Verojen maksusta köyhien elättäjäksi, saat liikaa kaikkea ja sinä et päätä mitä rahoillasi tehdään!
...Sillä rahasi eivät ole sinun.
Olet opiskellut peruskoulun, sitten toisen asteen.
Olet opiskellut vielä yliopisto-asteen ja korkeakoulun.
Nyt olet töissä. Palkastasi pidätetään vero.
Ajattelet, että vero on otettu pois palkastasi ja kuuluisi sinulle. Sinun pitäisi voida päättää mitä sillä tehdään.
Näin ei ole. Sinä olet saanut jo kerätyillä veroilla kaiken sen, mistä et ole erikseen maksanut. Veroilla et ole todennäköisesti maksanut takaisin edes opintojasi, lounaitasi ja hammasrivistöäsi. Tai päivähoitoasi, mummosi vanhusten hoivaa, julkisia terveyspalvelujasi, etkä autoteiden monttuja ja kaupungin uimarantaa ja luontopolkua.
Sinun rahasi ovat suurempia summia kuin työsi oikeasti tuottaa.
Talousjärjestelmämme perustuu sille, että jossain välissä rahan ja tavaroiden, tuotteiden, kulkua tapahtuu riistoa, alipalkkausta tai ihmisarvon polkemista maan alle.
Sillä työllä mitä sinä teet et voisi ilman järjestelmämme ihmisarvoa polkevia epäkohtia ostaa sitä kaikkea mitä nyt voit.
Työsi arvo ja teho ei vastaa sitä määrää valittavanasi olevia erilaisia ruokia, kaukomaiden tuotteita, elektroniikkaa ja asuinolosuhteita mitä palkallasi saat.
Elektroniikkaasi varten ihmiset, myös lapset, tekevät kaivoksissa pitkiä päiviä vaarallisissa olosuhteissa. Kaikkea kuluttamaasi, käyttämääsi varten moni on tehnyt vaarallista työtä vahingoittavien kemikaalien parissa, ilman kahvitaukoja, ilman lounastaukoja, ilman lomapäiviä. Moni heistä ei silti saa vaihdettua työtään palkallaan siihen kaikkeen mihin sinä pystyt.
Köyhät myös kuluttavat huomattavasti vähemmän kuin he joilla on rahaa enemmän.
Köyhät säästävät maapallon resurseeja kuluttamalla vähemmän. Maapallomme on yhteinen. Tuota eroa olisi syytä tasoittaa nykyistä enemmän. Sillä luksus on luksusta, mutta terveellisen ja täyttävän ravinnon eli ruoan tarve on oikea tarve, vaatteiden tarve, samoin terveydenhoidon tarve ja ihmisarvoisen asuinpaikan tarve. Kaikki ihmiset ansaitsevat lisäksi arvostuksen palkan suuruudesta ja sen tuomista näyttävistä eduista huolimatta.
Sekä Suomessa että muualla, mutta tällä hetkellä tämä ei täysin toteudu missään.
Palkastasi pidätetään vero ja se ei tarkoita, että sinä maksaisit muille. Sinä et maksa, sinulle maksetaan.
Kommentit (28)
Noinhan se on. Se on säälittävää vähä-älyisyyttä kun etuoikeutettu narisee lisää.
Veroilla et ole todennäköisesti...
Lopetin lukemisen sanaan todennäköisesti.
Terv. Nettomaksaja
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on. Se on säälittävää vähä-älyisyyttä kun etuoikeutettu narisee lisää.
Tämäkin etuoikeutettu on orjatyössä ensimmäiset 7 kuukautta vuodessa. Vasta sen jälkeen alkaa tulla omaan taskuun rahaa, vaikka ihan itse työni olen myynyt. Kukaan ei tee sitä puolestani.
Joka kerta kun myyn työtäni, myyn myös 24% veroja. Minä ihan itse joudun ne verot myymään asiakkaalle. Jos loppuhinta on liian kova, en saa mitään.
