Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusatuista tulee joko selviytyjiä tai muserrettuja

Vierailija
07.03.2020 |

Tiedän kiusattuja, jotka kuuluvat Ruma ankanpoikanen -kategoriaan ja ovat lopulta menestyneimpiä ikäluokastaan.

Sen sijaan jotkut koulukaverit musertuivat ja alisuoriutuivat jatko-opinnoissa. Perhettä/parisuhdetta ei ole.

Mistähän tuo ero johtuu?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten molempia.

Vierailija
2/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviytymistä on mielestäni monenlaista. Itselläni ei ole perhettä/parisuhdetta, ja katson olevani menestyneempi kuin juuri kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elää erilaista elämää aikuisena eikä kaikki johdu siitä onko kiusattu vai ei. Toki esim perheettömyydellä voi olla yhteyksiä kiusattuna olemiseen mutta ei välttämättä.

Vierailija
4/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoissa riittää pelkkä valmistuminen.

Vierailija
5/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli molempia, eikä sekään ole hyvä asia. 

Kiusaamisesta ei voi koskaan päästä täysin yli, ja kaikki kiusatut tarvitsisivat ammattiapua. En siis sano tätä pahalla, itsekin jouduin psykiatriseen hoitoon vasta kolmikymppisenä. Kaikki peruskoulun jälkeen tulleet vaikeudet olivat kiusaamisen syytä. Se, että tein liikaa töitä ja opiskelin samalla, minulla oli kamala tarve todistella itselleni että muille. Lopulta masennuin ja yritin itsaria. On hyväksyttävä se että kiusaaminen tuhoaa minuuteni lisäksi koko kroppani. Olen jatkuvasti sairaana, kärsin masiksen lisäksi paniikkihäiriöstä, olen koko ajan hälytystilassa. 

Vierailija
6/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää vellova menneisyydessä ja itsesäälissä.

Toiset ymmärtävät mennä eteenpäin.

7/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä? No esim. siitä millaiset kotiolot ovat. Jos kukaan ei kannusta mistään suunnasta, ei siitä kyllä nousta. Kyse pärjäämisessä on monien asioiden summa. Moni joutuu kiusatuksi, koska kotona ei ole tukea. Mutta on myös sellaisia kiusattuja, joilla on kotiolot kunnossa, ja joiden itsetuntoa tuetaan. Silloin ei ole kokonaan rikki.

Elämä on pitkä. Kannustusta voi tulla myös aikuisena, ja se kyllä heti alkaa parantamaan ihmistä, mutta aikuisena kaikki kestää todella kauan, ja koska pariutuminen vaikeutuu mitä vanhemmaksi tulee, eikä elämä ole kauhean pitkä. Pariutuminen pitäisi onnistua ennen neljääkymppiä, ja sitten suhteet alkavat olla jo enemmän ystävyyttä eduilla kuin aitoja parisuhteita, joissa vauvoja tehdään ja elämää rakennetaan.

Eli asia kulminoituu siihen, onko jokin elämässä kunnossa. Kiusatulla voi olla ystäviä, kannustavat vanhemmat tai muu läheinen tukea ja turvaa tarjoava lähipiiri. Se riittää itsetunnon suojaksi.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
8/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menestyn työelämässä mutta alisuoriudun sosiaalisissa suhteissa. Itse koen kuitenkin olevani selviytyjä, koska olen saanut niitä asioita mistä olen aina haaveillut.

Vierailija
9/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtaa kiusaajan puhetta?

Vierailija
10/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tt voi uskoa. Tämäään 15 vuoden masennnuksen jälkeen menen kuntoutttavaan työtoimintaaan ja sielllä on yllätys ylllätys ohjaaja joka ei voi katsoa minua kuuun olen niiin ruma. Mä en vaaan enää jaksa edes hengitttää.

Vierailija
11/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkuus on yksi syy kiusaamiseen, koska lahjakas on erilainen ja koulumenestys ym. aiheuttaa kateutta. Voi olla, etteivät menestyjät ole menestyneet kiusaamisen takia vaan siitä huolimatta.

Vierailija
12/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumatisoituminen ei tarkoita läheskään aina vanhojen muistelua ja itsesääliä.

Vierailija
13/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menestyn työelämässä mutta alisuoriudun sosiaalisissa suhteissa. Itse koen kuitenkin olevani selviytyjä, koska olen saanut niitä asioita mistä olen aina haaveillut.

Selvennän vielä että sosiaalisissa suhteissa alisuoriutuminen tarkoittaa etten uskalla/edhä edes halua muodostaa parisuhdetta, en osaa luottaa ihmisiin, välttelen ja jätän väliin tapahtumiin menemiset, tuntuu että ihmiset inhoavat minua. Näistä syistä olen suurimmaksi osaksi vapaa-ajan yksin, mutta myös toisaalta viihdyn yksin koska silloin ei tarvitse stressata muita ihmisiä.

