Hormonikorvaushoidon lopettaneet
Mahtaako täällä olla joku, joka olisi lopettanut ko. lääkityksen itse ilman lääkärin ohjeita? Palasiko oireet ja jos kyllä, niin kauanko siihen meni? Lueskelin netin ihmeellisestä maailmasta, että EI saa lopettaa omatoimisesti ja toisaalla, että saa. Itsellä loppui lääkkeet perjantaina ja en muistanut käydä apteekissa. Olo on ihan jees, joten en sitten hakenut ollenkaan, mutta mietin vaan, että mahtaako oireet palata.
N52
Kommentit (6)
Lopetin itse, kun tuli myomia kohtuun. Lääkäri ei käskenyt lopettamaan, mutta oli sitten myöhemmin tyytyväinen päätökseeni, koska hormonit lisää syöpäriskiä. Oireita tuli vähän, mutta selvisin niistä kahvia vähentämällä ja salviatipoilla.
Vähensin annostuksen puoleen, oireet palasi parissa viikossa, nostin annoksen takaisin.
Loptetin kuin seinään saatuani rintasyövän ja tästä on 10 v aikaa ja hikoilen ajoittain kuin sika, muta ei voi mitään, ennemmin sika kuin syöpä.
Kiva kuulla kokemuksia. Toivon kyllä, että oireita ei enää tulisi, mutta täytyy seurata miltä olotilat tuntuu ja tarvittaessa sitten hakea taas lääkkeitä. On niin kaksipiippuista, kun on hyötyjä, mutta sitten myös noita haittoja. Voimia kaikille vaivasta kärsiville.
Ap
Kokeilin kuukauden ja lopetin. Oireilin pari päivää kunnolla ja sängyssä meni se aika.
Kuumotti tosi pahasti ja pisteli.
Tunnen 2 ihmistä jotka käytti pitkään hormoneja ja kummatkin sai rintasyövän.
Toinen on kuollut ja toisen tilanne vasta alussa.
Todella huono homma käyttää 10-20 vuotta hormoneja.
Itsestäni tuntuu entä nämä jotka nyt 70v. niin käyttivät todella pitkään korvaushoitoa.
Nykyään pitkää käyttöä ei suositella.
Olen syönyt muutenkin minimiannosta ja nyt muutaman kuukauden pillerin vain joka toinen päivä. Jossain vaiheessa harvennan vielä ja sitten lopetan kokonaan.