Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehden Naistenpäivä juttu, kehopositiivisuus.

Vierailija
08.03.2020 |

Entå me hoikat ja timmit naiset, emme ansaitse arvostusta, kun emme lähettele kavereille alusasukuvia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis jaksa uhriutua. Olen itsekin hoikka, mutta kehopositiivisuudella on tietyllä tavalla paikkansa. Esimerkiksi raskausarvet, mulla on ollut niitä 12 -vuotiaasta lähtien, jolloin rupesin muuttumaan pikkuhiljaa naismaisemmaksi. Luulin myös olevani ainut, häpesin niitä tosi paljon ja häpeän edelleen aikuisena. Siksi on kiva, että niitä näkee joskus lehdissäkin sen sijaan, että kaikki on photoshopattuja.

Toinen esimerkiksi selluliitti. Niin, olen kokoa 36 ja silti mulla on reisissä selluliittia. Käyn salilla, työni on fyysistä ja silti mulla on selluliittia. Olen ollut hädin tuskin kokoa 34 about vuosi sitten, jolloin mulla myös oli selluliittia. Vieläkin menee koko 34, mutta koko 36 on nyt lähinnä omaa. Silloin mies sanoi, ja muutamat muutkin ihmiset, että olen liian laiha, ja pitäisi saada painoa lisää.

Tietysti mitään epätervettä ei tarvitse ihannoida, mutta on tiettyjä asioita, mille ei itse mitään voi, ja silloin olis kiva, ettei tarvitsisi hävetä turhan takia itseään.

Vierailija
2/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkia ja timmiä naisia on lehdet täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timmit ja hyväkroppaiset eivät saa olla kehopositiivisia tai ylpeitä kehostaan. Pitää piilotella. Mutta mitä lihavampi olet sitä ylpeämmin saat esitellä itseäsi ja olla kehopositiivinen. Aika sairasta

Vierailija
4/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timmit ja hyväkroppaiset eivät saa olla kehopositiivisia tai ylpeitä kehostaan. Pitää piilotella. Mutta mitä lihavampi olet sitä ylpeämmin saat esitellä itseäsi ja olla kehopositiivinen. Aika sairasta

Missä kukaan näin on sanonut?

Vierailija
5/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on vastenmielisten ihmisten vastenmielinen idea.

Vierailija
6/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättäen taas tämäkin "kehopositiivinen" on lähes kaljuksi ajeltu feministi....

Vierailija
7/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen naistenpäivän juttu on "suomalaisesta" Ahmedista. Hitto mitä aivopesua taas!

Vierailija
8/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus EI ole kaunista, eikä sitä tarvitse ihannoida millään tavalla.

T: Itsekin lihava, entinen laiha

Vierailija
9/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää lihavien puolustelua nykyään joka mediassa,joka viikko.

Lekurit yrittää kertoa totuutta ja  media  printtaa pienen artikkelin lehden kulmaan.

Vierailija
10/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki täällä aina puhuu siitä, että lihavia pitäisi ihannoida?

Itse olen ymmärtänyt periaatteen, että kehopositiivisuudella yritetään ajaa sitä, ettei aleta mollaamaan ihmisiä heidän ulkonäön takia oli se sitten millainen tahansa. Totuus on, että lihavia on aina mollattu kautta aikojen ja siksi he ovat nyt esillä kehopositiivisuudessa.

Vai antakaa mulle yksi esimerkki millä tavalla haukkumalla lihavia rumiksi, läskeiksi, valaiksi ja jne auttaa heidän tilannetta? EI mitenkään. Voisin jopa sanoa, että tuollainen haukkuminen vain pahentaa tilannetta. Eli loppujen lopuksi nämä haukkujat ja kiusaajat eivät see sitä minkään muun takia, kun haluavat tuottaa itselleen hetkellistä hyvää oloa, kun saa muita mollata. 

Vierailija
11/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus pitäisi olla sitä että näytetään NORMAALEJA, tavallisia ihmisiä näiden nälkäkurkien, bodaajien ja liikalihavien sijaan.

Vähäinen ylipaino ei haittaa jos on muuten terve, joillekin se jopa sopii mutta heti kun mennään huomattavaan ylipainoon (mitä tässäkin selvästi on) niin pitäisi miettiä että voisiko elämäntavoista tehdä terveellisempiä.

Vierailija
12/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus pitäisi olla sitä että näytetään NORMAALEJA, tavallisia ihmisiä näiden nälkäkurkien, bodaajien ja liikalihavien sijaan.

Vähäinen ylipaino ei haittaa jos on muuten terve, joillekin se jopa sopii mutta heti kun mennään huomattavaan ylipainoon (mitä tässäkin selvästi on) niin pitäisi miettiä että voisiko elämäntavoista tehdä terveellisempiä.

Ja täytyy nyt lisätä että en siis tarkoita että salilla käynti tai se että on laiha on huonoa, vaan että lehdissä voitaisiin näyttää perusvartaloisia tyyppejä jos kehopositiivisuutta halutaan tavoitella, näitä laihoja ja salikroppia kun on jo muutenkin kaikkialla.

Vierailija
13/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kp on jonkinasteista hihhulointia. Olenkin tosin realisti.

Vierailija
14/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän mun kropasta ja myös niistä asioista, joita moni pitää virheinä (pigmenttipuutos, venymäarvet, ihon läpi näkyvät kylkiluut). Mutta mulla ei ole mitään pakkomielle esitellä puolialastonta kroppaani kaikelle maailmalle. En tykkää nykyisestä bikinimuodistakaan. Täytyy tilata uikkarit Aasiasta, jos ei halua esitellä takamustaan kaikille.

Vierailija
15/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katselin kuvaani jossa olin 23 kg painavampi kuin nykyään. Olin joutunut syömään masennuslääkettä (Mirtazapin) joka keräsi nestettä ja aiheutti hillitöntä ruokahalua. Psyykkinen sairaus ei auttanut myöskään painonhallinnassa. Taistelin lääkkeestä eroon kahden vuoden ajan kärsien mm unettomuudesta ja kovista vieroitusoireista. Mitä jos ei tuomittaisi tai mollattaisi toisiamme ylipainon tai minkään muunkaan takia? Toisen elämästä kun ei voi tietää mitään

Vierailija
16/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien alusvaatekuvien jakamista somessa on alettu pitämään hienona työnä? Maailma on mennyt ihan hulluksi.

Vierailija
17/17 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen naistenpäivän juttu on "suomalaisesta" Ahmedista. Hitto mitä aivopesua taas!

Naisten silpomisesta puhuminenhan on nimenomaan naistenpäivään sopiva aihe. Miten joku voi nähdä tuon negatiivisena?