Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKSET ' 05 JUHANNUKSEN JÄLKEINEN VIIKKO

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs kerinnyt kirjotittelemaan eilen, vaikka oli tarkoitus. Juhannus meni meillä aika leppoisasti, minä kun en itse tykkää juhannusta erityisesti viettää (ei kyllä mieskään) niin meille se oli ehkä enemmän pitkä viikonloppu. Perjantaina oltiin grillaamassa minun vanhemmillani ja lauantaina olimme grillaamassa Antonin kummisedän luona.

Anton nukahti 20.00 ja heräsi 23.00, siinä sitten kummisedän sylissä katseli jalkapalloa ja kovin asiantuntevasti kommentoi peliä " tinne, tinne" . Koitin kyllä nukuttaa takaisin, mutta pallon perässä juoksevat sedät olivat liian mielenkiintoisia. Menin makuuhuoneeseen imettämään, niin Anton vaan nosti pään ylös rinnalta ja huuteli " tinne,tinne" ja näytti ovea, tulkitsin sen pyynöksi päästä katsomaan futista ja sen juhannuksen kunniaksi soin. Niin oli jännä matsi, että uni tuli vasta kotona. Aamulla nukuttiinkin sitten 10.00

Perjantaina kun tultiin minun vanhemmiltani, heräsi Anton kun vietiin sänkyyn (niin tekee melkein aina) ja kuunnteltiin, kun poju siellä riehui (höpsötteli ja rynkytti pinnoja, ei kuitenkaan itkenyt) hetken kuluttua alkoi kuulua läts, läts ääni ja minä säntäsin katsomaan, Anton konttasi kovaa keskellä lattiaa, kun tulin, kävi Anton istumaan ja katsoi minua vakavasti ja tokaisi " ohoh" , pakko sanoa, että repesin nauruun, oli nimittäin aikas koominen tilanne. Anton oli saanut toisen pinnan irti, meillä on siis pinna sänky, mistä saa kaksi pinnaa irti. Eilen oltiin taas vanhemmillani grillaamassa. Meidän juhannus oli siis kitetytettynä grillaamista eri paikoissa =) Tulkaas muutkin kertoilemaan kuulumisia, mukavaa päivää kaikille

T:Mareila+Anton

Vierailija
2/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksesta selvitty, lähestulkoon kunnialla! Meillä oli koko jussin kavereita kylässä, oli mukavaa. Nyt on tosi väsynyt olo, kun piti saada paikat laitettua ja siivottua sellaseen kuntoon, että kehtaa majoittaa väkeä. Ei oikein ehtinyt itse rauhoittua jussin viettoon, vaan jäi sellanen sählä päälle. Eilen oltiin sitten ihan vaan oman perheen kesken meidän rannassa saunomassa, grillaamassa ja nukuttiin mökillä.

Helkalla ainakin oli hauskaa, kun oli paljon väkeä ja muita lapsia :) Alkaa vaan olla jo havaittavissa sellasta, että kun alkaa väsyttää, niin pitäis aina saada just se lelu, jolla kaveri leikkii. Hassun näkösiä tommoset taaperot, kun niitä vilistää ympäri huushollia!

Juu ja Helka on taas sairaana. Sillä on oikeestaan ollut kohta 2 kuukautta nuha putkeen, välillä valuu vähemmän ja välillä enemmän. Me luultiin, että edellinen nuha ois menossa pois, mutta niin vain siitä kehkeytyi kunnon köhä viikonlopun aikana ja eilen nosti kuumeen. Tänään on ollut jo parempi päivä, mutta kotona ollaan taas. Jotenkin hävettää, kun joutuu koko ajan olemaan töistä poissa muksun sairstelun takia. Vaan niin kai se on kaikilla siinä vaiheessa kun hoito alkaa, kaikki kaverit on sanoneet ihan samaa hoidon aloittamisesta.

Me meinataan laittaa Helkalle pph-paikka hakuun. Se on nyt ryhmiksessä, mikä on ihan kiva paikka, mutta siitä ollaan puuhaamassa päiväkotia. Ryhmäkoot siis suurenee ja silleen, meistä tuntuu, että nykyisilläkin ryhmäkoo(iik miten koko taipuu monikkoon??) ollaan kipurajalla noin pienen ihmisen kannalta.

