Muuttuuko norjalaiset ja saudit köyhiksi kun öljyn kysyntä romahtaa?
Kommentit (8)
Tuskin norjalaiset, mutta noissa eräissä maissa ei ehkä jatkossa ole satoja (tai tuhansia?) kuninkaallisia ja tuhansien dollarien kansalaispalkkoja?
Norjaan ei vaikuta, ei välttämättä paljon saudeihin (ainakaan hallitseviin sellaisiin, niistä heidän orjistaan en tiedä). Isoin vaikutus on Venäjään, jolla ei vararahastoja ole.
Venäjä itse oli aloitteentekijä tässä, se on heille voitto. Se katsoo öljykartelli OPECIN kortit, koska tietää saavansa markkinaosuuksia. Heille riittää pienempi voitto. Venäjä ei itse ole OPECIN jäsen edes ja nyt siis OPEC on lopetettu.
Eniten hävittävää on USA:n liuskekivi öljyvalmistajille, joiden toiminta todennäköisesti tällä pelillä loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä itse oli aloitteentekijä tässä, se on heille voitto. Se katsoo öljykartelli OPECIN kortit, koska tietää saavansa markkinaosuuksia. Heille riittää pienempi voitto. Venäjä ei itse ole OPECIN jäsen edes ja nyt siis OPEC on lopetettu.
Eniten hävittävää on USA:n liuskekivi öljyvalmistajille, joiden toiminta todennäköisesti tällä pelillä loppuu kokonaan.
Ihanko tosissasi?
Norskit jaSaudito sijoittaneet vuosikymmenien öljyvoittonsa ja omistaa aika suuren osan maailmaa. Saudithan öljynhinnan painoivat alaskin,kyllä niiitten lompsa kestää, massimiehiä.
Suhteessa suomalaisiin pysyvät yhtä rikkaina kuin ennenkin. Elleivät peräti rikkaampina, kun on toipumisen jälkeen vara ostaa uusia sijoituksia enemmän kuin meillä.
Siksi ne tuolla hinnalla pelaa jotta saisivat suurempia voittoja. Kyllä ne osaa bisnestä tehdä. Älä ole huolissasi.
Jos norjalaisten kaikki varat on öljyssä, niin huonosti käy