Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin että mulla on ollut astma jo nuoresta asti.

Vierailija
08.03.2020 |

Itkettää. Oon aina aatellut että oon vaan huonokuontoinen ja laiska. Laiska kun en oo heti aamulla reipas ja energinen ja kun en jaksa urheilla että kunto kohoais. Laiska kun aina väsyttää. Näin mun on annettu vihjailevasti ymmärtää koko elämäni.

Nyt mulla todettiin 40-vuotiaana astma pahan pitkittyneen yskän jälkeen. Aattelin ensin itse että tuskin on mutta taitaa se silti olla. Tänään heräsin pitkän pätkittäisen yön jälkeen, hirveän raskas hengittää ja tajusin että mulla on ollut tätä oloa jo teininä.
On myös todettu sydänvaivoja ja ne on korjattu mutta tarvittaessa lääkitys. Tuokin löytyi vasta aikuisena.

Se miksi mun on pakko purkaa tätä tänne (lukee kukaan tai ei) on että mä tosiaan oon aina aatellut että oon vaan laiska ja oon käynyt jotenkin rankemman kautta tän elämän ja aina tuntenut olevani huonompi. Ja aina epäonnistunut jossain, usein siksi että mä vaan oon niin väsynyt. Mun tekis mieli käydä huutamassa kaikille läheisille että tajuatteko että mä en oo terve enkä oo koskaan ollutkaan!

Viekää lapsenne aina lääkäriin jos ne valittaa pienestäkään vaivasta, tai yrittäkää aina etsiä syy. Voitte pelastaa sen lapsen tulevaisuuden.

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon ollut aina enemmän tai vähemmän alipainoinen että painosta ei oo mun huono kunto johtunut.

Vierailija
2/7 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet että sinulla on ollut astma lapsuudesta asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet raudanpuutteinen. Testaapa ferritiini, sen pitäisi olla lähemmäs sata tai yli. Alle 30 on varma raudanpuute. Aiheuttaa monenlaista kurjuutta, myös astmaoireita, väsymystä, vetämättömyyttä, ali- tai ylipainoa (aineenvaihdunnan häiriö), sydänoireita. Itsellä ollut vähintään 20 vuotta ja nyt hoidettu parin vuoden ajan. Pitkäpiimäistä hommaa, mutta iso oireista jäänyt pois.

Vierailija
4/7 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se ihan sama!

Pienestä pitäen on ollut jatkuvaa yskää ja nyt vanhemmiten (olen 45v) se on pahentunut. Viime syksynä todettiin astma.

Vierailija
5/7 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä vuoksi huono kunto ei voisi johtua siitä, ettet paina riittävästi?

Vierailija
6/7 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olet raudanpuutteinen. Testaapa ferritiini, sen pitäisi olla lähemmäs sata tai yli. Alle 30 on varma raudanpuute. Aiheuttaa monenlaista kurjuutta, myös astmaoireita, väsymystä, vetämättömyyttä, ali- tai ylipainoa (aineenvaihdunnan häiriö), sydänoireita. Itsellä ollut vähintään 20 vuotta ja nyt hoidettu parin vuoden ajan. Pitkäpiimäistä hommaa, mutta iso oireista jäänyt pois.

Kiitos vinkistä! Mun yläasteen opettaja itse asiassa joskus sanoi että onkohan mulla anemia. En silloin tiennyt mitä tarkoittaa ja se jäi siihen.

Meen heti ma mittauttamaan!

Vierailija
7/7 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet että sinulla on ollut astma lapsuudesta asti?

Siksi koska astma nyt todettiin ja väsymys ja kaikki on ollut aina lapsesta asti. Myös allerginen nuha.

Voihan se toki olla ettei ookaan edes astma tosiaan.

Sulle joka painosta kysyi niin olin lapsena ja nuorena alipainon rajoilla, aikuisena normaalipainoinen tai tosi hoikka. En oo siis ihan luuranko ollut. Lihaksikas melko lailla koska oon treenannut lihaksia kun en oo jaksanut mitään aerobista harrastaa.

Kiitos että kommentoitte, mä aion ottaa nyt asiaksi tutkituttaa mikä on, maksoi mitä maksoi. Nyt kun ymmärrän että ei tää oo ollut laiskuudesta kiinni.