Miksi aloitus siitä että suomalaiset eivät yski hihaansa poistettiin?
Tämänhän näkee omin silmin kaikki jotka liikkuvat julkisella paikoilla.
Kommentit (7)
Työskentelen asiakaspalvelussa. On hyvin yleistä että vanhemmat ihmiset kaivelevat korviaan, niistävät likaiseen paperiin ja yskivät suoraan kämmenilleen. Sitten alkavat kaivella kolikoita maksua varten. Olisi tehnyt mieli sanoa asiasta, mutta enhän minä voi kun asiakaspalvelijan pitää vain hymyillä. Siinä ne taudit leviää, kun en minä pysty joka asiakkaan jälkeen käsiä pestä tai desinfioida.
Lapissa kiellettiin julkisella paikalla rykiminen.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen asiakaspalvelussa. On hyvin yleistä että vanhemmat ihmiset kaivelevat korviaan, niistävät likaiseen paperiin ja yskivät suoraan kämmenilleen. Sitten alkavat kaivella kolikoita maksua varten. Olisi tehnyt mieli sanoa asiasta, mutta enhän minä voi kun asiakaspalvelijan pitää vain hymyillä. Siinä ne taudit leviää, kun en minä pysty joka asiakkaan jälkeen käsiä pestä tai desinfioida.
Minusta nyt on sellainen tilanne, että voit aivan hyvin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nyt on sellainen tilanne, että voit aivan hyvin sanoa.
Paitsi av- palstalla
Ja käsienpesukapinalliset pitää saada vankilaan. Jos ei pese 30 sekunnin ajan aina johonkin koskettuaan, häkki saisi heilahtaa.
Toissapäivänä bussissa eräs parikymppisen oloinen nainen yski ihan reippaasti suu auki, suoraan eteenpäin. Ei elettäkään että olisi yrittänyt kääntää päätä alaspäin, tai nostaa hihaa suun eteen. Onneksi istuin hänen takanaan. En uskaltanut kyllä sanoa mitään, koska vaikutti aika aggressiiviselta tapaukselta, ja olisin varmasti tullut leimatuksi hysteerikoksi.
Itse olen asiakaspalvelutyössä, ja aina kun yskä tulee käännän pääni kohti kainaloani, ja nostan hihan suun eteen. Ei lennä basillit ympäriinsä. Kerran vanhasta tottumuksesta yskin käteeni, ja sen jälkeen käytinkin käsidesiä, kun en päässyt työpisteeltä mihinkään juuri silloin. Onneksi ei tarvitse kätellä asiakkaita!
Ihme sensuuri palstalla