Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 40+ ja tunnen olevani täysin hyödytön ihminen

Vierailija
09.03.2020 |

Olen akateemisesti koulutettu, työssäkäyvä kahden pienen lapsen yh-äiti. Tunnen olevani täysin turha ihminen maailmassa ja jotenkin "yliajalla", ts. tämän ikäisten ei enää pitäisi olla täällä. Haluaisin tehdä jotain mielekästä elämässä ja haluaisin, että minulla olisi ystäviä ja rakkautta, vaan ei ole kumpiakaan. Ystäväni ovat jääneet ulkomaille ja mun on vaikeaa tutustua ihmisiin (syytä en tiedä).

Haluaisin tehdä jotain hyödyllistä, luovaa tms. ja turhauttaa, kun en ehdi tai edes saa aikaiseksi. Olisi kivaa, kun olisi samanhenkisiä ystäviä, mutta sellaisiakaan en voi saada. Mikä auttaisi? Vahva oksa ja köyttä tai jos vaikka corona napsahtaisi kohdalleni?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitä muka merkityksellisempää voisi mahdollisesti olla kuin ne lapset?

Hieman naurahdin äidin kirkkovaalimainokselle, ilmoitti olevansa 3 lapsen äiti. Ei mitään turhaa murinaa mistään tohtorintitteleistä, osa-aika yrittäjyydestä, urasta senior partnerina jne.. kaikki moinen oli hänen mielestään ihan turhaa. Ilmoitti vain suurimman saavutuksensa.

Vierailija
2/3 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että olet korvaamaton lapsillesi ja läheisillesi.

Jos kaipaat enemmän positiivisia ihmissuhteita elämääsi, suosittelen vapaaehtoistoimintaa.

Itse teen seurakunnassa pyhäkoulutyötä, olen kahviotiimissä ja kerran kuussa meillä on Soppaa ja Evankeliumia tapahtuma, jossa on sanomaa, musiikkia ja ilmainen ruoka kaikille.

Yhteisölliset tapahtumat joissa autetaan muita, on minusta tosia hyviä ja kiva olla mukana.

Siksi suosittelen sinullekkin, että aloita joki harrastus jossa voit saada ystäviä. Jos harrastuksiin meno on vaikeaa koska olet yksin vastuussa 2 lapsesta, siltikin voin suositella toimintaa seurakunnassa.

Tavalliseen sunnuntai jumalanpalvelukseen ja kirkon vapaaehtoistoimintaan voi hyvin ottaa lapset mukaan. Samalla saat sisältöä elämään ja unohdat murehtia omia asioitasi, kun saat uutta sisältöä arkeen, ystäviä, ja voit auttaa ihmisiä.

Itse olen mukana Helluntaiseurakunnan toiminnassa, uskoisin että kaikissa seurakunnissa löytyy vastaavaa toimintaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vain alkamassa keski-iän kriisi. Tajuat miten olet elänyt täysin turhan elämän muita ihmisiä passaten ja nyt olet jumissa siinä vankilassa jonka olet luonut etkä pääse pois. Se on meillä kaikilla edessä kun haluttaisiin vain muuttaa nimemme ja häipyä hevonkuuseen eikä ikinä tulla takaisin. Se kuuluu tähän ikään.