Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat olleet ensimmäisiä vanhenemisesi oireita joita olet huomannut

Vierailija
10.03.2020 |

ja missä iässä?
Oletko mies vai nainen?

ja toivottavasti kukaan ei ota tätä niin, että ketjun olisi tarkoitus paheksua ketään. Ei ole. Olen itse parikymppisen lapsen vanhempi ja nyt jo nelikymppinen aihe kiinnostaa. Tuntuu, että tästä puhutaan vähän. Itse huomaan, että kaulan alueeni on vähän vanhentunut ja lisäksi hämäränäkö on huonontunut. Olen saanut toki lapseni nuorena ja yleensä ollut se nuorin monessa asiassa mutta nytpä ikääntyminen kyllä näyttäytyy.

Onko vinkkejä kuinka hoitaa tätä vanhenemistaan?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä ryppyjä, olemus jotenkin väsyneen näköinen. Psyykkiseltä puolelta se, etten enää olekaan toiveikas tulevaisuuden suhteen. Mikään ei oikein innosta.

N26

Vierailija
2/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat silmänaluset ja silmäpussit vajaa 30v. Selän leveneminen ja jalan kasvaminen vielä nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske ryppyjä mutta huomaan että posket roikkuu valokuvissa varsinkin. Mutta tänäänpä juuri huomasin minua 7 vuotta nuoremmallakin samanlaiset poskipussit kuin itselläni on! Jes!

Lähinäkö on huonontunut myös, en näe enää kunnolla meikata varsinkin jos mulla on kaukopiilarit päässä, ilman niitä tai laseja onnistuu vielä lukeminen ym ilman lähilaseja.

Vierailija
4/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamsteripussit ja leukalinjan katoaminen. Olis ihanaa päästä kirurgin veitsen alle vähän kasvojen kohotukseen. Oon 45

Vierailija
5/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummat silmänaluset, iho ohenee vissiin

oon kohta 28 :)

Vierailija
6/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun onnenaiheisiin tuli päivittäinen suolen liikehdintä ja ulostaminen sen jälkeen, kun kärsin mahdottomasta kivusta takapuolessa ummetuksen kera.

Vierailija
7/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmissä syvät harakanvarpaat. Naurutypyt tulivat alle nelikymppisenä, mutta 50 + ne ovat jo turhan uurteiset. Muuten naama on kuosissa.

Rinnat roikkuu. Se on pahentunut viimeisen viiden vuoden aikana.

Vierailija
8/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhenemista voi hoitaa. Se tapahtuu kaikille.

Vierailija
9/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuminen alkoi hidastumaan urheillessa siinä 30 hujakoilla.

Vierailija
10/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kantaa painavia ostoskasseja. Joskus 30-40 välillä muuttui. Samoin ei jaksanut kahta jumppatuntia enää putkeen.

Vierailija
11/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman harmaan hiuksen sain neljävitosena.

Nyt viiskymppisenä on liuta vanhenemisen merkkejä, silmärypyt, tummat silmänaluset ja jotain turvotusta myös, iho kauttaaltaan löystynyt, kaulan iho ruttuilee, ja edelleen noi muutamat harmaat hiukset :D

Vierailija
12/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v mies. Mulla on ollut harmaita hiuksia jo ehkä viisi vuotta ja olen alkanut kaljuuntumaan. Lihon myös herkemmin ja vaikka olen onnistunut pitämään painon kurissa, niin jaloissa on aina jotain kolotuksia (voi kyllä liittyä sairauteenikin). Selkä menee jumiin helpommin. Näkökin on huonontunut. En ennen tarvinnut laseja.

Eihän tätä kukaan muu näe, mutta itse tunnen kyllä sen, että kroppa on aloittanut rappeutumisensa.

Eipä tuohon mitään varsinaista lääkettä ole, tosin psyykenlääkkeelsi suosittelen avantouintia, kun se on mahdollista.

Vierailija
13/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaksiteholasit, jotka jouduin hankkimana 42-vuotiaana

- Selän välilevyongelmat ja muut nivelvaivat

- En kestä enää alkoholia

- Suupielet ovat kääntyneet alaspäin, ne saa vain väkisin taas nousemaan

Vierailija
14/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa samallalailla kuin nuorempana. Paikkoja särkee. On tennis kyynerpäät, olkapäät hajalla ja vasen lonkka. Näkö huonontunut. Mummiksikin minua jo 2 lastenlasta kutsuu vaikka oma iltatähteni reilu 2 vuotias. Oma ikäni on 47v

Vierailija
15/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias ja jotenkin löysemmät nivelet, luut lonksuu ja paukkuu.

Nyt M47. Joskus 40v. alkoi vaivat.

Vierailija
16/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän leveneminen

-no toi voi tulla kyl ihan lihaksista esim. :DD et en nyt sanois vanhenemisen oireeks ku monilla vanhoilla just katoo lihakset....

ja joo, mul on asioita jotka on merkkejä vanhenemisesta ulkonäössä. Mut mullahan on ollu esim selluu ja löysää ihoo jo teininä, ku joku vois mieltää ne vaan vanhojen ongelmaks enkä sillon ollu mitenkään vanha.

en kamalasti mieti, en esim mieti että pakko hankkii tietyn ikästen voiteet jne.... en jaksa alkaa liian tarkaks kuitenkaan.

Vierailija
17/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta baarit, vihaan melua, teen valituksen meluavista naapureista, en myöntele enää ketään, sanon niin kuin haluan, uskallan kyseenalaistaa, nauran miesten epärealistisille vaatimuksille yms.

Vierailija
18/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnasta tuleva lihaskipu tulee entistä myöhemmin, tämän huomasin n. 33 vuotiaana.

Vierailija
19/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen merkki oli, että jos sain haavan tai mustelman, se parani hitaammin kuin aiemmin. Päättelin sen johtuvan solujen uusiutumisen hidastumisesta. Sitten alkoi päälaki kaljuuntumaan ja posket roikkumaan, vaikka olen muuten hoikka ja jäntevä. Viimein sain lukulasit.

Vierailija
20/39 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40. Vasta sain ekat silmälasit. Turvotusta kertyy helposti kasvoihin, kaulan iho myös löystynyt. Yksi outo asia on se, että nykyään ei millään jaksa valvoa pitkälle yöhön. Nuorena olin ihan yökyöpeli. Palautuminen muutenkin hitaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi