Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko rintojen pienennysleikkaukseen?

Liian isot rinnat
03.03.2020 |

Olen nelikymppinen nainen, jolla lapset on jo hankittu. Ongelmana on liian suuret rinnat. Nyt minulla on pikkaisen ylimääräistä painoa, mutta rintani eivät pienene juuri lainkaan, vaikka olen ollut hoikempikin välillä ja laihdutan parhaillanikin (paljon rauhaskudosta). Imetyksetkään eivät niihin vaikuttanuttaneet, kasvoivat vaan entisestään. Nykyään haittaavat jonkin verran urheilua, aiheuttavat heti hartia- ja niskakipuja, jos en kokoajan jumppaa, ovat myös pukeutumisongelma. Olen 168 cm pitkä ja rintaliivini kokoa 75-80 /G-H. Liivitkin on hankittava erikoiskaupoista. Pienennysleikkauksessa käyneet: oliko rankka toimenpide ja mitä haittoja siitä oli?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut rankaa, nopeasti paranee. Yllättäen haavat eivät edes olleet kipeät!

Päiväkirurginen leikkaus, illaksi kotiin, muistaakseni 8 vrk tuli sairauslomaa. Haavat parani ripeästi, urheiluliivejä pidin muistaakseni 6 vko ajan myös yöllä. Selälläännukkuminen toipumisen ajan oli varmaan vaikeinta.

Sairaalaan jäi 1,5 kg ylimääräistä kudosta ja C-kuppi on nyt ollut ilonani jo 3 vuoden ajan. Ei enää niskasärkyä, kipeitä hartioita, hankaluutta löytää vaatetta, jonka yläosa on 46 ja alaosa 38.

Vierailija
2/4 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta mene. Parasta elämänlaadulle ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukseen vaan. Et kadu.

Vierailija
4/4 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut rankka toimenpide ollenkaan, vaikka kudosta poistettiin yhteensä lähes kaksi kiloa. Olin sairaalassa yön yli tarkkailussa. Kivut olivat tosi minimaaliset, käytännössä ensimmäisen 24 tunnin jälkeen en tarvinnut edes mitään kipulääkettä. Ekat pari viikkoa täytyy liikkua maltillisesti eikä esim nostella mitään painavaa. Itsellä ennalleen toipumiseen meni noin viitisen viikkoa, sen jälkeen voin tehdä jo lähes kaikkea mitä ennen leikkaustakin. En ollut työelämässä leikkauksen aikoihin, mutta olisin kyllä ottanut 4 viikkoa vapaata ennen töihin paluuta jos olisin ollut. Vaikka sitten neuvotellut osan vuosilomasta samaan putkeen, jos sairaslomaa olisin saanut vaan viikon tai kaksi.

Suurin haitta itselle oli se että tosiaan piti nukkua selällään ensimmäiset 4 viikkoa. Mutta ah, jo ekana iltana katsoin sivuprofiiliani ja näytti siltä että olin laihtunut vuorokaudessa 15+ kiloa. Joukkuetelttaefekti oli poissa! Olisin ollut valmis nukkumaan selälläni vaikka viisi vuotta putkeen siitä ilosta! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi