankin jos et välttämättä halua asua esim. kantakaupungissa.
Kyllä täälläkin pärjää tuilla, mutta rikastumaan ei kyllä pääse, mutta tuskin missään pääsee...
Esim. Vantaalla on hiukan halvempi vuokrataso ja joukkoliikkenne toimii pääkaupunkiseudulla loistavasti!(Jos esim. työpaikka Hkissä ja koti Vantaalla)
Ja joillain työnantajillakin on työsuhdeasuntoja, joiden vuokrataso on alhaisempi.