Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako vastavalmistuneeseen taloon muuttaa?

Vierailija
09.03.2020 |

Kävin katsomassa hyvältä vaikuttavaa vuokra-asuntoa lähiaikoina valmistuvasta talosta. Siellä oli "uuden talon haju" ja ääneni käheytyi kun puhuin välittäjän kanssa. Sitten luin artikkeleita joiden mukaan uudessa talossa materiaaleista haihtuvat VOC:t (volatile organic compounds) ovat sisäilmassa kuukausien ajan koholla. Eli terveyshaittojen mahdollisuus on olemassa. Ajattelin kysyä teidän kokemuksianne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalan ihmiset eivät yleensä muuta taloihin, joissa ei ole asumisen ja rakennusaikaiset ongelmat vielä tulleet esille. Tällainen neutraali vastaus tässä vaan.

Vierailija
2/8 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusalan ihmiset eivät yleensä muuta taloihin, joissa ei ole asumisen ja rakennusaikaiset ongelmat vielä tulleet esille. Tällainen neutraali vastaus tässä vaan.

Siis muuttaako ne vanhempiin asuntoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut parissakin vastavalmistuneessa talossa eikä ole ollut mitään oireita tai ongelmia.

Vierailija
4/8 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin pari vuotta vanha, just siksi etten mä kestä uuden talon kemikaaleja. Meillä sattui tuuri, talo terve ja ei ongelmia, mutta sekin, että joku parin vuoden jälkeen myy, voi kertoa siitä, että on tehty myyntiin ja hutiloiden vähän sinne päin.. Suo siellä, vetelä täällä. Sellaiset 2000-luvun alun kunnolla tehdyt talot, jotka myydään kun lapset kasvanut aikuisiksi ja halutaan pienempään saattaisi olla hyviä? Sitä vanhempiin en sijoittais.

Vierailija
5/8 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis muuttaako ne vanhempiin asuntoihin?

Jos eivät ole itse rakentaneet tai rakennuttaneet taloa niin joo. Kuulemma 80-luvun puolivälin talot on parhaiten rakennettuja, mutta silloinkin kannattaa katsoa mikä firma on rakentanut. Vaikea tietysti, jos ei tunne paikkakuntaa tuntea pienten firmojen taustat. 

Vierailija
6/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
7/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun tuli oireita mutta siitä ne äkkiä laantuivat kun oli ikkunaa ja partsinovea auki.  Uudessa kerrostalossa eniten ärsyttää se useamman vuoden jatkuva rakennusvirheiden ja erinäisten puutteiden korjaus. Koko ajan eri porukka käy jotain pientä säätämässä sen sijaan että kerralla pistettäisiin yksi asunto kuntoon sikäli kuin korjattavaa löytyy.