Ottaako sähkölaskut päähän?
Sähkö on meidän! Sähköverkot julkiseen omistukseen!
-kansal aisaloite tehty ja löytyy
Kommentit (21)
Eikö tätä aloitusta saa millään läpi?
No niin.
Löytyy siis verkosta aloituksen tiedoilla. Linkkiä ei taaskaan saanut laittaa tänne...
Käykää nyt oikeesti allekirjoittamassa tuo aloite.
Ottaa pannuun. 100 e / 3 kk siirtoineen, naurettavaa. Ottaen huomioon, että elämme sähkösäästeliäästi.
Ottaa päähän kaikki laskut koska olen köyhä.
Ei niinkään sähkö vaan siirto.
Sähkölasku oli 107€ ja nyt odotellaan 200€ siirtoa.
Sähkölasku ei ota, mutta siirtolasku ottaa. Just maksoin 6 e sähköä ja samalta ajalta 15 e siirtoa.
Vierailija kirjoitti:
No niin.
Löytyy siis verkosta aloituksen tiedoilla. Linkkiä ei taaskaan saanut laittaa tänne...
Joo, ne Kans.alaisaloitteet on tosiaan pannassa tällä palstalla - ulllatus uuulllatus.
Jokainen osaa kyllä itse mennä sinne sivustolle, mutta kiitos, kun kerroit.
Itse asun täällä Caruna-alueella joten todellakin olen samaa mieltä Ap:n kanssa ja aijon tietysti myös alleirjoittaa aloitteen.
Ei, kun ne on työpöydän laatikossa, eikä tyynyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa pannuun. 100 e / 3 kk siirtoineen, naurettavaa. Ottaen huomioon, että elämme sähkösäästeliäästi.
Niin on, naurettavan halpaa. Eurolla päivässä sähköpalvelut kotiin, sisältäen käytön! Missään muualla maailmassa ei tätä saisi näin halvalla ja varmasti, etenkin huomioiden pitkät etäisyydet.
Kahden kuukauden ajalta siirto 59e ja käyttö 10e.
Onko siis sähkön kokonaishinta muka noussut tuon siirron verran Carunan myynnin jälkeen? Kyllä se siirto on ennenkin maksanut, sitä ei vaan oltu eritelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, naurettavan halpaa. Eurolla päivässä sähköpalvelut kotiin, sisältäen käytön! Missään muualla maailmassa ei tätä saisi näin halvalla ja varmasti, etenkin huomioiden pitkät etäisyydet.
Euro päivässä ei sisällä esim lämmitystä, vaan on vain pari sähkölaitetta ja sekin kaupungissa. Mulla tulee pelkkää siirtoyhtiön perusmaksua 3kk*25.80€, eli liki tuon 100€/3kk, eikä tosiaan mitään sähköä edes tarvitse liikkua sinä aikana. Jos saan lottovoiton niin varaava kiertovesitakka ja aggregaatti menee harkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis sähkön kokonaishinta muka noussut tuon siirron verran Carunan myynnin jälkeen? Kyllä se siirto on ennenkin maksanut, sitä ei vaan oltu eritelty.
Ei tästä niin kauan ole kun kulutetun sähkön osuus laskusta oli siirtomaksua pienempi. Niin päin sen pitäisikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euro päivässä ei sisällä esim lämmitystä, vaan on vain pari sähkölaitetta ja sekin kaupungissa. Mulla tulee pelkkää siirtoyhtiön perusmaksua 3kk*25.80€, eli liki tuon 100€/3kk, eikä tosiaan mitään sähköä edes tarvitse liikkua sinä aikana. Jos saan lottovoiton niin varaava kiertovesitakka ja aggregaatti menee harkintaan.
Euro päivässä olisi vähän vaikka sulla olisi vain yksi sähkövalaisin käyttämässä sähköä. Hinnasta valittaminen on sama kuin itkisi kuinka 500 euron vuokra kaksiosta on liikaa, kun makuuhuoneessakin vietetään vain 8 tuntia päivässä ja vessassa käydään pari kertaa.
Ts et maksa vain siitä että lamppu on päällä, maksat siitä että sulle ylipäätään tulee sähköä ja sitä on mahdollista käyttää. Suhteellisuudentaju on täysin hukassa jos tuota pidetään kalliina, tai jos et ymmärrä mistä hinta koostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä niin kauan ole kun kulutetun sähkön osuus laskusta oli siirtomaksua pienempi. Niin päin sen pitäisikin olla.
Miksi pitäisi? Sinä kuvittelet että sähkö on se arvokkaampi osa, se jonka oikeasti haluat, mutta et sinä sillä mitään tee ilman siirtoa kotiisi/missä ikinä sähkön tarpeesi sijaitseekaan. Eikä tuo varsinaisesti vastaa kysymykseeni, kuinka paljon sähkön kokonaishinta on noussut Carunan myynnin jälkeen?
Sähkölasku 30, siirto 130. Jotain pielessä.
Up