37.5.lämpöä ja päänsärkyä
Kommentit (16)
Mä en menis. Ala on sellainen. Lisäksi myös työnantajan selkeä ohje.
Jos aamulla on vielä kipeä olo ja tuntuu että on parasta jäädä lepäämään, tai on vielä lämpöä niin sitten jäisin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö huomena töihin?
Ei kannata mennä, sairastutta vaan muita ja eikös jonkinlainen sääntö ole että 2 kuumeetonta päivää ja sit vasta töihin.
Itselläkin oli just 2-3 vähän yli 37 lämpöä ja otti voimille pelkästään kaupassa käynti. Eli ei kannata rasitta elimistöään kun on tai just ollut kuumetta, saattaa tulla joku vakavampi jälkitauti.
En todellakaan mene kuumeessa tartuttamaan muita.
Ehdottomasti !
Zinc
Ken ei töitä tee. Sen ei palstailemaankaan pidä!
Menisin. Oma työhuone ja köytännössä yksi koko päivä. Jos siis oma vointi sen sallisi.
Buranaa naamariin ja vielä nukkumaan käydessä kunnon annos, katsot sitten aamulla mikä on olotila. Jos ei ihan järkyttävän paha ole niin lisää buranaa ja normaalisti töihin. Näin ainakin itse tekisin ja olen tehnytkin monta kertaa. Tuntuu että on ollut syksystä asti flunssaa vastaan taistelua harva se viikko, ihan kuin koko ajan yrittäisi tulla mutta aina jotenkin vaan selviää viikosta toiseen.
Normaalisti menisin. Olen ekaluokan opettaja ja poissaoloni on älyttömän työläs prosessi monelle ihmiselle (= sijaisen hankinta rehtorille tai muut opet tekevät tuntini otona eli oman työn ohessa, tätä varten suunnittelen ja kirjoitan yksityiskohtaiset ohjeet tunti tunnilta usein jopa näitä kahta skenaariota ajatellen, eli kokoaikaiselle sijaiselle tai luokassa vain osittain käyvälle kollegalle). Merkittävästi helpompaa on ottaa buranaa ja hoitaa homma itse.
Tässä nykytilanteessa en kuitenkaan menisi. Sillä vaikka kyseessä ei olisi korona, se tarttuisi herkemmin jo valmiiksi kipeään.
Riippuu millainen olo aamulla. Mulla oli pari viikkoa sitten koko ajan vaan tuon verran lämpöä mutta olo oli kuin rekan alle jäänyt enkä jaksanut edes pystyasennossa olla.
Ibuprofeenia, parasetamolia ja huomenna töihin. Ei 37,5 ole mikään kuume.
On muitakin tauteja kuin corona. Rs-virus on ollut terhakkana jo monta viikkoa, aiheuttaa kuulema hyvin kutjan olon. Lisäksi kausiflunssaa ja normi nuhakuumetta, pöpöjä riittää. Lepää nyt muutama päivä, jospa tauti talttuis alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ibuprofeenia, parasetamolia ja huomenna töihin. Ei 37,5 ole mikään kuume.
Lol. Itse kyllä jään kotiin jos olo on kipeä ja huono, vaikka ruumiinlämpö olisi 36,0. En kertakaikkiaan käsitä näitä särkylääkkeiden voimalla töissä sätkiviä. Parannelkaa itsenne kotona ja menkää sitten töihin.
En menisi. Olen sairastanut kuumeettoman influenssan enkä ottaisi risikiä että joku asiakkaani ( riskiryhmäläisiä) saisi tartunnan mahdollisesta taudistani.
oireeton päivä ennen töihin menoa. Se on hyvä sääntö kaikille aina.
Katsoisin tilannetta aamulla.