Tämän jälkeen saan vielä maksaa lisää veroja ja vielä enemmän kuin joku toinen, koska saan rangaistuksen jokaisesta eurosta, joka minun täytyy tienata ENEMMÄN kuin muut, koska minun TÄYTYY elättää perheeni.
Varkaita olette.
Kaiken tämän jälkeen olen myös köyhä, vaikka tein hulluna töitä ja keräsin rahat siihen perheeni elättämiseen.
Olen hyvätuloinen verottajalle ja tilastoihin minut merkitään köyhäksi, koska ruokakunta on niin iso.
Todennäköisesti sitä ja todennäköisesti tätä.
No ihan sama, kuka on rikas ja köyhä, mutta hankkikaa itse rahanne.
Supernoloa selittelyä: sinä joka annoit, et oikeasti antanut, koska sinulle annettiin..
Kenenkään ei ole pakko lahjoittaa rikkaalle rahaa, vain rikkaan on pakko lahjoittaa köyhille (vääryys).
Perustakaa itse yrityksenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin etuoikeutettu on orjatyössä ensimmäiset 7 kuukautta vuodessa. Vasta sen jälkeen alkaa tulla omaan taskuun rahaa, vaikka ihan itse työni olen myynyt. Kukaan ei tee sitä puolestani.
Joka kerta kun myyn työtäni, myyn myös 24% veroja. Minä ihan itse joudun ne verot myymään asiakkaalle. Jos loppuhinta on liian kova, en saa mitään.
Tämän jälkeen saan vielä maksaa lisää veroja ja vielä enemmän kuin joku toinen, koska saan rangaistuksen jokaisesta eurosta, joka minun täytyy tienata ENEMMÄN kuin muut, koska minun TÄYTYY elättää perheeni.
Varkaita olette.
Et siis ymmärtänyt .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaita olette.
Et siis ymmärtänyt .
Kyllä varmaan ymmärsi. Yleensä itsestään huolehtivat ymmärtävät kaiken paremmin kuin elätit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaita olette.
Et siis ymmärtänyt .
Joo pitkä stoori, jonka pointti oli, että meikäläinen on etuoikeutettu, kun joudun oman työni hedelmistä elättämään minulle täysin tuntemattomia lorvailijoita, joilla oli ja on edelleen kaikki samat mahdollisuudet kuin minullakin.
Ja sitäkään en tajunnu, että todennäköisesti en ole maksanut edes omia kulujani, vaikka olenkin, mutta en vaan voi olla, koska todennäköisesti. Nauraisin, jos en olisi häviäjä tässä riistoleikissä. No nauran minä oikeasti, mutta vain koska olen jo niin kyynistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaita olette.
Et siis ymmärtänyt .
Joo pitkä stoori, jonka pointti oli, että meikäläinen on etuoikeutettu, kun joudun oman työni hedelmistä elättämään minulle täysin tuntemattomia lorvailijoita, joilla oli ja on edelleen kaikki samat mahdollisuudet kuin minullakin.
Ja sitäkään en tajunnu, että todennäköisesti en ole maksanut edes omia kulujani, vaikka olenkin, mutta en vaan voi olla, koska todennäköisesti. Nauraisin, jos en olisi häviäjä tässä riistoleikissä. No nauran minä oikeasti, mutta vain koska olen jo niin kyynistynyt.
Minusta vaikuttaa siltä, ettet näe omia varpaita pidemmälle.
Mietipä koko maailman laajuista järjestelmää ja osaasi siinä.
Vierailija kirjoitti:
No eipä multakaan kerrottu muinoin kasarilla kun aloitin työelämän että mun veroilla maksetaan sun koulunkäynti. Mielummin olisin antanut veroni jonkun fiksumman koulutukseen.
Tällaiset viruspandemiat tekee ihmisistä yllättäen enemmän samanarvoisia.
Myös tuon verotuksen edessä.
Pörssikurssien heiluessa näkyy selvemmin tämän maailman talousjärjestelmän keinotekoisuus.
Hohhoijaa. Oma överiäs isäni on maksanut niin paljon veroja että katson että hän on maksanut minunkin elämäni. Että ole sinä hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Oma överiäs isäni on maksanut niin paljon veroja että katson että hän on maksanut minunkin elämäni. Että ole sinä hiljaa.
Niin minunkin. Ja myös äitini. Ja kaiken lisäksi hän on tehnyt yleishyödyllistä työtä yhteiskunnalle.
Ymmärrän kuitenkin sen, että veroilla saa niin paljon kaikkea mitä ei moni taida muistaa.
Sairaanhoito kaikille esim. melko edullista ja lääkkeet kaikille. Synnytykset..keisarinleikkaukset..vastasyntyneiden tehohoidot..Ambulanssit,sairaalapäivät..Paljonko maksaisi muuten?
Talvella teiden auraus, paitsi tänä vuonna etelässä....
Koulu kaikille, opettajien koulutus, kaikki ammatillinen koulutus, päiväkoti...Turvakodit,sijaiskodit. Psykiatrit.
Opintotuki ja asumistuki, työttömyyspäiväraha.
Kunnallistekniikka..Valvonta..puhdas vesi,sähkölinjat..Paljon on yhtiöitetty myös.
Armeija. Hävittäjät..
Kriisivarautuminen.
Raharikkaat ei ole enää turvassa vain omilla rahoilla, kun lennot perutaan ja lääkettä pitäisi saada.
Rikkaat voisivat maksaa vain itselleen omat lääkkeet ja hoidot. Ei veroja.
Jos olisikin vain rikkaita! Ei köyhiä ollenkaan!
Paitsi miten kävisikään, ei olisi mitään lääkkeitä ja hoitoja, ei olisi työläisiä tuottamassa rikkaille vaatteita, kaivamassa puhelinten osia kaivoksista eikä myymässä palveluja kotikaupungissa.
Melkein kaikki nuo rikkaiden elämän mahdollistajat on joskus ollut ainakin hetken työttömänä ja jos silloin vaan pudotettaisiin pelistä pois, kuten sairastuessakin, niin ei olisi enää väkeä mahdollistamassa rikkaiden rikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaita olette.
Et siis ymmärtänyt .
Minusta vaikuttaa siltä, ettet näe omia varpaita pidemmälle.
Mietipä koko maailman laajuista järjestelmää ja osaasi siinä.
Ap on ihan saman osan saanut ja silti on käsi mun taskussa.!
Minä en ole kenenkään taskulla, vaikka pari käykää on vielä minunkin yläpuolella.
Se, joka tulonsiirtoja vaativien kannattaa olla nationalisteja, muuten tipahtavat aika korkeelta. Että miettikääpä tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat voisivat maksaa vain itselleen omat lääkkeet ja hoidot. Ei veroja.
Jos olisikin vain rikkaita! Ei köyhiä ollenkaan!Paitsi miten kävisikään, ei olisi mitään lääkkeitä ja hoitoja, ei olisi työläisiä tuottamassa rikkaille vaatteita, kaivamassa puhelinten osia kaivoksista eikä myymässä palveluja kotikaupungissa.
Melkein kaikki nuo rikkaiden elämän mahdollistajat on joskus ollut ainakin hetken työttömänä ja jos silloin vaan pudotettaisiin pelistä pois, kuten sairastuessakin, niin ei olisi enää väkeä mahdollistamassa rikkaiden rikkauksia.
Vitsi mikä fantasia.
Pitkä koulutus ja hyvä palkka?
Pitkä koulutus tarkoittaa, että sinuun on käytetty paljon resursseja, jolloin työsi tulisi olla tavanomaista hyödyllisempää ja tuottavampaa koko yhteiskunnalle.
Mikäli Sinulle maksetaan vielä paljon palkkaakin, tulisi sinun jollain tavalla tasoittaa maanpäällisen olemisesi kuluttavuus ympärillä olevalle maapallon luonnolle ja ihmisille. Verot Suomessa yksinään eivät ole riittävä toimenpide.