Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syönkö liikaa vitamiineja?

Vierailija
12.03.2020 |

Otan Sanasol monivitamiinin ja berox12 vitamiinin yhdessä Beroccalasillisen kera. Minkälaisia oireita voi tulla jos syö liikaa vitamiineja? En tosin tiedä onko tuo liikaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ottaisi noin paljon. B-vitamiinit vielä kerääntyvät kehoon, kun ne eivät ole vesiliukoisia. Miksi otat kahta B-vitamiinilisää?

Vierailija
2/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gookkelilla ei tullut mätsiä berox12 haulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ottaisi noin paljon. B-vitamiinit vielä kerääntyvät kehoon, kun ne eivät ole vesiliukoisia. Miksi otat kahta B-vitamiinilisää?

Olen vegaani ja keliaakikko.

Vierailija
4/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B-vitamiinit on vesiliukoisia vitamiineja. Tosin b-12 saattaa kerääntyä maksaan.

Vierailija
5/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gookkelilla ei tullut mätsiä berox12 haulle.

Juu ei, se olikin Betolvex, muistin väärin. Tässä tabletissa vielä d-vitamiinin mukana, vegaaneille tämä vitamiini tarkoitettu.

Vierailija
6/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani ja keliaakikko.

No ei B-vitamiineja silti tarvitse syödä tolkuttomasti.

Vierailija
7/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö keinotekoisia vitamiineja. Syö oikeaa ruokaa. Terveelliseen ruokavalioon sisältyy kaikki tarvittavat vitamiinit.

Vierailija
8/8 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut vitamiini mitä perusterve suomalainen tarvitsee purkista on D-vitamiini pimeään aikaan. Vegaanit/kasvissyöjät voi hyötyä lisäksi b12-lisistä. Muuten pitäisi saada ihan normaalista ruokavaliosta.

D-vitamiini alkaa hajottaa luustoa jos sitä saa yli 100 mikrogrammaa/vrk, liika A-vitamiini voi nostaa maksa-arvoja. C-vitamiini on vesiliukoinen ja sitä voi vetää varsin huoletta, poistuu elimistöstä nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän