Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rannekanavaleikkauksen jälkeen

Vierailija
05.03.2020 |

Mulla leikkauksesta 2 kk, edelleen kipuilee lähes koko ajan, erityisesti höylätessä juustoa, pyyhkeellä itseä kuivatellessa, nostaessa painavampia, takamusta pyyhkiessä vessassa... Kauankohan tämä puolikunto kädessä kestää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko pitkään sairaslomalla ja mitä työtä teet? Saitko fyssarille aikoja?

Mulla molemmat ranteet leikattu ja molemmista viisi vkoa saikkua. Teen erittäin fyysistä työtä jota kevennettiin vielä kuukaudeksi kun palasin töihin. Toisesta ranteesta sain fyssarin hoitoja, toiseen en.

Nuo ns pienet liikkeet ottivat kipeää pitkän aikaa esim just tuo juuston höyläys mutta työn raskaat nostot taipui nopeammin. Raskaiden kuormien veto ottaa edelleenkin ranteisiin vaikka leikkauksista n kaksi vuotta.

Mutta puutumisoireetkin ovat palanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää kauankin. Kuinka paha sun tilanne oli ennen leikkausta?Mihin sulla eniten nyt sattuu noissa toimissa? Mulla leikattiin molemmat kädet pari syksyä sitten ja näyttäis siltä, että toiseen käteen on jäänyt pysyvä hermovaurio. Mulla tilanne oli ennen leikkausta aika paha, molemmissa käsissä hermo oli kärsinyt hapen puutteesta ja painunut ihan "tiimalasin" muotoiseksi rannekanavassa.

Vierailija
4/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää kauankin. Kuinka paha sun tilanne oli ennen leikkausta?Mihin sulla eniten nyt sattuu noissa toimissa? Mulla leikattiin molemmat kädet pari syksyä sitten ja näyttäis siltä, että toiseen käteen on jäänyt pysyvä hermovaurio. Mulla tilanne oli ennen leikkausta aika paha, molemmissa käsissä hermo oli kärsinyt hapen puutteesta ja painunut ihan "tiimalasin" muotoiseksi rannekanavassa.

Mulla sama. Kauan pompit lääkäreillä ennenkuin joku otti tosissaan? Mä melkein 10 vuotta ja siksi ehti mennä noin pahaksi. Parhaat vinkit tuli työterveyslääkäriltä joka ehdotti joka kerta kovempaa sauvakävelyä missä pitää kovaa juntata sauva maahan. Ja minähän junttasin ja tulin joka lenkin jälkeen itkien kotiin kun kämmenet olivat kuin vesiilmapallot kun turposivat ja oli puuduksissa.

Kerran mun piti ottaa lääkärille sauvat mukaan ja näyttää siellä huoneessa kuinka junttaan 😲😲 Siellä pyörin huonetta ympäri ja täti huutaa "tömäytä, tömäytä". Kuulin että tömäyttelyt ja tärinät ovat pahinta tuolle oireelle.

Vierailija
5/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Kauan pompit lääkäreillä ennenkuin joku otti tosissaan? Mä melkein 10 vuotta ja siksi ehti mennä noin pahaksi. Parhaat vinkit tuli työterveyslääkäriltä joka ehdotti joka kerta kovempaa sauvakävelyä missä pitää kovaa juntata sauva maahan. Ja minähän junttasin ja tulin joka lenkin jälkeen itkien kotiin kun kämmenet olivat kuin vesiilmapallot kun turposivat ja oli puuduksissa.

Kerran mun piti ottaa lääkärille sauvat mukaan ja näyttää siellä huoneessa kuinka junttaan 😲😲 Siellä pyörin huonetta ympäri ja täti huutaa "tömäytä, tömäytä". Kuulin että tömäyttelyt ja tärinät ovat pahinta tuolle oireelle.

No kun enhän mä päässyt edes sinne lääkärille. Työterveys passitti kerta toisensa perään työfysioterapeutille. Lopulta meni yöt sängynlaidalla istuessa kädet sylissä itkeä vollottaen kun leposärky oli aivan hirveä. Oli kuulemma vaan fasettilukkoja selässä ja rintaranka jumissa, venyttele venyttele, haudo kylmällä. Sitten vaihtui fysioterapeutti, luojan kiitos, joka haki mulle heti lääkäriltä saikkua ja lähetteen ja seuraavana päivänä istuin seuraavan fysioterapeutin huoneessa sähkötutkimuksessa. Siitä meni kuukausi ja tuli soitto, että koskas tulisit leikkaukseen kun nyt olis jo vähän niinkuin kiire ainakin toisen käden kanssa.

Tömäyttelyt ja tärinät on paha, mulla tulee sitä työssä paljon ihan työn luonteen takia. Ei missään nimessä sitä.

Vierailija
6/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun enhän mä päässyt edes sinne lääkärille. Työterveys passitti kerta toisensa perään työfysioterapeutille. Lopulta meni yöt sängynlaidalla istuessa kädet sylissä itkeä vollottaen kun leposärky oli aivan hirveä. Oli kuulemma vaan fasettilukkoja selässä ja rintaranka jumissa, venyttele venyttele, haudo kylmällä. Sitten vaihtui fysioterapeutti, luojan kiitos, joka haki mulle heti lääkäriltä saikkua ja lähetteen ja seuraavana päivänä istuin seuraavan fysioterapeutin huoneessa sähkötutkimuksessa. Siitä meni kuukausi ja tuli soitto, että koskas tulisit leikkaukseen kun nyt olis jo vähän niinkuin kiire ainakin toisen käden kanssa.

Tömäyttelyt ja tärinät on paha, mulla tulee sitä työssä paljon ihan työn luonteen takia. Ei missään nimessä sitä.

Sama! Työfyssarin venttelyjä, rannetukia, kyynärtukia, kylmää, kuumaa, voidetta, akupunktiota, sähköhoitoa, ruokavaliota, uutta tyynyä, uutta patjaa, junttaussauvoja, kortisonipiikkejä, Buranaa, uusia työkenkiä, vesijumppaa, porekylpyjä, joogaa ja kun ei muuta keksitty passitettiin työpsykologille että päässä hän se vika on.

Vihdoin vaihtui työterveys ja eka lääkäri laittoi lähetteen hermoratatutkimuksiin joissa kävin tiistaina ja kiireellisenä leikattiin perjantaina. Kymmenisen vuotta pompoteltiin noilla hörhöhoidoilla.

Vierailija
7/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käsi oli kunnossa alle kuukaudessa ja ei mitään oireita sen jälkeen.

Ennen leikkausta oireilin lähes puoli vuotta. Käsi puutui ja osa sormista tunnottomia, yöllä heräilin vähän väliä kun oli tunto pois, ravistelin ja jatkoin unia tätä kesti muutaman kuukauden ajan. Kaikki vaivat jäivät leikkauspöydälle. Ilmeisesti olen onnekas, päässyt hoitoon ajoissa, hermoratatukimus ja sitten leikkaus. Normaali leikkaushaavan paranemisaika meni toipumiseen, nyt muistona ainoastaan arpi.

Vierailija
8/8 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko pitkään sairaslomalla ja mitä työtä teet? Saitko fyssarille aikoja?

Mulla molemmat ranteet leikattu ja molemmista viisi vkoa saikkua. Teen erittäin fyysistä työtä jota kevennettiin vielä kuukaudeksi kun palasin töihin. Toisesta ranteesta sain fyssarin hoitoja, toiseen en.

Nuo ns pienet liikkeet ottivat kipeää pitkän aikaa esim just tuo juuston höyläys mutta työn raskaat nostot taipui nopeammin. Raskaiden kuormien veto ottaa edelleenkin ranteisiin vaikka leikkauksista n kaksi vuotta.

Mutta puutumisoireetkin ovat palanneet.

5 viikkoa olin saikulla ja keittiötyötä teen. Kevennettyä oli tohon päälle 2 viikkoa, mutta... Pitääkin kysyä, jos pääsis työfyssarille