Flunssainen olo, huomenna töihin?
Flunssainen olo, kurkku ja pää kipeä, ei kuumetta. Nythän tuli ohjeet ettei yhtään flunssaisena saa mennä töihin. En ole kuitenkaan ollut yhteyksissä koronasairaisiin tai ollut matkalla.
Aikaisemminhan pikku flunssa ei ole ollut este työnteolle kuulemma.Menisitteköö itse töihin? Etätyömahdollisuutta ei ole.
Kommentit (15)
No et mene. Ohjekin on. Et ole mikään riskitapaus, mutta säästytään ainakin viideltä ”työkaveri yskii” -aloitukselta huomenna. Parane pian.
Soitapa aamulla pomolle ja kysy hänen mielipidettä asiaan. Problem solved. Että voi olla avuttomia ihmisiä.
No mitä sun esimies on ohjeistanut?
Vai kysytkö täältä meiltä lupaa poissaoloon?
Muullakin nokka vuotaa ja flunssainen olo, mutta ei mitään kuumetta. Ajattelin kyllä huomenna mennä normaalisti töihin, koronaa tämä ei kuitenkaan ole.
Ei töihin.
Vaikkei olisi koronaa, ei ole oikein mennä sairastuttamaan muita.
Ja saat koronankin helpommin kun liikuskelet puolikuntoisena ympäriinsä.
Ei meillä kyllä ole koskaan flunssaisia toivottu töihin. Ikävää levittää muihin tautia, vaikka onkin vain pientä flunssaa itselle. Ei muuta kuin sairauslomaa hakemaan.
Samoin. Kuiva yskä, vilunväristyksia ja kurkkukipu. Töihin on mentävä vanhusten hoivapaikkaan. Määrä-aikaisuus, ei työterveyshoitoa. Jos jään sairauslomalle, se on palkasta pois ja työsopimusta ei jatketa. Mentävä on töihin, oli sairas tai ei.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sun esimies on ohjeistanut?
Vai kysytkö täältä meiltä lupaa poissaoloon?
Ei ole erillisiä ohjeita,vain yleiset liittyen koronaan. Ja se ei mulla voi olla ohjeiden mukaan. Työ alkaa kello 7, pomon saa kiinni vasta 8.30. Ovia täytyy siis olla avaamassa kello 7.
Kyselen mielipiteitä miten muut toimivat kun on tullut flunssankin uudet ohjeet.
Minulla oli pari viikkoa sitten tuollaiset oireet. Seuraavana aamuna olinkin sitten kuumeessa, ja joka paikkaa särki niin ettei päätä pystynyt kunnolla kääntämään.
Eli sanoisin näillä kokemuksilla, että tee vasta aamulla se päätös, lähdetkö töihin vai et.
Ja ei, tietääkseni se ei ollut koronaa, vaan ihan tavallinen flunssa.
Vihervassarit ovat aina valmiita loisimaan.
Ei sen hengittämän pirä ,jok ei töit tee !!
Sanoo jo wanha sanonta wiidakosta
Zinc
Ihan sama, vaikka on vaan flunssa varmaan, kipeänä ei kuulu olla töissä.
Kysy pomoltasi, sillä on asiaan enemmän sananvaltaa kuin palstalaisilla.