Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte karvat pois vaatteista, lemmikkien omistajat?

Vierailija
07.03.2020 |

Minua häiritsee kissasta lähtevä ohut karva, jota leijuu joka paikassa. Etenkin mustissa vaatteissa vaaleanharmaat karvat näkyvät selvästi. Minua oksettaa karvaiset vaatteet ja teippirullaa kuluu, mutta kaipaisin lisää vinkkejä kuinka vaatehuollossa voisi ottaa huomioon eläimestä lähtevät karvat. Mikä teillä on toiminut? Onko kuivausrumpu tehokas? Itse tykkään silittää vaatteet, joten en ole harkinnut kuivausrummun ostoa, vielä.
Enkä kaipaa kehotuksia opetella sietämään karvoja, vaan vinkkejä kuinka karvoista pääsee eroon, edes hetkellisesti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu on aivan huippu!

Vierailija
2/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkimalla vaatteita joihin ei karvat tartu tai eivät näy. Hienoimmat vaatteet pukupussissa kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kymmene rullaa ja teippiharja..Ulos ovesta ja RullRull..

Vierailija
4/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on se tarraharja. Myös etikka pyykin seassa vähentää vaatteiden sähköisyyttä jolloin karvoja ei tartu niin herkästi.

Vierailija
5/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu. Nekin vaatteet jotka ei kestä kuivausra rummussa voi pyöräyttää kuivana siellä, jolloin karvat irtoaa.

Vierailija
6/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten silittäminen liittyy siihen että ei tarvitse kuivausrumpua? Ei kuivausrumpu mitään silitä. Sen voi kyllä laittaa kuivaamaan vaatteet juuri sopivan kosteaksi silitykseen.

Vierailija
7/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsemalla koirarodun, josta ei lähde lainkaan karvaa... Ja aiemmin oli koiria, joilla pitkä turkki ja paksu pohjavilla. Sitä pohjavillaa irtosi ja piti imuroida mutta ei sitä karvaa vaatteisiin kauheasti jäänyt. Lyhyt, vaalea piikkikarva on pahin (esim. dalmis).

Vierailija
8/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippirulla on hidas, kallis ja tehoton. Mulla on semmonen hanska, joka kerää karvaa. Zooplussasta saa. Vielä tehokkaampi tapa on kastella käsi ja silittää sillä kangasta.

Vierailija
9/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvaton kissa voisi sopia.

Vierailija
10/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten silittäminen liittyy siihen että ei tarvitse kuivausrumpua? Ei kuivausrumpu mitään silitä. Sen voi kyllä laittaa kuivaamaan vaatteet juuri sopivan kosteaksi silitykseen.

Vaatteet siliävät siinä ilmavirrassa, joka kuivauksen loppuvaiheessa jäähtyy ja stabiloi sileyden.

Sama systeemi kuin höyrysilittimessä.

Vierailija
11/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri mainoksen silikonista tehdystä koneeseen tai kuivuriin laitettavasta palasesta joka kerää karvat. En muista nimeä enkä jaksa googletella. Samaan lopputulokseen ja halvemmalla pääsee kun laittaa koneeseen superlonipalan tai pesusienen. Kerää karvat ja voi käyttää uudestaan niin pitkään kuin toimii. Toiminee kuivurissakin, en ole testannut.

Vierailija
12/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettiharja. Eli se perinteinen nukkapintainen vaateharja, jonka harjaussuuntaa voi kääntää.

Vierailija
13/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saakaan. Karvoihin tottuu.

Vierailija
14/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teippirulla on hidas, kallis ja tehoton. Mulla on semmonen hanska, joka kerää karvaa. Zooplussasta saa. Vielä tehokkaampi tapa on kastella käsi ja silittää sillä kangasta.

No ei lähde meidän koirien karvat vaatteista jollain märällä kädellä, haloo. Kun ei lähde vesisateessakaan. Teippirulla toimii oikein hyvin.

Vierailija
15/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei lähde meidän koirien karvat vaatteista jollain märällä kädellä, haloo. Kun ei lähde vesisateessakaan. Teippirulla toimii oikein hyvin.

Ehkä se riippuu karvan laadusta. Mun kissalla nimenomaan teippirulla on tehoton.

Vierailija
16/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ollessa päälläsi pyyhi niistä karvat pois kosteilla käsillä.

Vierailija
17/17 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri mainoksen silikonista tehdystä koneeseen tai kuivuriin laitettavasta palasesta joka kerää karvat. En muista nimeä enkä jaksa googletella. Samaan lopputulokseen ja halvemmalla pääsee kun laittaa koneeseen superlonipalan tai pesusienen. Kerää karvat ja voi käyttää uudestaan niin pitkään kuin toimii. Toiminee kuivurissakin, en ole testannut.

Kiitos tästä vinkistä, menee testaukseen heti!