Tänään muuten Helka teki klassiset: nukahti ruokapöytään spagetti suupielessä! :D

Lähden tästä siivoamaan pöytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhannus meni Miian sairastellessa..

Miialle iski lauantaiaamuna kuume, eikä vieläkään oo laskenu..Tai no, eilen oli päivällä jo vain vähän päälle 37, mut sitten taas nousi ja nytkin ihan hohkaa kuumaa tuo tyttö. Ruoka ei oo maistunut oikein ja ymmärtäähän tuon, ei mullekaan paljo maistuisi jos ois kuumetta 38 ja yli:(

Kuitenki jotain yritetty syötelläkin ja juotettu paljon,ja nestemäistä panadolia annettu. Mutta ei auta..Mitähän tässä seuraavaksi pitäis kokeilla? Tänään meillä on kyllä neuvola, jospa ne siellä osais sanoa, et lähdetäänkö ihan lääkäriin vai vieläkö seurataan kotona.

On se ikävää seurattavaa, kun pieni on niin kipeänä, onhan tuo vielä leikkinyt melko normaalisti, mut silmistä näkee, että kuumetta on ja aika paljon.

Toivottavasti teillä meni juhannus kivasti, en ehtinyt vielä pinoa lukea..

Pitää lähteä kuumeen mittaukseen.

Vierailija
4/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhykäisesti sanottuna, vielä viikko ja miehellä alkaa kesäloma. Jippii, kai se on sitten vähän munkin lomaa, kun on toinen kasvatusarkea jakamassa ;-) " maailman kymmenes ihme - kotiäidin kesäloma" ;-) se siitä sarkasmista !!!

Juhannus meni oikein mukavasti. Meillä juhannus oli vähän sellainen kahtijakautunut lapsijuhannus/aikuisjuhannus. Päivä ja ilta oltiin meidän pihalla grillailemassa ja pelailemassa kesäpelejä. klo 21 Elmo lähti nukkumaan mummin kanssa ( elmon rytmejä ei voi hirveästi sotkea) ja me lähdimme isojen poikien ja tuttavaperheen kanssa Talin siirtolapuutarhaan katsomaan juhannuskokkoa. klo24 palattiin ja vietiin isot pojat mummille nukkumaan ja sitten käytiin vielä miehen kanssa moikkaamassa tuttuja paikallisessa. Kaikille jotakin :-)

Lauantaina pakattiin isot eväät ja painettiin koko päiväksi rannalle kera mummin ja yhden tuttavaperheen.

Kaikille kipeille jaksuja !!!!!! Kurjaajan se on kun pienet on kipeitä :-(

Elmo on hyvin poikkeuksellisesti riekkunut tänään puoli tuntia unille mennessä ja lopulta annoin pamolin, kun kyllähän ne ikenet tosi kipeän näköisesti pullottaa ( vasta yhden kulmurin yksi kulma on läpi).

Voin muuten suositella tuota Pamol F, tapletti sekoitetaan pieneen määrään mehua tai maitoa ja annetaan lusikalla. Maistuu banaanilta, vaikuttaa äkkiä, eikä ole samanlaista tahmeaa töhnää kuin panadol ;-)

Futisleskeys jatkuu ja Kentille tiedoksi, että EI, telkkari ei lentänyt ikkunan läpi, vaan herra tyytyi tasapeliin, kun se riitti Englannille lohkovoittoon ;-)

Eilen mies lähti töihin päällään englannin maajoukkuepaita ja englannin lippu " viittana" , jep, jep, aikuinen mies. Uhosi vielä, että pistää baarin kiinni, jos englanti häviää.......että sen verran vakavaa meidän perheessä tämä fudis ;-)

Käytiin muuten viime viikolla sirkuksessa. Ainoa vika, että silloin oli hirveä helle päivä, teltta oli kentällä, jossa ei siis varjoa, ja teltan lämpötila oli varmaan vähintään +40. elmo jaksoi katsoa niin kauan, ennenkuin alkoi tuskastua lämpöön.

Parempi lopetella nyt, kun suomen kieli alkaa takkuamaan ;-)

Vierailija
5/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa meidän neidillä oli 14,1kg, pituutta 83cm. Tällä kerta oli tätinä joku sijainen kai, ja vihjaisi vähän että Miia olisi liian painava:0 Eikö lapsetkaan saa enää kasvaa niinkuin kasvavat??Kun kuitenkin ihan käyrällä pysyy.. Eikä neiti mikään keijukainen ollut syntyessäänkään.

Terkka epäili että Miiassa on vauvarokko, eli vissiin joku virus, joka nostaa kuumeen n.kolmeksi päiväksi ja sit tekee näppyja rintakehään tai kaulaan ja sitten kuume laskee ja näpyt häviää. Ja jos ei nyt parissa päivässä kuume laske niin lääkäriin.

Eli seuraillaan tilaa.

Vierailija
6/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kaikki huhtimammat karanneet lomille, vai missä luuraatte?

Kovasti paranemista kaikille sairaille, kurjaa kun pienet sairastavat =( Anton on nyt ollut (hakkaa puuta henkensä kaupalla)aika terve, tosi hampaita tulee ja paljon. Mutta ei ole poju moksiskaan, ei ymmärrä ollenkaan.

Milenna: Niinhän se on, ettei mikää ole hyvä, joko ollaan liian pieniä tai sitten liian suuria =( Tärkeintä kai on, että omat käyrät ovat suhteellisen tasaisia. Minkä kokoinen Miia oli syntyessään?

Anton päätti tänään, että päikkärit ovat äidin propagandaa ja niitä ei kannata nukkua, no nukahti sitten pystyyn (siis kirjailmellisesti) minun syliini fluoritabletti suussa. Mutta nyt menen lukemaan esikoiselle iltasadun, hyvää yötä kaikille

T:Mareila+Anton

Vierailija
7/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvaa juhannuksen jalkeista elamaa. Oli aika viinivoittoinen juhannus ku perjantai-iltana oli kaveri istumassa iltaa ja la aloteltiin jo naisporukan kanssa viininlipitys lounaalla, kaytiin katsomassa Tosca-ooppera (aivan ihana) ja jatkettiin lipitysta yomyohaan. Nyt siis nena valkenee vahan aikaa.

Annalla on vesirokko, sunnuntaina huomasin ihme nypyn selassa ja nyt niita on siella sun taalla ja vesirakkuloilla osa, arpisia osa. Kuumetta ei ole ja leikkii entiseen malliin joten ollaan oltu ulkona mutta ei leikkipuistoissa yms muiden lasten keskuudessa.

Tanaan soittelin tulevaan tyopaikkaan, syyskuussa alkaa ja voin jo alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan kotoa kasin jo haluan. Ideaali tilanne alotella pikkuhiljaa kun jannittaa 1 1/2 vuoden jalkeen menna takasin. Puhumattakaan Annan hoitoonlaitosta.

Meilla on kovat mietiskelyt josko muutettas kotosuomeen ensi vuonna, murron jalkeen monet asiat Lontoossa alkoivat askarruttamaan ja lapsen parasta ajatellen jonnekin muutetaan taalta joka tapauksessa.

Nyt alkaa lempisaippua joten tsau ja palaamisiin

Korelia ja Anna 15kk

Vierailija
8/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syoko Anton fluoritabletteja? Minka ikasena niita aletaan antamaan? Miten Anton osaa sen syoda?...vai oliko se esikoisesi joka soi..nyt ehka sekotin...

Korelia

Vierailija
9/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareila; Miia oli 4,480kg ja 52 cm syntyessään. Ihan hyvän kokoinen ensisynnyttäjälle:/ Pelotti jo se painoarvio, mikä oli 4,1 kg..Onneksi en etukäteen tiennyt kuitenkaan minkä kokoinen pikkujätti sieltä piti oikeesti pukata pihalle..

Tänään ollut jo parempi päivä, ei kuumetta enää ja ruokakin maistui jo entiseen malliin. Kuumetta olikin sen 3pv,joten kaipa se oli sit se vauvarokko..tosin mitään suurempia näppyjä tytöstä ei oo löytynyt, mut jotain outoja pieniä punertavia pisteitä kyllä.

