Vanhana poikana kun haen pikaruokaa niin myyjät kysyvät aina, että "kaksiko annosta?"
Pitäiskö ottaa kohteliaisuutena, että olettavat minulla olevan seuraa. Vaiko päättelevät minun olevan ahmija, joka syö yksin kaksi annosta?
Kommentit (22)
Burger kingissä on kaksi ateriaa kympillä. Ehkä kaikki ostavat sen, niin ajattelee että jos sinäkin.
Sano vaan, että joo kaksi, pitäähän muunkin perheen saada ruokaa.
Onko kysyjä nainen? Yrittää udella oletko varattu?
No ei varmasti kysy! Eikä varsinkaan ”aina”.
Olen ostanut aika monta ateriaa viisikymppisen elämäni aikana. Kertaakaan kukaan ei ole kysynyt, että tulisiko kuitenkin kaksi.
En ymmärrä näitä provoja. Mikä tässäkin on se pointti?
Multakin on kysyttä kun ostan viikon ruuat että laitetaanko kahteen laskuun? Sitten sanon, mutta eihän mun takana ole ketään niin myyjä sanoo että laitanko kahdelle kuitille sitten sanon eikun nämä tulee mulle kaikki.
Todella erikoista touhua. Yrittävät piikitellä kun tietävät ettei ole ketään.
T: KM
Sinkkunaisena myös sama juttu. Mitä miehesi ja lapsesi tekevät, gyne olettaa että on säännöllinen seksielämä tai edes seksielämää;).
Osta aina kolme annosta, niin luulevat että on vaimon lisäksi lapsikin. Siis jos muiden mielipide noin kiinnostaa.
Taidat olla sama, joka kyseli voiko yksinasuva ostaa parisängyn.
Vierailija kirjoitti:
Multakin on kysyttä kun ostan viikon ruuat että laitetaanko kahteen laskuun? Sitten sanon, mutta eihän mun takana ole ketään niin myyjä sanoo että laitanko kahdelle kuitille sitten sanon eikun nämä tulee mulle kaikki.
Oliko ostosten väliin mennyt iso rako, että olisi näyttänyt että haluaisit jakaa ne eri osiin? Muutoin erikoinen kysymys. Kyllähän asiakas osoittaisi itse jotenkin, jos haluaa ostokset eri kuitille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: KMOliko ostosten väliin mennyt iso rako, että olisi näyttänyt että haluaisit jakaa ne eri osiin? Muutoin erikoinen kysymys. Kyllähän asiakas osoittaisi itse jotenkin, jos haluaa ostokset eri kuitille.
Ei vaan ne ole lastattu ihan normaalisti ja mun takana ei ollut ketään muita ihmisiä edes. Kun käännyin itsekkin katsomaan taakse päin ja sanoin myyjälle että eihän täällä ole ketään muita.
Tilaus tehdään yleensä tyyliin: makkaraperunat kiitos tai kaksi hampurilaisateriaa kiitos. Ei,
ole koskaan kysytty, että montako? Joskus hampurilaispaikoissa kysytään, että aterianako, jos tilaan hampurilaisen ja Juoman, koska ateria tulee usein halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: KMOliko ostosten väliin mennyt iso rako, että olisi näyttänyt että haluaisit jakaa ne eri osiin? Muutoin erikoinen kysymys. Kyllähän asiakas osoittaisi itse jotenkin, jos haluaa ostokset eri kuitille.
Tää on oikeesti vaikea juttu tulkita myyjänä. Teet niin tai näin, aina saat huudot. Kun osa ihmisistä ei suostu käyttämään sitä välikapulaa, vaan olettavat, että pieni tai iso rako tai raon puutekin tajutaan automaattisesti eri asiakkaaksi. Vaikkei myyjä ehtisi katsoa, miten ihmiset asettelevat tuotteensa hihnalle, kapulan kanssa vai ilman. Ja sitten on taas näitä, joilta tulee tahattoman isoja välejä hihnalle, etkä voi olla varma, että ovatko samaa ostosta.
Ja ikävä kyllä ne kapulaa välttelevät ihmiset on usein todella ilkeitä. Huutavat ääneen, miksei typerä myyjä tajua näiden olevan Hänen ostoksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunaisena myös sama juttu. Mitä miehesi ja lapsesi tekevät, gyne olettaa että on säännöllinen seksielämä tai edes seksielämää;).
Joo, mutta sulla voisi olla seksielämä jos kelpuuttaisit muutkin kuin ne alffimmat ja jännimmät miehet.
Your choice...
Mistä hitosta sinä tiedät minun seksittömyyteni syyt? Ei seksiä, joten mistä saat alfaseksin tähän yhtälöön? Mitä jos olen aseksuaali tai liikuntakyvytön tai jotain muuta, esim. lesbo? Miksi edes pitäisi olla seksielämä, vrt "sullakin voisi olla mies". Valitinko asiasta eka viestissäni? Seksiä voi olla yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ne ole lastattu ihan normaalisti ja mun takana ei ollut ketään muita ihmisiä edes. Kun käännyin itsekkin katsomaan taakse päin ja sanoin myyjälle että eihän täällä ole ketään muita.
Ei kai sillä ole väliä oliko jonossa muita, koska kassa tarkoitti haluatko maksaa eri kuitille (jotkut tekevät näin, jos ostavat toisen puolesta tms.), ei että joku toinen maksaisi loput.
Vierailija kirjoitti:
Osta aina kolme annosta, niin luulevat että on vaimon lisäksi lapsikin. Siis jos muiden mielipide noin kiinnostaa.
Taidat olla sama, joka kyseli voiko yksinasuva ostaa parisängyn.
Joo. Olen sama.
Jos olet niin paksu, että myyjä ajattelee, ettei yksi ateria riitä.🍟🍟
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole kysytty. Miksi kassa jotain tuollaista kysyisi? Sitten ymmärtäisin jos kävisit jatkuvasti hakemassa samasta paikasta esim. työpaikan kahvitilaan täydennystä ja samalla ostaisit itsellesi jotain eri laskulle, ja kassat oppisivat muistamaan kohdallasi, että useimmiten ellei aina haluat 2 laskua, silloin ehkä saattaisivat kysyä varmuuden vuoksi, mutta miksi silloin ottaisit sen piikittelynä?
Erikoista, ehken ole riittävän vanha kun koskaan ei ole tuollaista kysytty.