Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun huonot hampaat t. Ammattivalittaja

Vierailija
03.03.2020 |

On todella rumat ja ei meinaa pystyä montaa asiaa syömään esim salaattia, pihviä, kovaa leipää tms. Julkinen hammaslääkäripuoli ei tee mitään eikä implantteihin ole varaa. Mikä avuksi? Sairastan sjögrenin syndroomaa ja paradontiittia jotka vaikuttavat hampaisiin. Mihinkään sairaalan hammaspoliklinikalle en pääse, olen hammaslääkäreiltä kysynyt lähetettä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekarit

Vierailija
2/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnallinen parodontiitin hoitaa ja tarvittaessa antaa lähettää erikoishammaslääkärille. Itselläni toimittu näin. On jopa korjattu eroosion aiheuttamia vaurioita, muovittamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekarit

Niin, jos ne saa. Jollekin sjögrenin syndroomaa sairastaville ei kuulemma laiteta suun kuivuuden takia. Ap

Vierailija
4/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilu on auttanut minua

Vierailija
5/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kunnallinen parodontiitin hoitaa ja tarvittaessa antaa lähettää erikoishammaslääkärille. Itselläni toimittu näin. On jopa korjattu eroosion aiheuttamia vaurioita, muovittamalla.

Juuri olin hammaslääkärillä ja hän sanoi että omin rahoineni voin yksityiseltä puolelta hankkia erikoishammaslääkärin, ettei kuulu heille. Ap

Vierailija
6/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali ja stemppiä! T. ammattistemppaaja

Vierailija
7/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun pikkasen hoitaa niitä hampaitasi? Ihan itse olet kuoppasi kaivanut. Parodontiitti ei tule puhtaaseen suuhun (paitsi aggressiivinen paro mutta en usko että siitä tässä nyt puhutaan).

Sjögrenin sdr lisää kyllä kariesriskiä ja se on kyllä ikävää. Sinun olisi pitänyt huolehtia asioistasi vähän aikaisemmin.

Vierailija
8/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei voi salaattia syödä? Eikö se ole aika pehmeää.

Vierailija
9/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sun pikkasen hoitaa niitä hampaitasi? Ihan itse olet kuoppasi kaivanut. Parodontiitti ei tule puhtaaseen suuhun (paitsi aggressiivinen paro mutta en usko että siitä tässä nyt puhutaan).

Sjögrenin sdr lisää kyllä kariesriskiä ja se on kyllä ikävää. Sinun olisi pitänyt huolehtia asioistasi vähän aikaisemmin.

Kun mä olen hampaistani huolehtinut aina sekä kotona että käynyt joka ikinen vuosi useamman kerran hammaslääkärissä plus kerran tai kaksi vuodessa suuhygienistillä

Ap

Vierailija
10/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa puuttuu useita hampaita ja jos syön jotain kovempaa hampaat lohkeilee ihan jatkuvasti. Ap

Vierailija
11/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa puuttuu useita hampaita ja jos syön jotain kovempaa hampaat lohkeilee ihan jatkuvasti. Ap

Mikä salaatti niin kovaa on?

Vierailija
12/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olen hampaistani huolehtinut aina sekä kotona että käynyt joka ikinen vuosi useamman kerran hammaslääkärissä plus kerran tai kaksi vuodessa suuhygienistillä

Ap

Vaikea uskoa. Oletko ihan varma että aina on näin ollut ja että omahoito on tosiaan kunnossa? Suusta ei löydy plakin plakkia edes viimeisen hampaan takaa?

Vierailija
13/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikylän Raakariisisalaatti.

Vierailija
14/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa, niin vedätä kaikki pois. Ikenet kovenee ja niillä pystyy kyllä syömään, jos tekarit ei käy.

Vierailija
15/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittajan salaatissa on mukana pikkukiviä tuomassa sisältöä siihen, koska hän ja miehensä ovat niin köyhiä. Muuten olisivat syöneet lunta mutta kun siihenkään ei ollut tänä talvena varaa. Elämä on kovaa, toisilla vielä kovempaa.

Vierailija
16/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikea uskoa. Oletko ihan varma että aina on näin ollut ja että omahoito on tosiaan kunnossa? Suusta ei löydy plakin plakkia edes viimeisen hampaan takaa?

Olen. Olen ihan nuoresta lähtien käynyt tosi usein hammaslääkärissä, suuhygienistillä ja hoitanut kotona hyvin hampaita. Ap

Vierailija
17/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun etunimi on?

Vierailija
18/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa, niin vedätä kaikki pois. Ikenet kovenee ja niillä pystyy kyllä syömään, jos tekarit ei käy.

En minä hampaattomana kehtaa elää. Ap

Vierailija
19/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteesit kyllä voi hankkia, vaikka on sjögrenin syndrooma. Äidilläni on ja ei mitään ongelmaa. Käyttää välillä syljen eritystä lisääviä pastilleja tai suihketta.

Vierailija
20/35 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteesit kyllä voi hankkia, vaikka on sjögrenin syndrooma. Äidilläni on ja ei mitään ongelmaa. Käyttää välillä syljen eritystä lisääviä pastilleja tai suihketta.

Täytyy mennä kysymään tuonne erikoishammasteknikolle, että tekisi proteesit. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi