Pitäisikö minun saada jotain lisäkorvausta jos minulle työnantaja soittaa että
voisitko vaikka nyt heti mennä töihin, esim. sellaiseen mikä ei minun alueeseeni kuulu.
Kommentit (9)
Korvausta mistä? Matkakulut pitää korvata verottajan ohjeiden mukaan, päivärahatkin maksaa, mutta mitä muuta korvausta ajattelit vaatia.
Oletan, että jo olet töissä etkä kotona vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan riippuu siitä, mitä työsopimuksesi ja alasi työehtosopimus asiasta sanoo. Lisäksi riippuu siitä, onko kyseinen "nyt heti" työaikasi puitteissa vai ei.
Ei ollut puitteissa kun juuri tulin omasta työstäni joka kuulluu minun alueeseeni. Olin siis vapaalla jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan riippuu siitä, mitä työsopimuksesi ja alasi työehtosopimus asiasta sanoo. Lisäksi riippuu siitä, onko kyseinen "nyt heti" työaikasi puitteissa vai ei.
Ei ollut puitteissa kun juuri tulin omasta työstäni joka kuulluu minun alueeseeni. Olin siis vapaalla jo.
Ylityökorvaukset varmaan ainakin voi tulla kyseeseen, jos päivittäinen / viikottainen työaika ylittää työsopimukseesi määritellyn. Tai sitten työnantaja voi vaatia pitämään nämä ylitunnit vapaana.
Hälytysraha, eikö se löydy melkein joka tessistä?
Aloittajalla nyt vähän huono artikulointi. Ei tuosta oikein ota selvää, mitä tarkoitettiin.
Nähtävästi sinut on pyydetty / määrätty jonkin alueen sairastuneen työntekijän sijaikseksi.
En tiedä, mikä on todellinen tilanne, koska en rajallisen lukutaitoni puitteissa ymmärtänyt sitä aloituksesta.
Täydennän puuttuvat kohdat ja vastaan siihen.
Olet mahdollisesti hyllyttäjä tms. ja kierrät joallin alueella hyllyttämässä tiettyjä asioita tietyissä paikoissa. Työaikaasi ei ole määritelty vaan käyt sovituissa paikoissa ja teet sovitut työt.
Tänään olit nopea ja olit jo työsi lopettanut. Työnanataja pyysi sinua tuuraamaan kolleegaasi, joka oli ehkä sairas. Kävit siis hoitamassa pari hänenkin paikkaa. Saat siitä palkan, joka on sovittu niistä töistä maksettavaksi. Jos et päässyt tekemään, et saa palkkaa.
Omassa työssäni ylimääräisistä työvuoroista tulee kutsuraha ja ylityökorvaus. Lisäksi hälyraha, jos pitää parin tunnin sisällä lähteä. Näistä on neuvoteltu sopimukset. Ei olis sairaspoissaoloihin tekijöitä, jos ei korvausta olisi. Itse harvoin suostun. Ei vain jaksa hoitoalalla.