Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa keinoja vähentää jännitystä ja stressiä

Vierailija
07.03.2020 |

Nyt meneillään muutaman viikon erittäin stressaava vaihe. Jännityksestä on fyysisesti paha olo, nukkuminen ajoittain surkeaa myös ja se pahentaa asiaa. Tilanne helpottaa tosiaan muutaman viikon päästä, mutta mikä auttaa tolkuttomaan jännitykseen ja ahdistukseenkin juuri nyt?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa, kiitos

Ap

Vierailija
2/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs saada huomio muualle. Nää kaikki konstit mitä yrität ettiä kertoo, et yrität taistella sitä vastaan ja se vaan yllyttää sitä asiaa yleensä. En tiiä onko itellä auttanut ikä vai mikä mut nykyään ei välitä mokaamisesta esim. mitään ja se rentouttaa/vie paineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta, että rentoutuminen on vaikeaa kovin stressaantuneena. Mutta yritä tehdä asioita, joista saat mielihyvää; lenkkeily/urheilu, kirjat/elokuvat, joku harrastus, ystävien tapaaminen, hyvä ruoka, saunominen tai ihan mikä tahansa muu juttu jossa voit edes hetkeksi unohtaa stressaavan asian. Yritä myös elää hetkessä, vaikka ajattelemalla, että meillä ei ole mitään muuta kuin tämä hetki. Kaikki muu on mennyttä tai tulevaa. Opettele hengittämään oikein ja seuraa miten hengität. Voimia.

Vierailija
4/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäs saada huomio muualle. Nää kaikki konstit mitä yrität ettiä kertoo, et yrität taistella sitä vastaan ja se vaan yllyttää sitä asiaa yleensä. En tiiä onko itellä auttanut ikä vai mikä mut nykyään ei välitä mokaamisesta esim. mitään ja se rentouttaa/vie paineet.

Totta kyllä, että jos saa huomion muualle, olo helpottuu hetkeksi. Miten olla taistelematta vastaan?

Vierailija
5/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kokemuksesta, että rentoutuminen on vaikeaa kovin stressaantuneena. Mutta yritä tehdä asioita, joista saat mielihyvää; lenkkeily/urheilu, kirjat/elokuvat, joku harrastus, ystävien tapaaminen, hyvä ruoka, saunominen tai ihan mikä tahansa muu juttu jossa voit edes hetkeksi unohtaa stressaavan asian. Yritä myös elää hetkessä, vaikka ajattelemalla, että meillä ei ole mitään muuta kuin tämä hetki. Kaikki muu on mennyttä tai tulevaa. Opettele hengittämään oikein ja seuraa miten hengität. Voimia.

Kiitos tästä

Ap

Vierailija
6/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa antistress tabletit. Teaniini tabletit.

Luontaistuote.

Ja piikkimatto

Vierailija
7/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus Kun ruumis on väsynyt, rasita mieltä ja kun mieli on väsynyt, rasita ruumista.

Vierailija
8/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä, että jos saa huomion muualle, olo helpottuu hetkeksi. Miten olla taistelematta vastaan?

Itellä ehkä se kun keskittyy nykyhetkeen. Yleensä pelko ja jännitys liittyy johonkin mielikuvaan tulevasta, joka ei oo siis edes todellinen. Mitä pelättävää on tässä hetkessä? Yleensä ei mitään. Ellei sit ole vaikka metsässä ja karhu on hyökkimässä päälle 😃

Vierailija
9/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille

Ap

Vierailija
10/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valele itseäsi kylmällä vedellä, auttaa ajatuksia pysymään siinä hetkessä.

