Tenniskyynerpää
Miten kuntouttaa? Kauan pitää lepuuttaa? Kuinka pitkä saikku?
En pysty edes kahvikuppia nostamaan kun on niin kipeä, lisäksi hieman turvonnut koko käsi.
Onko kellään kokemusta.
Kiitti!
Kommentit (30)
Tenniskyynerpäästä en tiedä, mutta tenniskyynärpää parani lääkärin antamilla ohjeilla. Tietoa on.
Itse kävin hieronnassa, jossa jokin erittäin kyynärvarren kireä lihas "murskattiin". Sattui tosi paljon, mutta siitä lähti paraneminen.
Ota yhteys tk: n fysioterapeuttiin. Sieltä venyttely- ja hoito-ohjeet. Lisäksi apteekista esim Voltaren-geeliä paikallisesti.
Jos sulla on fyysisesti raskas työ, voi saikku auttaa mutta yksin saikulla tilanne ei parane.
Riittää, kun lopetat pienon soiton.
Kauan ootte saaneet saikkua? Viikko- kaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Olin sairiksella kaksitoista viikkoa ennen kuin kykenin töihin. Käden kuntoon saaminen vei puolitoista vuotta.
Auttaa kun laittaa tieran päähän.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa kun laittaa tieran päähän.
Joku laukkasi hevosellaan täyttä vauhtia ohitseni lumisella tiellä ja sen kaviosta lensi tiara suoraan päähäni! Voinko saada tämän seurauksena tenniskyynerpään?
Minkälaisia kuntoutusohjeita saitte?
Hoitoon on kehitetty sellainen muovirengas, jonka sisällä on neljä säädettävää muovitappia. Rengas säädetään ranteeseen sopivaksi ja pyöritellään, ei niinkään lihaksia, vaan juurikin niitä jumissa olevia jänteiden kiinnityksiä.
Kokeile karppausta jauhenlihalla.
Googlaa Flexbar, sain sillä itse käden kuntoon.
Onko tämä nyt sellainen metaprovo, jossa tarkoitus on saada aikaiseksi tappelu... ei aiheesta, vaan otsikon virheestä?