Minua on moitittu kun olen lähdössä lasten kanssa ulkomaille, vaikka korona on jo Suomessa ja missä tahansa voi sairastua
Lähdemme Saksaan ja varaudun myös siihen että joudumme Saksassa karanteeniin. Se ei ole meille ongelma, otan riittävästi rahaa mukaan ja lisäksi 2 luottokorttia. Lapset ei vielä kouluikäisiä, joten koulunkäynti ei ole ongelma. Karanteenissa voimme lukea kirjoja (e-kirjat, äänikirjat), katsoa ohjelmia (Viaplay, Cmore, Netflix), otan lapsille mukaan myös puuhakirjoja yms. Mukaan tulee myös pesuainepullo jotta vaatteiden pesukin onnistuu. Varmaan kyllä karanteenissa vaatteiden pesu järjestetään jotenkin muutenkin? Mutta varaudun nyt kuitenkin tähänkin.
Käsiä pesemme ja desinfioimme normaalia useammin.
En ymmärrä miten tämä meidän loma on nyt joillekin niin suuri ongelma? Lasten päiväkodissakin minulle suorastaan huudettiin että kuinka typerä olen kun nyt matkailen.
Matkalta palatessa aiomme pysyä kotioloissa jos on oireita. Emme muutenkaan juurikaan ole sairaana, joten jaksan kyllä uskoa että koronaa emme matkalta saa ja tuo Suomeen.
Kommentit (17)
Saksassa on tällä hetkellä 1151 tartuntaa. Viimeisen vuorokauden aikana on tullut 111 uutta tapausta. Viikon kuluttua tartuntoja on luultavasti moninkertainen määrä.
Se että te ette sairastu tautiin ei tarkoita ettettekö levittäisi sitä muille.
Siinähän voi käydä niin että aikuiset joutuu sairaalaan ja lapset jää sitten kenelle? Tuon takia en uskaltaisi lähteä. Lapset vieraassa maassa yksin ilman yhteistä kieltä.
Itse en pelkää koronaa millään muotoa, mutta ei silti tarvitsisi kenenkään ehdoin tahdoin sitä tänne lisää tuoda! Todella tuomittavaa ja edesvastuutonta!
Nordheim- westfalen on juuri julistettu karanteeni alueeksi, sanoin Itävallan Tiroli.
Millä ajattelitte mennä? Eilen oli jo pitkä lista perutuista lennoista ja siinä oli paljon myös Saksan lentoja.
Easyjetilla lennämme Berliiniin. Olen nuorimman lapsen kanssa kotona ja kaksi vanhempaa siis päiväkoti-ikäisiä. Ajattelen että jos itse sairastun niin sitten olen sairaalassa ja lapsille varmasti järjestyy joku hoitopaikka. Olen siis yh. Saksa on kuitenkin vauras länsimaa niin ei pieniä lapsia jätetä heitteille. Lapset on reippaita ja varmasti pärjäävät vaikka ei yhteistä kieltä olisi. Ja voin soittaa lapsille videopuheluita.
Vanhemmat lapset jo kovasti odottaa lentokoneella lentämistä ja muutenkin matkaa. Saksassa on paljon koronaan sairastuneita mutta onhan siellä kymmeniä miljoonia asukkaitakin. Ja luulen kyllä että kohta on Suomessakin satoja sairaita, joten ei sinänsä ole väliä olenko Saksassa vai Suomessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Easyjetilla lennämme Berliiniin. Olen nuorimman lapsen kanssa kotona ja kaksi vanhempaa siis päiväkoti-ikäisiä. Ajattelen että jos itse sairastun niin sitten olen sairaalassa ja lapsille varmasti järjestyy joku hoitopaikka. Olen siis yh. Saksa on kuitenkin vauras länsimaa niin ei pieniä lapsia jätetä heitteille. Lapset on reippaita ja varmasti pärjäävät vaikka ei yhteistä kieltä olisi. Ja voin soittaa lapsille videopuheluita.
Vanhemmat lapset jo kovasti odottaa lentokoneella lentämistä ja muutenkin matkaa. Saksassa on paljon koronaan sairastuneita mutta onhan siellä kymmeniä miljoonia asukkaitakin. Ja luulen kyllä että kohta on Suomessakin satoja sairaita, joten ei sinänsä ole väliä olenko Saksassa vai Suomessa.
ap
Siellä on terveydenhuolto jo kuormittunutta. Eipä välttämättä löydy hoitopaikkaa niin helposti. Ja kuka haluaa hoitaa koronalle altistuneita lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Nordheim- westfalen on juuri julistettu karanteeni alueeksi, sanoin Itävallan Tiroli.
Ainakin Suomen medioissa puhuttiin, että ne on julistettu epidemia-alueiksi mutta ei kyllä puhuttu mitään, että ne karanteeniin olisi laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Suomen medioissa puhuttiin, että ne on julistettu epidemia-alueiksi mutta ei kyllä puhuttu mitään, että ne karanteeniin olisi laitettu.
Jos viranomaisillamme olisi minkäänlaista uskottavuutta, kaikki epidemia-alueilta saapuvat määrättäisiin perheineen kahden viikon karanteeniin. Tämä olisi pitänyt tehdä jo pari viikkoa sitten, niin emme olisi tässä alkamaisillaan olevassa totaalikusessa.
Sinkkuna uskallan vielä matkustaa alueille, joilla korona on vähäistä mutta lapsien kanssa en kyllä uskaltaisi. Saksan kohdalla kyllä jo miettisin itsellekin perumista.
Vierailija kirjoitti:
ap
Alkoi ihan hyvin. 3/5
Hyvä, että ovat moittineet.