Raskauspahoinvoinnin loppuminen äkillisesti
Hei, mulla tuli raskauspahoinvointia jo tosi varhain, alkoi välillä tulevalla lyhytkestoisella yököttävällä oloa, ja rv 3+5 oli koko päivän tosi oksettava olo enkä pystynyt juuri syömään. Seuraavan päivänä heräsin kuitenkin aivan hyvävointisena eikä tänäänkään ole mitään pahoinvointisuutta (rv4+0). Lisäksi olen palellut, mutta eilen ja viime yönä en kokenut sitäkään.
Voiko pahoinvointi loppua näin yhtäkkiä ilman että kyse on keskenmenosta, jota luonnollisesti pelkään tämän tarkoittavan? Tiedän jo että tästä siinä on monesti kyse, joten nyt kiinnostaisi kuulla jos jollakin oireet ovat päättyneet / keskeytyneet näin yhtäkkiä ilman että kyse on ollut keskenmenosta. :)
Kommentit (9)
Äkillisesti raskauspahoinvoinnin loppuminen on tyypillinen oire keskenmenosta.
Ei mulla edes ole ollut vielä noin aikaisin raskauspahoinvointia. Malta vielä, ehkä nyt aiemmin koettu pahoinvointi johtui jostain muusta ja varsinainen raskauspahoinvointi, jos edes on alkaakseen, tuleekin myöhemmin. Alkuraskauden oireettomuuskin voi olla normaalia ja oireiden vahvuus voi vaihdella. Jäitä hattuun.
Harvemmin noin aikaisin alkaa pahoinvointi, vatsatautia sen sijaan on liikkeellä. Jos nuo viikot ovat siis oikein eli kuukautisten pitäisi vasta juuri nyt alkaa?
Mulla raskauspahoinvoinnin loppuminen tarkoitti keskeytynyttä keskenmenoa. Tämä loppuminen tosin tapahtui vasta rv 9. En usko että noin aikaisin voi mitään päätellä. Mulla ei ollut mitään pahoinvointia noin aikaisin. Alkoi vasta rv 6.
Harvalla näkyy edes testissä että on raskaana noin aikaisin, oletko nyt ihan varma?
Oletko varmasti tehnyt raskaustestin etkä ovulaatiotestiä?🤣
Kiitos vastauksista.
Joo, tällä kertaa kyseessä oli raskaustesti ja tämä tavallinen testi näytti plussaa 5 pvää ennen kuin testi suositeltiin tekemään. :)
Pahoinvointi ei ollut kyllä mistään vatsataudista johtuvaa, vaan sellaista kuvotusta. Ei näin aikaiset oireet taida olla edes poikkeuksellisia sen perusteella mitä olen lukenut.
Raskaushormonin lasku voi kestää viikkoja keskenmenon jälkeen, joten raskaustestistä ei ole apua.
Voi loppua ja voi olla että alkaa taas myöhemmin uudelleen..
Alkuraskaudessa hormonitasot nousevat vauhdilla ja sen hieman "tasaannuttua" voi olla ihan luonnollista että pahoinvointi helpottaa. Jos sinua mietityttää niin voit tehdä esim muutaman päivän päästä uuden raskaustestin. Jos ei ole ollut vuotoa tai kipuja niin en usko että kyse on keskenmenosta.