Koen siis olevani selviytyjä koska traumoistani huolimatta olen rakentanut itselleni hyvän elämän jossa viihdyn.

Vierailija
14/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tt voi uskoa. Tämäään 15 vuoden masennnuksen jälkeen menen kuntoutttavaan työtoimintaaan ja sielllä on yllätys ylllätys ohjaaja joka ei voi katsoa minua kuuun olen niiin ruma. Mä en vaaan enää jaksa edes hengitttää.

Mikäään järki ei sano etttä tätä elämäää kannatttaisi jatkaa. Mä alan uskoa jo taiii olen jo lähes varma etttä se on jumalan kutu minut luokseeen.

Vierailija
15/20 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli ns. alisuoriutuja jatkuvan koulukiusaamisen ja eristämisen/hylkimisen takia. Lukion jälkeen lopetin opinnot, reissailin Euroopassa ja huomasin olevani ihan älykäs, hyvä ja kaunis ihmisenä.

Toiset eivät toivu nuoruuden kiusaamisesta koskaan.

Vierailija
16/20 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Mistä? No esim. siitä millaiset kotiolot ovat. Jos kukaan ei kannusta mistään suunnasta, ei siitä kyllä nousta. Kyse pärjäämisessä on monien asioiden summa. Moni joutuu kiusatuksi, koska kotona ei ole tukea. Mutta on myös sellaisia kiusattuja, joilla on kotiolot kunnossa, ja joiden itsetuntoa tuetaan. Silloin ei ole kokonaan rikki.

Elämä on pitkä. Kannustusta voi tulla myös aikuisena, ja se kyllä heti alkaa parantamaan ihmistä, mutta aikuisena kaikki kestää todella kauan, ja koska pariutuminen vaikeutuu mitä vanhemmaksi tulee, eikä elämä ole kauhean pitkä. Pariutuminen pitäisi onnistua ennen neljääkymppiä, ja sitten suhteet alkavat olla jo enemmän ystävyyttä eduilla kuin aitoja parisuhteita, joissa vauvoja tehdään ja elämää rakennetaan.

Eli asia kulminoituu siihen, onko jokin elämässä kunnossa. Kiusatulla voi olla ystäviä, kannustavat vanhemmat tai muu läheinen tukea ja turvaa tarjoava lähipiiri. Se riittää itsetunnon suojaksi.

Nyt oli paksuinta huttua, mitä olen vähään aikaan lukenut. 

Ihan kuin ihmisten parisuhteilla ei olisi muuta funktiota kuin lisääntyminen. "Melko" ylimielistä leimata esim. tahattomasti/vapaaehtoisesti lapsettomat eläkeläiset, itse asiassa keski-ikäisetkin ihmisiksi, joilla ei ole aitoja parisuhteita. 

Vierailija
17/20 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kertoi, että sössötän päin naamaa kadehtimallenii henkilölle?

T. Lapsellinen pikku-Nita

Vierailija
18/20 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. En ole kumpaakaan. On hyvä työ, ystäviä ja perhe. En ole mikään menestyjä. Aika tavallinen. Kai koko elämäni ollut keskimääräistä arempi. Se oli varmaan syy kiusaamiseenkin.

Vierailija
19/20 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakkuus on yksi syy kiusaamiseen, koska lahjakas on erilainen ja koulumenestys ym. aiheuttaa kateutta. Voi olla, etteivät menestyjät ole menestyneet kiusaamisen takia vaan siitä huolimatta.

Omalta osaltani allekirjoitan tämän. Mä olen vähän ehkä luonteeltani kova, joten en välittänyt. Lisäksi minulla on ollut hyviä harrastuksia ja kavereita. Minua ei kiusattu lahjakkuuden takia, vaan vanhempieni uskovaisuuden ja yritystoiminnan vuoksi. Olin kyllä koulussa keskimääräistä parempi ja matikassa aina luokan paras, mutta ei minua siitä kiusattu. Jotkut koulussa kiusanneet eivät kiusanneet koulun ulkopuolella, joten se oli jonkinlaista näyttämistä ja egon kasvattamista kiusaamisella, kun parempaan ei pystytty. 

Vierailija
20/20 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat pitävät vain itsestään niin suurta melua, että voidaan kuvitella heidän edustavan kaikkia ihmisiä ("ihmiset kattoo ja ihmiset sanoo"). Edustavat vain kuitenkin muita samalla lailla ongelmaisia. Olenpa täysin vakuuttunut siitä, että he vasta muiden mielipiteistä välittävätkin.