Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee eroon kolikoista?

Vierailija
09.03.2020 |

Kotiin kertyy kolikoita aina väistämättä. En voi käyttää sellaista automaattia jolla ne saisi pistettyä pankkitilille koska minulla on tili vain S-pankissa ja nuo automaatit ei S-pankin tilille rahaa suostu laittamaan. Toisinaan jotain pientä saatan kaupassa yrittää maksaa kolikoilla mutta ei sillä lailla saa läheskään kaikkia kolikoita kulutettua.
Mikä neuvoksi? Miten pääsee eroon kotona lojuvista kolikkovuorista?
Useimmiten maksan kaupassa ostokset kortilla, mutta toisinaan tarvitsee käyttää käteistä ja silloin niitä kolikoita saa aina vain lisää. Ärsyttävää. Onko tämä kaikilla näin hankalaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan kirppareilla kolikoilla ja kaupoissakin ostoksia silloin kun ei ole jonoa takana tai ruuhkaa.

Minä maksan edelleen kaupassa käteisellä sekä seteleillä että kolikoilla. Jos loppusumma on esimerkiksi 31, 90 € ja minulla on 50 euron seteli,  niin annan kassalle luultavasti 50 euron setelin ja 2 euron kolikon, jolloin saan takaisin 20 euroa ja 10 senttiä. Käteisen käyttö on semmoista arkipäivän budjetointia, vaikka oma talouteni onkin erittäin hyvässä kunnossa ja tukevasti plussan puolelle (0,00 € velkarahaa).

Vierailija
22/25 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kolikoita mukanasi. Ne eivät kulu, jos ne ovat kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet ostamaan jotain, jonka tiedät etukäteen maksavan 4,90 €, niin varaa lompakon erilliseen kolikkotaskuun etukäteen kolikoina tasaraha 4,90 €. Maksaminen on helppoa, kun tietää löytävänsä lompakosta tasarahan helposti.

Vierailija
24/25 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan lapsille parturirahaa mukaan aina niin, että siitä saa maksettua tasarahan, vaikka loppusumma olisi mikä.

Niinpä lompakosta löytyy pari kaksikymppistä, kymppi, vitonen, kakkonen, kolme ykköstä.

Parturissa ei tarvita senttejä. Mutta sinä voisit pitää lompakossa noiden lisäksi pikkukolikoita niin, että saat vielä sentotkin maksettua tasan.

Ja kotona sitten täydennät lompakkoa niin, että tiedät sieltä löytyvän aina tasarahaan tarvittavat kolikot.

Vierailija
25/25 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kolikkorenki, niin tasarahalla maksaminen on helpompaa

https://www.mainosmilpa.fi/tuote/279/

Jos et osaa laskea tai sinulla aktivoituu ahdistushäiriö kassalla, niin sitten tietysti vaikeampaa.

Kassan ahdistushäiriö aktivoituu, kun yrittää niitä laskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan