np-ultrasta?
onko se pakolinen.kun me mieheni kanssa tahtoisimme ultraan sitten vasta kun vaavi isompi...
kiitos jo niille jotka viitii vastata
Kommentit (6)
voiko sen sitten (np-ultra) toivoo et tehään vaan vatsan päältä?
fastdream: sehän riippuu varmaan ihan siitäkin millä viikoilla ultraan meet. yleensä tehdään alakautta, koska niillä viikoilla ei vielä välttämättä kovin hyvin näy vatsan päältä. ite kävin ultrassa viime to rv 13+1. asukki oli nukkumassa selällään, niin ultraaja päätti kokeilla vatsan päältäkin jos siitä sais tuon np:n katsottua. ja meillä ainakin noilla viikoilla näkyi jo vatsan päältä.
-tikru
Mikään ultra ei ole pakollinen ja oikeastaan olisi hyvä, että ennen ultraa miettisi, mitä siltä haluaa. Mitä haluaa tietää ja mitä sitten, jos jotain ilmenee. Ultrassa voi käydä haluamatta tietää niskaturvotuksen määrää.
Mä olen halunnut käydä ultrat ja nyt tokan kanssa varsinkin. Esikoinen syntyi keskosena ja haluan, että tämän tulokkaan kasvua ym. seurataan tarkkaan. Sattumalta np-ultrassa löytyi myös myoomia (hyvin tavallisia, hyvänlaatuisia kohdun kasvaimia). Myoomista ei yleensä ole haittaa, mutta hyvä, että niitäkin tiedetään nyt tsekata.
Mulle on molemmissa raskauksissa tehty np-ultra mahan päältä. Myoomia on kateltu alakautta, mutta ei sekään yhtään kamalaa ollut. Sitä jännitti niin paljon sikiön näkemistä, ettei muulla ollut väliä ;)
Me käytiin np:ssä 11+4 ja ultrattiin päältä. Tosi hyvin näky vaikka mullaki nomasta mielestä on kuiten pieni vararavintovarasto tuossa massulla. ;)
Sormetkin pystyi laskemaan :) Itse halusimme, että niskaturvotuskin mitataan, mutta sehän voidaan jättää myös mittaamatta tuossa ultrassa! Itse kävimme yksityisellä 12+1 tuossa np-ultrassa. Sitä ennen olimme käyneet 8+4 alkuraskauden ultrassa ja seuraava ultra np:n jälkeen oli 21+1 (rakenneultra), jonka kävimme kunnallisella. Meille kunta tarjoaa sekä np:n että rakenteen.
T.Je_Ni 26+3
Ei tietenkään ole pakko mennä np-ultraan jos ei halua mutta itse nyt molemmat, sekä np- että rakenneultran käyneenä suosittelen np-ultraa. Me mentiin siihen ihan sen takia että nähdään vauva(ei siis niiden sen varsinaisen tutkimuksen takia) ja tuossa np:ssä sen näkee paljon paremmin. Myöhemmin vauva on jo niin iso ettei siitä saa näin maallikkona kunnolla koko aika selvää eikä vauva näy kokonaan. Np:ssä vauva oli kuitenkin jo vauvan näköinen ja näkyi hyvin, liikkui kovasti ja esitteli temppujaan. :) Mies oli ihan haltioissaan, rakenneultrasta oli sitten vähän pettynyt kun enää ei näkynytkään niin hyvin.
..Ja itse kyllä menen joka ikiseen ultraan kun on mahdollisuus vain päästä pikkusta kurkkimaan. :)
Mariposa rv 21+2