Vaikuttaako koronaviruksen leviäminen mitenkään työhösi? Millä alalla olet?
Meillä väläytettiin yt-neuvotteluja, jos tilanne ei ala helpottamaan pian.. Ja todennäköisestihän se ei helpota. Kyseessä rakennusala. Monikohan yritys tulee syöksymään konkurssiin.
Kommentit (5)
Olen hoitoalalla. Vaikuttaa monella tavalla. Kaikkea ei varmaan osaa edes vielä ajatella. Ensinnäkin lääkkeissä, lääkintäkoneissa ja lääkintävälineissä tulee varmasti puutteita. Ulkomaalaisia potilaita tulee karanteenien takia vähemmän.
Pandemian levitessä hoitohenkilökuntaa on vähemmän. Monia siirretään varmasti muihin hommiin. Meiltä peruutettaisiin joitain toimenpiteitä ja tutkimuksia priorisoinnin vuoksi. Enemmän haastavampia keissejä. Rankemmat työpäivät. Kesälomia saatetaan siirtää. Suurempi riski saada tartunta myös itse.
Jos pandemia leviää vielä enemmän, niin pitkäaikaiset vaikutukset ovat päinvastaiset. Kuolee vanhoja ja sairaita, eli suurin potilasryhmä pienenee. Tutkimuksia ja toimenpiteitä on helpommin saatavilla. Jonot lyhenevät. Toisaalta mikäli koronavirus aiheuttaa paljon jälkitauteja ja tuhoaa elimistöä, tulee siitä paljon lisätyötä.
Lisää työtä. Työssä sanomalehdessä.
Toistaiseksi ei mitenkään, mutta saa nähdä jos tämä leviää. Olen opettaja Oulussa.
Remonttimies, pahoin pelkään että ihmiset laittaa taantuman seurauksena kukkaron nyörit säppiin. Sehän tietää kuivia aikoja mulle.
Itse olen it alalla ja voin tehdä työt kotona, ihan kivaakin :)