Polttava vatsakipu/krampit iltaisin ja öisin, sekä jatkuva ripuli päivällä
Onko nämä jonkin virustaudin oireita? Olen joutunut tekemään ensin alkuviikon flunssan takia etätöitä ja kun ne oireet helpottivat niin alkoi tämä h elvetillinen mahakipu ja ripuli. Olen ollut kaksi yötä nyt hereillä aivan järkyn kipeän polttavan vatsakivun takia ja sitten päivisin tulee ripulia aamusta iltaan (eilen vietin varmaan 4 tuntia yhteensä vessassa).
En ole yleensä vatsavaivoista lääkäriin viitsinyt mennä, koska minulla on intoleransseja, mutta koskaan aiemmin ei kyllä ole tuota polttavaa kipua ollut. Eikä se polte ole ylävatsassa kuten närästys (luulisin?) vaan ihan keskellä mahaa.
Pitäisikö mielestäsi huolestua?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli toi pariin kertaan ennen kuin tajusin että tulee aina sienistä. Ihan hirveä kipu. Olen myös keliaakikko.
Mulla yleensä myös sipulista ja sienistä yms., ,mutta en tämän takia nyt ole syönyt oikein mitään muuta kuin paahtoleipää ja keittoa. Silti joka ikinen kerta kun syön mitään niin siitä seuraa välitön vessareissu :///
Mitäpä jos soittaisit nyt terveysasemallesi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos soittaisit nyt terveysasemallesi.
No ei parin päivän jälkeen vielä tartte mennä lääkäriin. Niillä on parempaaki tekemistä siellä terveysasemalla nyt koronan takia
no ruokavaliota vähä mietit ,ja korjaat jos tarvii
Vierailija kirjoitti:
no ruokavaliota vähä mietit ,ja korjaat jos tarvii
Jossei ap ole äkillisesti alkanut syömään jotain uutta, niin tuskin ruokavaliosta kyse noin rajut oireet :D
Ap, voi olla vatsatautikin. Vedä jotain keittoja ja nesteitä ja lepää.
Lääkäri viime viikolla sano, että ollu vähän erilaista viirusta liikkeellä. Ite olin pari päivää kuumeessa (ti-ke), toisena sairaspäivänä aloin oksentaan, ees vesi ei pysyny sisässä, ja sekin kesti pari päivää (ke-to). Mulla tosin ei ollu ripulia eikä pahoja vatsanväänteitä.
Mulla on ollut samanlaista kolmisen päivää. Ripulia ja vatsa pinnasta kipeä. Ei oksentelua, mutta flunssaa. Joku virus tämä on.
Syö hitaammin ja pieniä annoksia kerralla, voi olla jokin tauti, mutta ainakin lievittyy.
Ja sitä alkoholia meni paljonko...?
Ootko ap käyttäny flunssalääkkeitä, c-vitamiinia, sokerittomia kurkkupastilleja? Mulla noi yleensä aiheuttaa vatsavaivoja. Kovassa flunssassa mulla yleensä vatsakin kipeä.
Nestettä juo esim haaleaa teetä jossa sokeria. Ruoaksi kevyttä hyvin sulavaa esim löydäksi keitetty riisi johon puristat sitruunaa.
Mulla tuollaista aiheuttaa ärtyneen suolen oireyhtymä.
Jos syön illalla banaanin tyhjään mahaan, saatan herätä kovaan vatsakramppiin aamulla.
Joku närästys oireilee öisin, mutta ei siihen kai ripulia tolla tavalla liity
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä alkoholia meni paljonko...?
Vaikka sinä olet juoppo niin kaikki eivät ole
Minulla tuontyyppisillä oireilla nyt mahatauti.
Mulla tuli toi pariin kertaan ennen kuin tajusin että tulee aina sienistä. Ihan hirveä kipu. Olen myös keliaakikko.