Mulla kk-kierto on ihan mitä sattuu, ensin oli aika lyhyitä kiertoja pari,sit mentiinkin melkein 40pv ja nyt taas vain vähän päälle 20pv..Ja tutut kivut on kans back..kiva kiva:(

No, nyt nukkumaan..sitä kun ei koskaan tiiä, mihin aikaan se " nahkavekkari" herättää:)

-Milenna ja Miia 27.4-

Vierailija
10/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Olen lukenut pinoja ahkerasti, mutten ole ehtinyt kommentoimaan. Tai no, olisin ehkä ehtinyt mutta vähän hävettää, kun nää meidän aiheet on aina sitä samaa: nukkumista, nukkumista ja nukkumista...

En ole lupauksestani huolimatta pystynyt rauhallisesti tyytymään Lauran vähäuniseen vaiheeseen, vaan päätin että kokeillaan vielä miten käy jos palataan kaksiin päikkäreihin. Viikon verran on nyt sellaisia nukuttu, mutta ei sekään ole osoittautunut ihmelääkkeeksi tähän tilanteeseen (joka on siis unta n.11 h/vrk). Laura tosin nukahtaa aamupäivällä (klo 9.30) tosi helposti ja nukkuu 1,5 tuntia joten väsynyt hän silloin jo selkeesti on. Toiset (noin tunnin mittaiset) unet meneekin sitten itkuraivareiden saattelemina jonnekin klo 16-17 pintaan, ja yöunille on nyt käyty vasta klo 21 aikaan. Ja aamulla herätään viimeistään klo 6. Summa summarum: olen edelleen ihan pihalla. Ehkä me siirrytään takaisin yksiin uniin, jos L näyttäisi jaksavan iloisesti leikkiä ja touhottaa lounaaseen saakka. Mutta tulipas siis kokeiltua tätäkin.

Meillä meni juhannus ehkä vähän liian hässäkässä. Oltiin mökillä 7 muun aikuisen ja 4 koiran kanssa, ja varsinkin naispuoliset sukulaisemme olivat taukoamatta Lauran kintereillä. Välillä meinasi mennä yli hilseen se hössötys - esim. pienen Lauraa varten hankitun liukumäen alle olisi pitänyt levitellä ties mitä vilttejä pehmusteeksi. Mäki oli tosin pystytetty pehmeälle (=leikkaamattomalle) nurmelle JA Laura tuli joka kerta jaloilleen sen laskettuaan... Vai olenkohan mä liian huoleton ja huolimaton äiti? Laurahan kun esim. s a a kävellä itsekseen pitkin tasaista ja aidattua pihamaata, enkä siis pidä siitä koko ajan kiinni... : )

Juhannusruoka oli kyllä maittavaa, ja sääkin suosi. Niiltä osin ei voi valittaa!

Kk-kierrosta oli ollut puhetta. Mullakin se menee nyt ihan miten sattuu, ja siksi esim. se pikku2-projektimme on hieman arvailun varassa. Tosin mieheni mielestä ei ole mitään ongelmaa, jos yritystä olis esim. joka päivä... Ja sitä ei todellakaan tapahdu tällä energiamäärällä mitä multa jää päivän päätteeksi!

Mutta jospa mä nyt kömmin sinne miehen kainaloon ja toivotan Miialle, Annalle ja Helkalle (oliko muita?) parempaa voinita sekä kaikille hyvää ja rauhallistä yötä!

t. Ompunäiti

Vierailija
11/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Anton syö fluoria, hammaslääkärissä suositeltiin sitä tai tahnaa, päädyin tabletteihin vielä. Annan fludent-nimistä fluori valmistetta, joka liukenee imeskeltäessä suuhun. Anton syö sen ihan hyvin, joskus saattaa sylkäistä pois, mutta laitan takaisin suuhun. Meillä ei ole ollut ongelmia sen kanssa, kerran päivässä annan.

Nyt nukkumaan

M&A

Vierailija
12/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille sairaille pikaista paranemista! Errj, tosi kurjaa jos Helka sairastelee paljon =( Mä en oikeen tiiä miten meillä sairastellaan, siis tuntuu kyllä että vähän väliä jollakulla nenä valuu mutta lasken kai sitten vasta kipeydeksi kun siitä on selkeää haittaa ko. henkilölle.