Vierailija
11/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on auttanut se, että yritän valmistautua stressaavaan tilanteeseen mahdollisimman hyvin, mikäli se on etukäteen mahdollista (esim. esiintymiseen valmistautuminen ja harjoitteleminen etukäteen). Sitten on jo paljon helpompi olla, kun tietää että on tehnyt itse sen verran mitä pystyy asiaan vaikuttamaan, eikä ahdistumisesta tai stressaantumisesta ole sen jälkeen enää apua - miksi siis haluaisin aiheuttaa itselleni turhaa kärsimystä useiden päivien ajan, kun sitä kautta en kuitenkaan voi tilanteeseen yhtään vaikuttaa. En tiedä minkälaisesta jännitystä aiheuttavasta tilanteesta on kohdallasi kyse, mutta itse yritän myös ajatella itsestäni myötätuntoisesti ja siten, että vaikka mokaisinkin, niin se ei tee minusta huonoa ja epäonnistunutta ihmistä ja minulla on edelleen muita vahvuuksia, ja toisaalta edelleen mahdollisuus kehittyä siinä asiassa paremmaksi missä olisin epäonnistunutkin. Omalla kohdalla myös tulevasta stressaavasta tilanteesta ja sen jännittämisestä jutteleminen läheisten kanssa auttaa. Tsemppiä!

Vierailija
12/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha viisaus Kun ruumis on väsynyt, rasita mieltä ja kun mieli on väsynyt, rasita ruumista.

Kunnon hikiliikuntaa minäkin ehdotan. Yritä myös ajatella, että tuo on vain lyhyt vaihe elämässä. Itseä yleensä ahdistuksen hetkellä auttaa ajatus, että tunteita tulee ja menee.

Vierailija
13/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen, että jos on todella stressaavaa, niin viime kädessä ei oikein mikään tunnu auttavan. Voi siis alkaa stressata lisää, kun ne jotkut keinot eivät tepsi. Itse tarvitsen riittävästi vapaa-aikaa palautumiseen, jos on pitemmän aikaa hektistä.

Minulla tuli kyllä keinoina mietintään nämä tässä artikkelissa mainitut:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/niina-lahti…

Kummatkaan keinot eivät ole minulle takuuvarmasti ja taianomaisesti toimivia, mutta niistä on ollut välillä apua.

Ehkä parhaiten toimii minulle ympäristön vaihto vapaapäivänä, saan etäisyyttä stressaaviin asioihin. Sitten muuten kaikki asiat, joihin pitää keskittyä: elokuvan katselu, lukeminen, jonkun asian suunnittelu, musiikin kuuntelu, äänikirjan kuuntelu. Toki jos olen liian stressaantunut, en pysty keskittymään. Silloin ajaudun kierteeseen, jossa en kykene keskittymään, en saa nukuttua.

Vierailija
14/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koen, että jos on todella stressaavaa, niin viime kädessä ei oikein mikään tunnu auttavan. Voi siis alkaa stressata lisää, kun ne jotkut keinot eivät tepsi. Itse tarvitsen riittävästi vapaa-aikaa palautumiseen, jos on pitemmän aikaa hektistä.

Minulla tuli kyllä keinoina mietintään nämä tässä artikkelissa mainitut:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/niina-lahti…

Kummatkaan keinot eivät ole minulle takuuvarmasti ja taianomaisesti toimivia, mutta niistä on ollut välillä apua.

Ehkä parhaiten toimii minulle ympäristön vaihto vapaapäivänä, saan etäisyyttä stressaaviin asioihin. Sitten muuten kaikki asiat, joihin pitää keskittyä: elokuvan katselu, lukeminen, jonkun asian suunnittelu, musiikin kuuntelu, äänikirjan kuuntelu. Toki jos olen liian stressaantunut, en pysty keskittymään. Silloin ajaudun kierteeseen, jossa en kykene keskittymään, en saa nukuttua.

Kiitos tästä myötätuntoisesta ja ymmärtävästä kirjoituksesta,

T. Ap

Vierailija
15/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajauttelu.

Vierailija
16/16 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa puhelimeen ladattava Calm-sovellus. Siitä voi kuunnella ohjattuja meditaatiopätkiä, joita on laadittu varta vasten tiettyjä tilanteita varten. Ahdistuksen hallinta, rentoutuminen, itsevarmuuden lisääminen jne. jne. Sieltä voi myös soittaa pelkkiä äänimaisemia ilman puhetta: takkatulen rätinää, meren aaltojen loisketta, sateen ropinaa, lintujen laulua ja kaikkea muuta ihanaa.

Sovellus maksaa noin 35 euroa vuodessa, mutta on todellakin sen arvoinen. Itselläni se on ollut jo muutaman vuoden ajan käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä