Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi V*TTU! Miten saada 1 v nukkumaan?

Vierailija
03.03.2020 |

Siis palaa niin käpy. Lapsi heräilee edelleen joka yö 2-3 h välein. Ei nukahda päiväunille muuten kuin vaunuihin, sänkyyn ei ollenkaan.

Miten ja siis MIKSI tuo heräilee jatkuvasti? Kaksi vanhempaa lasta alkoivat nukkumaan läpi yön jo tosi pieninä. Ei vaan jaksa enää tuota!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Meillä nukahdettiin vaan kun oltiin liikkeellä autossa tai vaunuissa.

Vierailija
2/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti suusi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhaleja

Vierailija
4/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tuota kesti? - Ap

Vierailija
5/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti suusi

Olen kirjoittanut, en puhunut.

Vierailija
6/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä teillä nukahti? Toivottavasti ei kuski ainakaan!

Vierailija
7/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tuota kesti? - Ap

Muutaman viikon kärvisteltiin ja mies vielä samoilla silmillä aamulla töihin.. kannattaa jo melko pian alkaa harjoittelemaan lapsen kanssa unikoulua. Aamupalan jälkeen ulkoiltiin muutama tunti ennen päiksyjä niin väsynyt lapsi saatiin helpommin nukahtamaan.

Vierailija
8/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitut itse.

Vierailija
9/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mitä perheonnea! Ihanaa! Kukkasia ja sateenkaaria! Oikeaa vastuullista aikuisuutta! Autuutta!

Vierailija
10/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitut itse.

Totta, lapsesi vaistoaa tunnetilasi.

Vierailija
11/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli molemmat lapset tuollaisia. Olin jossain määrin ylpeä, kun 3-4-kuukautisiksi asti nukkuivat pitkiä pätkiä, jopa täysiä öitä heräämättä. Mutta sitten alkoi heräilyt.

Tuossa vuoden kieppeillä taisi olla yöheräilyt pahimmillaan, ja 2 vuoden aikoihin alkoivat taas nukkua pidempiä pätkiä. 3 vuotta lähestyttäessä oli pääsääntöisesti jo täysiä öitä. Esikoisella (kuopus ei ole vielä näin pitkälle elänyt) 4-vuotiaana taas pätkänukkumista ja 5 ikävuoden jälkeen ei enää säännöllisiä heräilyjä ollut.

Vierailija
12/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa on tosiaan paljon eroja, kuten itsekin olet huomannut. Kannattaa käyttää lapsi lääkärissä (kunnollisella lääkärillä), jossa tutkitaan että esim. allergia tai joku sairaus ei ole heräilyn takana.

Tuossa iässä lapseni heräili 5-15 kertaa yössä, ja koko perhe oli ihan loppu. Pääsimme sairaalaunikouluun pitkäksi viikonlopuksi. Se auttoi vähän, mutta ei tietenkään korjannut tilannetta kokonaan. Totesivat mm. että

lapsi on melko lyhytuninen ja illanvirkku, ja neuvoivat laittamaan lapsen nukkumaan vasta melko myöhään (klo 22 meidän tapaukssamme).

Lopulta asiassa auttoi vain aika. Noin 3,5-vuotiaana lapsi alkoi nukkua paremmin, ja nyt kun lapsi on 4 v, on yöherätyksiä enää 1-2, nukkuu yleensä 9 h yöunet, ja päiväkodissa joskus 30 min päiväunet. On siis moneen lapseen verrattuna aika lyhytuninen, se on piirre joka ei juurinaan muutu.

Mutta tässä sinun ongelmassasi auttaa aika.

Vierailija
13/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitut itse.

Totta, lapsesi vaistoaa tunnetilasi.

Voi luoja. 😂 luuletteko ettenkö ole yleisesti ottaen rauhallinen. Olin hänen koliikkinsa aikaankin itse viilipytty, mutta nyt kun vähillä unilla ja tätä kitinää kuunnelleessa menty 1 v 2 kk, niin alkaa joskus savu nousemaan korvista!

Ja sillä tänne kirjoitinkin. -ap

Vierailija
14/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkillinen whiskyä on toiminut meillä monta kertaa. Nukkuu kuin tukki.

Vierailija
15/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vastauksista 11 ja 12 :) - ap

Vierailija
16/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitut itse.

Eiköhän ap rauhoitu heti kun saa nukkua. Paha univelka vastaa kunnon känniä.

Vierailija
17/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi nukahtaa? Eli nukutetaanko? Meillä molemmilla lapsilla on auttanut se, kun harjoiteltiin että lapsi nukahtaa itse. Se vähensi yöheräilyjä huomattavasti. Unikouluja ja tapoja harjoitella on monia, itse olen kokenut hyväksi pistäytymisunikoulun, eli että lapsi jätetään huoneeseen, jos itkee niin mennään rauhoittelemaan, rauhallinen lapsi jätetään yksin huoneeseen -> toista 150 kertaa ekana iltana. Tokana iltana vain 75.

Vierailija
18/18 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko samassa huoneessa kuin lapsi? Siskoni puolivuotias ei saa nukuttua yötä jos hän on eri huoneessa kuin äiti.