Ompunäiti, huvitti nuo pehmustelut liukumäen alla. Mä en kyllä myöskään pehmustele pahemmin.... Oikeen rassaa kun ajattelenkin lomaa vanhempieni luona, äiti on sellanen väsääjä ja joka ainoaa asiaa pitää varoa ja se kauhistelee niin kovaa että kaikki siitä säikähtää.

Korelia, ai teillä on sellasia suunnitelmia... Me ollaan ihan hukassa suunnitelmien kanssa. Nyt tuntuu että pitää olla täällä kun on talo ostettu ja esikoinen koulussa jne mutta sitten miehen firmalla ei mee kovin hyvin eikä tiedetä mitä siitä tulee ym.

Kuukautisista, mullahan on nyt se rengas eli menkat tulee kellolleen samaan aikaan 28 päivän välein. Mulla on kyllä edelleen ei-niin-ihanat -menkat eli olen ajatellut jos syksyllä kuitenkin siirtyis siihen hormonikierukkaan.

Fluoritabletista: täällä on yhdistetty fluori-d-vitamiinitabletti ja niitä annetaan siis kerran päivässä 2 viikon iästä 2 vuoden ikään. Tabletti on sellanen pieni ja se sulaa niin nopeasti pienestä nestemäärästä että siihen ei mitenkään vois tukehtua tms. Meillä on lapset aina tykänneet niistä.

Mareilalle haluan sanoa tähän ekstrakiitokseni kun pidät niin hyvin kasassa näitä huhtistenjuttuja ja nostelet tarvittaessa pinoja! Tosi hienoa että joku on ottanut sen tehtäväkseen!

Nyt pitää mennä auttamaan esikoista suihkusta. Huomenna me tullaan Suomeen =))

Vierailija
13/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kent: Eipä kiittelemistä, teidän ansioista olen järjissääni vielä (ainakin melkein) =) Tervetuloa koto Suomeen =)

Nyt tuli taasen mieleen, olisko tapaamiseen tulijoita? Josko saisi ehdotuksia milloin ja minne? Meille voi aina tulla myös. Isot sisarukset olisivat myös tervetulleita. Voidaan myös järjestää niin, että mennään vaikka aamupäivällä aidattuun leikkipuistoon ja sitten tultaisiin vaikka meille lounaalle (kun kaikki hippuset luonnollisesti olisivat päiväunilla ;)) niin me äidit voisimme keskustella rauhassa ;) Toiveajattelua??

Mutta nyt tulee omanapaista juttua, Antonhan ei eilen nukkunut päiväunia, mutta nukkui sen sijaan KOKONAISEN YÖN!!! =) Hehkutan silläkin uhalla, että ensi yönä herätään taasen miljoona miljoona kertaa. Ilta meni ihan plörinäksi, Anton heräsi varmaan kolme kertaa ja lopulta menetin hermot ja vein iloisen hereillä olevan pojan sänkyyn, jonne erinäisten puhiniden jälkeen nukahti ITSE pupu kainalossa <3 Kello oli noin 22 silloin ja aamulla klo 7.00 heräsi Anton, otin pojan aamumaidolle viereen ja siihen nukahdettiin molemmat vielä. Jiihaa

Ja hössö äideistä on ollut juttua, omani lukeutuu niihin, se on rasittavaa, mutta koitan ottaa sen asenteen, että isovanhemmat ovat vaan vähän hössöjä.Juu äiti saisi varmaan hermoromahduksen, jos näkisi kuinka Anton kiipeilee (on oppinut tulemaan hienosti alas kaikkialta) Siitä jo huokailee kovaäänisesti, kun Anton menee istumaan teraassin reunalle, luonnollisesti jalat melkein ulottuvat maahan siinä. Antonilla on hassu tapa tulla alas, poju menee istumaan reunalle ja tiputtautuu siitä lattialle (jos on tarpeeksi matala paikka) ja äitini säikähtää AINA sitä.

Ja kuukautis kierrosta on ollut juttua, ei ole alkanut minulla vielä. Painiskelen tulevan ehkäisyn kanssa, rengas vaiko laastari vaiko kierukka, no pillereitä on onneksi vielä jäljellä.

Mutta nyt kahvi on tippunut, joten kahville suuntaan, mukavaa päivää kaikille ja Kentin perheelle turvallista matkaa =)

Mareila+Anton

Vierailija
14/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaatelimpa näin tauon jälkeen kirjoitella,kun saan hetken omaa aikaa..

Heini nukkuu kiltisti päikkäreitä parvekkeella ja esikko menee pitkin pihaa tukka putkella uuden pyöränsä kanssa..

Juhannus meni meillä ihan kivasti.Naapuri pariskunta oli poikineen meillä grillamassa yömyöhään.

Heini meni kyllä ihan suht normaaliin aikaan nukkumaan ja nukkuikin aamulla ihan pitkään,tais isojen poikien seura vähän väsyttää toista.

Käytiin myös ennen jussia Puuhamaassa tuttava perheen kanssa..

Heini ei siitä vielä paljoa ymmärtänyt,mutta esikko sitäkin enemmän.

Itse oisin voinu jäädä sinne vesipuolelle kokopäiväksi vaan lillumaan:)

Muuten kuulumiset on aika samoja..Heini on yhtä päätön kun ennenkin eli ei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa,tulis varmaan pääedellä pöydältä alas jos sais..

Syöminen on ollut näillä helteillä vähän hakusessa,kiukun kanssa syödään varsinkin iltapuuro..Mutta tiukkana kun on,niin kyllä se alas menee..

Kovasti Heini harjoittelee puhumista ja uusia sanoja on tullut muutama mm: kiitti,anna..Näiden merkityksen hän jopa tietää ja käyttää niitä oikeassa paikassa..

Joku kysyi menkoista..No niitähän mulla ei tällähetkellä ole,kun Rusinan syntymään on enää vajaa 10vk..

Mutta ennen tätä raskautumista,ne oli hyvinkin epäsäännölliset,kierto vaihteli 29-50pvn välillä..Mutta niin mulla on aina ollut..

Onko ollut puhetta milloin treffattais?

Terkuin: Kuningascobra, Heini-neiti ja Rusina

Vierailija
15/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täytyyhän sitä heti tietokoneen lähellä ollessa käydä Huhtisten viestit lukemassa =)

Kuukautisista: minulla on (kai) ollut aika pitkät välit kuukautisissa. En ole muistanut merkitä niitä ylös, joten kyse on vain mutusta. Nyt edelliset kuukautiset tulivat 28 päivän välillä. On jo tuosta joulusta lähtien tullut. Jotenkin vaan hassusti tulee kuukautiset lähes aina sen jälkeen, kun on miehen kanssa sekstailtu (siis ilmeisesti kerran kuussa?!?). Kysyin jo gynekologiltakin, voiko olla jokin syy-seuraus -suhde tuolla seksillä ja kuukautisilla, mutta nauroi vain... Ehkä sitten olen niin vastustamattoman seksikäs juuri päivää ennen menkkojen alkua, että mieheni ei pysty MILLÄÄN olemaan erossa minusta. Vai?

Fluoritableteista: onkohan meillekin annettu ohjeita fluorista? En ainakaan muista. Xylitolia olen antanut nyt jo jonkun aikaa muutaman kerran päivässä (ne imeskelytabletit on ihan Helvin herkkua, pyytää usein itse ruoan jälkeen). Nyt ostin sellaisen d-vitamiini + xylitol -tabletin, josko tulisi d-vitamiinikin muistettua paremmin. Tosin jossain keskustelussa sanottiin, että vauvoille pitäisi antaa tippoina, eikä tabletteina... Onko joku teistä kuullut moisia ohjeita? Fluoria en tosiaan ole antanut, täytyypä kysyä ensi viikolla neuvolassa.

Mistähän muusta täällä puhuttiin... Taidan katosa ensi kerralla ja painua nukkumaan. Isäntä ja Helvi jo nukkuvatkin. Öitä.

Vierailija
16/27 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jännittää, puolen tunnin päästä lähdetään (ja kysymys kuuluu mitä ihmettä mä täällä teen...). Eka kerta kun lennän yksin kaikkien kolmen kanssa. Kauhuskenaario on kummitellut koko yön mielessä: esikoinen saa käsittämättömästä syystä raivarin ja huutaa kurkku suorana, keskimmäinen saa valtavan myöhäisuhmakohtauksen kun ei saakaan jotakin ihanaa autoa, tai ei saa juosta minne mieli tekee ja heittäytyy kiljuen lattialle, Amanda saa tapansa mukaan raivarin ja kiemurtelee ja kiljuu kun ei saa kontata paikkaan jossa lukee kissankokosin kirjaimin " no entrance!" Voi apua... No, lento itsessään kestää onneks vaan sen kaks ja puol tuntia.

Nyt mä meen, heihei!

Vierailija
17/27 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän Kentin lento meni, hyvin varmaan =)

Meillä TAAS koko yö nukuttu ja minä olen ihan sekaisin, että mitäs nyt kun saa nukkua? Mitä se sellainen on? Päätin illalla, että nyt poju alkaa nukahtamaan omaan sänkyyn PISTE. Ja sinne vein maidon+ja hampu pesujen jälkeen, luin iltasadun pojille ja jätin ne sinne. Anton möykkäsi aikansa ja sitten alkoi itku, menin tassuttelemaan toise uneen,kesti ehkä jotain 20 minuuttia, eli ei kauaa. 06.40 oli herätys, hain aamu maidolle meidän viereen, seuraava projekti on siis päästä siitä eroon (ts.saada energiaa niin paljon, että jaksaa nousta 07.00)

MugSkap: Missä missä yhditetty d-vitamiini xylitol pastilli, Antonille niitä, josko minä muistaisin antaa paremmin sen himputin d-vitmiinin. En kyllä ole, kuullut etteikö d.vitamiinia saisi antaa tablettina. Kent taisi joskus mainita, että Saksassa annetaan dvitamiini fluori? tabletteja annettaisiin 2 viikkoisesta???

Ompunäidille on pakko kertoa, minä olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja saanut pidettyä kodin siistinä kokonaiset kaksi viikkoa, hip hei. Ja vinkki, kun Laura purkaa laatikoista tavarat, laita niihin tilalle leluja, Anton ei enää läheskään niin usein jaksa innostua laatikoista, kun niistä löytyy omia leluja ;)

Anton kiipesi tänään keittiön tikkaille, esikoinen on kiivennyt niille eka kertaa kaksi vuotiaana, joten kiirettä pitää kuopuksen kanssa =)

No juu, nyt vessaa siivoamaan, saisi sen projektin tehtyä, vihdoinkin

Mareila+Anton

Vierailija
18/27 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareila; 2 viikkoa siistiä kotia on jo ihan yliluonnollista, wau!

Mäkin olen pannut hihat heilumaan, ja varsinkin järjestellyt tavaroita järkevämpiin paikkoihin. Justiinsa tultiin Lauran kanssa ostoksilta; saaliina kaksi sängynaluslaatikkoa (nyt meidän sängyn alla on niitä yhteensä SEITSEMÄN!), moppi sekä OMPELUKONE! Jälkimmäisen ostin kolmekymppislahjaksi saamillani rahoilla, ja kylläpä onkin nyt aikuinen olo! : ) Vielä pitäisi oppia käyttämään sitä. Olen ollut aina aivan surkea (myös) käsitöissä, mutta kaipa sitä voi ihan sisullakin jotain oppia. Verhojen lyhennystä ja muuta ei-niin-vaativaa!

Laura se nukkui tänään päikkäreitä 45 minsaa ja heräsi aivan itkuisena kesken kaiken. Millään en saanut takaisin nukkumaan, ja lopulta itkettiin molemmat. Laura oli ihana ja lohdutti mua pienillä suukoilla, ja ihmetteli sitten kyynelten suolaista makua. Soitin neuvolaan näistä unista ja ihana tätimme siellä vakuutti (monien teistä tavoin), että kyllä terve lapsi pitää huolen siitä, että saa tarpeeksi unta. Ja että ehkä L tarvitsis tosiaan vielä ne kahdet unet. Katsotaan nyt.

Tänään muuten huomasin, että Lauralla on nyt puhjennut ylös kaksi poskihammasta JA molempien kohdalle, sisemmälle ikeneen, toiset kaksi!! Siis hampaita kahdessa rivissä, mitä kummaa?? Täytynee varata aika hammashoitolaan. Meillä olisi varsinainen eka tarkastus vasta 1,5 vuoden iässä.

Anteeksi mutta nyt tuli vaan omaa napaa, ja nyt täytyykin lopettaa. Lopuksi vielä hyvähyvä Anton! Hienosti nukuttu! Ja Mareilalle myös plussaa tahdonvoimasta!

Sekä Kentin perheelle tervetuloa Suomeen! Missä päin majailette, tulisitteko tekin mahdollisille treffeille?

Ompunäiti ja Laura

Vierailija
19/27 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin, niistä Lauran kahdessa rivissä menevistä hampaista.. Mieheni tultua töistä kotiin ryhdyin heti vaahtoamaan hänelle Lauran hampaiden epänormaalista kehityksestä. Mies onnistui kurkkaamaan tytön suuhun ja totesi, että tuota noin, poskihampaathan ovat aika isot ja reunoilta korkeammat kuin keskeltä.. että taitaapa olla kyseessä yhdet ja samat hampaat, vielä vaan niin alussa... Niinpä, hyvä etten ollut jo mennyt neidin kanssa hammaspäivystykseen!

Muutenkin mulla taitaa olla tuo ajatus vähän kohmeessa tällä haavaa. Saatan esim. sanoa ihan mitä sattuu. Tänään lähdettiin saunavuorolle, ja toivotin siinä lähteissäni koirallemme sitten hyvät yöt (hei hein sijaan). Aikaisemmin päivällä yritin kodin ykkösessä irrottaa pantillisia ostoskärryjä automme avaimella - siis painelemalla sitä kauko-ohjaimen nappulaa. Ei saatu kärryjä sillä menetelmällä, ei. : )

L juuri nukahti ihanan rauhallisesti (kerrankin), ja minä siirryn muihin puuhiin. Hyvää yötä kaikille!

Ompunäiti

Vierailija
20/27 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompunäiti: kiva kun kerroit, että ne kaksiriviset hampaat lienevät saman hampaan eri reunat. Meinasin jo minäkin ekan viestisi kohdalla lähteä soittamaan hammaslääkärille, kun Helvilläkin on ihan samanlainen kaksirivinen hammas ilmestynyt... Taidanpa sittenkin vielä odottaa. =)

Olen kyllä sitä mieltä, että kaupan kärryjen pitäisi aueta auton kaukosäätimellä! On se kumma jos ei aukea...

Mareila: [KUMARRUKSIA MAAHAN ASTI] Kaksi viikkoa siistiä kotia! VAU! Minusta tuntuu että en muuta ehdi kuin kävellä Helvin perässä siivoamassa sotkussa olevia tavaroita... Ja auta armias, jos laitan isin vaihtamaan Helvin vaippaa ja syöttämään iltapalaa - seuraava päivä menee siivotessa NIITÄ sotkuja: vaippapöytä+lattiat täynnä hiekkaa (ei oltu pudisteltu Helvin housuja hiekkalaatikon jälkeen), iltapuurot lautasella, kaurahiutaleet pöydällä, nenäliinat tuolilla, Helvin naama mustikassa, paita mustana... Ihana apu oli =)... No, ei tämä ole niin vakavaa, huvittavaa ehkä?

D-Max Strong on se d-vitamiini+ksylitol -pastilli. Ostin luontaistuotekaupasta, mutta on Vitabalansin valmistama, joten voi kai olla vaikka apteekissakin. Juu, on meilläkin alkanut d-vitamiini muistua, kun ksylitolipastillien vieressä on tämä ja annan aina päivän ensimmäisen ksylitolipastillin vitaminoituna.

Voi, Laura-parka unityttö. Mikähän siinä on, että herää päiväunilta kesken unien, eikä nukahda uudestaan? On tosi surkeaa. Helvikin jos herää kesken kaiken itkee ihan heti herätessään, siitä tiedänkin, että pitää jatkaa nukuttamista uneen. Meillä varmin keino unien jatkamiseen on ottaa Helvi syliin ja kävellä/tanssia pitkin taloa. Jonkun verran huonommin nukahtaa keinutuoliin.

Ihanaa, että Anton on löytänyt yöunet =D Minä kyllä uskon, että tämä tahti jatkuu, niin yllättäen ne Helvinkin yöt muuttuivat kokonaisiksi ja vieläkin pääosin nukutaan hyvin. Tosi hienoa =)

Ja taas on kello ties mitä. Nyt äkkiä jotain syötävää ja sitten nukkumaan.