Yksinelävät sairaanhoitajat, miten saatte peruspalkan riittämään pk seudulla
Siis kaikkeen. Mulla menee asumiskustannuksiin kaikkiaan 1200, pari muksua vielä tovin elätettävänä. Ei elatusmaksuja tms säätöä tukena. Lapsilisä menee puoliksi exän kanssa jne.
Ei kyllä paljoa pysty säästämään puhumattakaan matkustelusta.
Kommentit (32)
Olisko muita, jotka kituuttaa näin? En tiedä onko muutto ratkaisu kaikkine muutoksineen -koulut jne, eikä lopulta varmaan säästöä synny ku reilu satanen. Pienempi asunto ei ole mahdollinen.
ap
Minulla nettotulot 1998/kk, puolisolla 1300, aikamoista kituuttelua kuukaudesta toiseen, asuinkulut 1100/kk pääkaupunkiseudulla, ruokaan tonni.
Älä valita. Lähihoitajan palkallakin on pääkaupunkiseudulla asunto ostettu omaksi. Eikä mistään ole pihistelty.
Taas se alkoi hoitsujen valitus; minä, minä, minä. Ihan kuin muilla ei olis tiukkaa.
Valittava hoitaja on palstan pelastus joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Taas se alkoi hoitsujen valitus; minä, minä, minä. Ihan kuin muilla ei olis tiukkaa.
No valita sinä omasta puolestasi, miten toisen pienipalkkaisen valitus sinua riivaa?
Häh? Mä tunnen monta yksineläviä, sinkku sairaanhoitajia. Vaurasta väkeä ovat kun tosta vain ostelevat asuntoja Helsingistä. Matkija, merkkivaatteita jne.
Mistä tää legenda tulee että hoitsut saavat huonoa palkkaa?!
Itse saan kolmannekseen siitä mitä nämä saa. En saa edes lainaa pankista.
Joo, nyrpeä hoitaja naapurista ei ikinä osoita käytökseltään ainakaan mitään eettisiä periaatteita. Taitaa sinne hoitoalalle kerääntyä kaikki psypaatti sadistit.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihminen valittelee huono rahatilannettaan ja alkaa koko ammattikunnan haukkuminen. Aina sama juttu.
Miks sä kysyt vain sairaanhoitajilta? Pk-seudulla on paljon sairaanhoitajia vähemmän tienaavia yksin asuvia!
Sairaanhoitajan peruspalkka pk-seudulla on 2500-2600e/kk. Todella moni pk-seudulla työskentelevä ihminen tienaa alle tuon.
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyrpeä hoitaja naapurista ei ikinä osoita käytökseltään ainakaan mitään eettisiä periaatteita. Taitaa sinne hoitoalalle kerääntyä kaikki psypaatti sadistit.
Nirppanokat ja silti bileiden takuuvarmat letunlevittäjät.
Näin äkkiseltään tulee mieleen 3 sairaanhoitajaa lähipiiristä. Kaikki nämä matkustelevat ja tuntuvat elävän hyvinkin tasokasta elämää.
Taas tuli todistetuksi, että hoitoalalla on pahimmat valittaja nirppanokat. Ei ihme, että ap on yksinhuoltaja.
No oho. Lapset kasvavat. Vaatteet eivät ole ilmaisia. Pitää hankkia välttämättömiä tarvikkeita -puhelimet, tietokoneet jne ja ylipäätään jotakin elämää kodin arjen ulkopuolella. Leffaliput aivan huippukalliita. Hiustenleikkuu, kampaamokäynnit eivät todellakaan ole ilmaisia. Niin se vaan on, että harrastukset tuppaa maksamaan. Pienistä puroista kertyy kuitenkin suurempi virta.
Että nuo sitten ruokakulujen jälkeen. Ei todellakaan edes joka kuukausi. Mutta tätä se kai sitten on :)
ap
Ainakin minun tuntemat kahdeksan sairaanhoitajaa, Helsingissä työskentelevää, asuu omistusasunnossa, matkustelee ainakin kaksi kertaa vuodessa ulkomaille ja ostelee merkkivaatteita surutta rahapulasta valittamatta. Niin ja yhdelläkin on neljä lasta.
Lisään vielä, että yksinelävä sairaanhoitaja tulee palkallaan varmasti hyvin toimeen. Aivan varmasti ja vielä sillä peruspalkalla.
ap
No haloo, aloittaja ei todennäköisesti edes ole sairaanhoitaja. Kaikki tietää että tällä palstalla vihataan sairaanhoitajia ja tällaisilla provoilla saa taas kivat lynkkaamiset käyntiin. Eihän siitä ollutkaan kauaa kun viimeeksi haukuttiin. Kyllä huomaa taas muutamasta kommentista tän aloituksen todellisen kohderyhmän.
Aika vaikea uskoa että oikeat sairaanhoitajat tekisi näitä aloituksia kerta toisensa jälkeen, pitäisi jo teidänkin tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Miks sä kysyt vain sairaanhoitajilta? Pk-seudulla on paljon sairaanhoitajia vähemmän tienaavia yksin asuvia!
Sairaanhoitajan peruspalkka pk-seudulla on 2500-2600e/kk. Todella moni pk-seudulla työskentelevä ihminen tienaa alle tuon.
Ja tuon lisäksi tulee ottaa huomioon kuitenkin se, että sh:lla on erinomainen vuorotyömahdollisuus tai keikkailumahdollisuus jolloin palkka nousee yli 3000e/kk. Sitten ottaa huomioon, että monella on myös varakas puoliso tai sitten on lapseton eli silloin tuo palkka erinomainen. Aika monilla hoitajilla on varakas puoliso, ihan oikeasti. Jos taloudessa esim. Toinen tienaa tuon 3000e ja toinen 4000-6000e niin kyllä siinä aika kivasti jo elää.
Toki sh ansaitsee hyvän palkan ja mielestäni palkkaa tulisi nostaa ainakin parilla sadalla tai enemmänkin ja varmasti nostetaankin tulevaisuudessa. Sh:n peruspalkka on aivan satavarmasti 3000e/kk vielä jossain vaiheessa myös Suomessa, niin kova on hoitajapula jo nyt.
Ja siis ei mitään elatusmaksuja. Mutta palkka on kaikille noin suurinpiirtein sama, jos ei ole pystynyt neuvottelemaan itselleen omaa sopimusta jossakin.
1900-1200= 700, sillä mennään joka kuukausi.
ap
Joudut muuttamaan halvempaan asuntoon, se on se ratkaisu.