Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

_\|/_ HELMIEN alkuviikko (ma-to) _\|/_

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä aamuna lääkärissä, aiheena synnytyksestä asti jatkunut vuoto. Sain lähetteen ultraan, jospa siellä selviäisi syy tälle jatkuvalle vuotamiselle. Toivottavasti mun endometrioosi ei ole aivan karannut hallinnasta... Jos se sellaisessa on ikinä ollutkaan. Lääkäri kysyi olenko ollut väsynyt viime aikoina, haki tietysti alhaista Hb-arvoa -no juu, kotona on tuollainen muutaman kuukauden ikäinen vauva, mites muutenkaan :). Totta puhuen OLEN väsynyt, mutta niin me varmaan kaikki, vaikka nukkuuhan Pukernaattori jo ihan kunnon yöunia.

Juhannus meni oikein kivasti, täällä tosiaan oli vipinää kaikkien koirien ja lasten kanssa. Siskon lapset viihdyttivät toisiaan ja Silvaa ja siitähän tuo tykkäsi. Koirat telmivät keskenään. Meidän kupolipääkoira (punainen irlanninsetteri) veti sata lasissa ympäri pihaa ja vähän naapurinkin, kävi nimittäin tekemässä naapurin kasvimaalle kakat. Minä sitten hattu kourassa anteeksi pyytelemään ja kakkoja korjaamaan. Sattuneesta syystä emme pidä koiraa vapaana omalla pihalla, koska koiran mielestä oma piha - naapurin piha - ihan sama. Jos nyt yrittäisi vihdoin opettaa sille oman tontin rajat.

Mistä tulikin mieleeni -minkäs merkkisiä koiria on helmiperheissä?

Hyvää viikonalkua teille,

KL ja Silva, kohta 5 kk.

Vierailija
2/28 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannukset juhlittu ja kerrankin oli ihana sää koko jussin! Meillä oli oikein mukava ja leppoisa mökkireissu. Anoppilassa ollaan nyt edelleen, tänään kotiin.

Pojan iho taas vähän huonompi, mummot ei oo rasvanneet sitä ja poika on päässyt rääpimään taas itseään...ei ne malta pitää sillä hanskoja käsissä :)

Torstaina taas neuvola ja sitten olis uutta mittaa, nyyh, ja taas rokotus! Poika sitten la täyttää 5kk!!!! Kyll se aika vain porskuttaa nopeesti.

Meillä on 11,5 vee Saksanpaimenkoira nimeltään Henna, ihan täys jääräpää ja kaikki saa sanoa viis kertaa...kuulossa ei ole mitään vikaa, se vain kuulee mitä haluaa. Muutenkin se jo viettelee mukavia eläkepäiviä makoillen ja piereskellen...

Jeps, Eetu sai eilen aivan ihanan Suomi -lätsän! Sellasen antennipipon, vähän se on söpö se päässä, on nyt unilla pipo päässään :)

Eipä tässä kai ihmeempiä, kiva kun pääsee taas kotiin ja siirtämään kuvat kamerasta ja puhelimesta koneelle. Vettäkin sitten alkoi sopivasti sadella tänään.

Alkuviikko -tunnelmissa

Sasuliini ja Eetu, kohta 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muka niin kiireinen etten ole tänne lainkaan ehtinyt. Päivät menee ulkoillessa ja illalla on niin uupunut ettei jaksa muuta kuin löhöillä rakkaan miehen kainalossa ja nauttia olostaan.

Inkeri kasvaa hurjaa vauhtia. Oppi perjantaina kääntymään ja nyt lykkää jalkojaan vatsan alle ja koittaa päästä eteenpäin. Näky on valloittava! Pikkuinen koittaa myös päristä, mutta vielä se ei ihan täysillä tule. Juttua riittää loputtomiin jopa niin paljon, että saattaa herätä yöllä yksikseen pölisemään ja nukahtaa hetken päästä =) Ruoka maistuu enemmän kuin hyvin. Muutaman päivän ajan on nyt saanut aamu- ja iltapuuroa mikä myös uppoaa hyvin.

Alina täyttää launtaina 4-vuotta joten mulla riittää puuhaa enemmän kuin tarpeeksi. Lapsia on tulossa juhlimaan aika liuta! Kakun ajattelin tehdä itse (Alina koristelee) ja muut hankin kaupasta.

Kävin tänään Espritin alennusmyynnissä. Tulipa taas ostettua vaatetta vaikka ajattelin etten paljon mitään tarvitse :) Miehelle löysin myös paljon vaatetta joten saanen tuhlailun anteeksi. Siellä oli todella hyvät alennukset, kannattaa mennä katsomaan.

Nyt päiväkahville ja sitten vois tarttua imurinvarteen....

Birdy ja Rinkeli

Vierailija
4/28 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se on jo heinäkuu! Liian nopeasti menee kyllä aika. Ois ihanaa, kun Helmi ois vielä monta vuotta mun pieni vauva!

Me oltiin juhannus siellä anoppilassa ja ihan kivaa oli. Syötiin hyvin ja paljon ja oltiin ulkona. Päivisin oli kyllä aika pilvistä ja kova tuuli, mutta iltapäivällä alkoi aina auronko paistamaan. Yritin mennä järveen uimaan (vesi +21), mutta en voinut. Kastelin jalat jopa nilkkoihin asti ja sitten olin jo ihan jäässä. Käytiin tuolla ekan kerran tänä kesänä rullaluistelemassa ja oli kyllä vuoden tauon jälkeen ihanaa! Jos sais tällä viikolla jonkun tunniksi katsomaan lapsia, niin mentäis miehen kanssa rullaluistelemaan uudestaan. Tai sitten pitää mennä yksin.

Nyt taidan mennä piirtämään esikoisen kanssa... Huomiseen!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
5/28 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt pitkästä aikaa kirjoitella vähän kuulumisia. Ja perjantaina meillä sulkeutuu netti vähäksi aikaa, kun vaihettiin liittymää, ja uusi aukeaa vasta 5.7. Joten en pääse nettiin vähään aikaan... Nyyh! Todennäköisesti olisin kuitenkin pitänyt " lomaa" , miehellä kun alkaa viikon päästä kesäloma, enkä viitti sitten olla " koko aikaa" koneella, niinkuin hän asian ilmaisee.

Meillä aloitettiin perjantaina juhannuksen kunniaksi kiinteiden maistelut! Ja hyvin on peruna tuohon jäppiseen uponnut. Ja mikä ihaninta pikkuhiljaa alkanut uudestaan nukkumaan yönsä hyvin, no ensi yönä taas valvotaan kun nyt kehutaan! Vauhdilla täälläkin käännytään ja pyöritään kuin hyrrä ympäri lattiaa.

Koirista oli puhetta... Meillä on kaksi cavalierkingcharlesinspanielia, Emma ikää 3 ja Tessa ikää 2. Meillä olikin täällä eilen sempalot pystyssä, kun nurkissa seikkaili uroskoira, tiedä sitten kenen, ei oltu aikaisemmin nähty! (Niin, siis molemmilla neideillä on juoksu meneillään! Ovat muuten aikas hölmönnäköisiä kun yrittävät " sitä" keskenään...) Ei uskallettu päästää edes takapihalle (aidattu) koiriamme, ettei tämä vieras tule pihaamme. No, mutta onneksi ei tänään olla sitä nähty. (Illalla käytiin kävelyllä, ja " vieras" lähti peräämme, olin varmaan aika näky, kun aloin sille huutamaan keskellä tämän kylän keskustaa " POIS! HUS! ALA MENNÄ MATKOIHIS! Ja sitten vähän painokelvotontakin tekstiä taisi tulla, mutta onneksi kukaan ei nähnyt! Kellokin oli kuitenkin jo puoli ysi-ysi, ei täällä sillon enää kukaan muu liiku, kuin känniläiset ja koirankusettajat!) Mutta nyt siis kaikki TOISTAISEKSI hyvin! Ja tarpeethan ne on koirallakin!

Mutta muuten meillä meni ihan ok juhannus, aatto oltiin appiukolla ja hänen vaimollaan, (meni sekin reissu ok, kun ei kuunnellut mitä se muija hölötti, oli tällä kertaa saanut päähänsä että tissistä saa helpommalla kuin pullosta!!! ja kaikkee muuta mukavaa!) Ja juhannuspäivä oltiin sitten mun vanhemmilla, ja nautittiin kesäisestä päivästä. Ens jussina onkin sitten vipinää, ei enää voida nauttia vain " aikuisten" kanssa, tai siis eihän me nyttenkään oltu vain aikuisten kesken kun Eetu oli kuitenkin keskipisteenä, mut ymmärrätte varmaan mitä tarkoitin.

Mutta nyt täytyy lopettaa, ja mennä ruokkimaan Eetua, huutaa tuolla olkkarissa siihen malliin, että oksat pois!

Hyvää keskikesää kaikille, seuraavaan kertaan kun saattaa mennä jokunen aika!

Napero ja Eetu 4,5kk

Vierailija
6/28 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnu: ei olla meillä lähelläkään teidän Joonan mittoja silti, vaikka Aaro on minusta iso, 7kg 200g ja 64,2 cm sai neuvolan täti mitaksi. Meillä oli eri terkka kuin yleensä ja se sanoi kyllä että jos meidän vakiterkka olis mitannu, niin ois pari senttiä pituudessa lisää. Niillä on jotku eri mittausvälineet kuulemma. Aika hurja on kyllä tuo Annika-vauvankin paino, yli 10 kiloa! (katsoin tuolta listalta), sehän on puolet enemmän ku joillain pienimmillä helmivauvoilla!

Aaron ihoa kehuttiin vallan mahottomasti ja muutenkin oli kyllä tosi iloinen ja tyytyväinen kaveri neuvolakäynnillä. Korvat oli ok, siitä huolehdin etukäteen että joudutaan kierteeseen kun sillon 1-kuisena oli se tulehdus.

Meilläkin Aaro on alkanut päristelemään ja on entistä kiinnostuneempi ympäristöstä. Seuraa kyllä tarkkaan kun me muut syödään, saa nähdä millon nappaa jotain omaan suuhunsa. Tuolla blogeissa on aika mielenkiintonen tuo Itseruokkiva vauva, vai mikä sen nimi nyt oli, missä ne antaa sen vauvan syödä mitä se haluaa. Vois kokeilla vähän jotain sen tyyppistä Aaron kanssa kun esikoisen kanssa mentiin niin opaskirjojen mukaan. Aaroa on muutenkin helppo lukea ja tulkita ja se on sen verran rauhallinenkin että sen kanssa vois mennään silleen fiiliksen mukaan. Ja hyvin pärjää rintamaidolla niin ettei oo pahempia paineita niiden lisäruokien kanssa. Vaikka meillä kyllä neuvolassa niitä vähän tuputettiin. Aion silti mennä ihan oman vaiston mukaan.

Meillä on 9-v cockerinarttu, joka on kyllä kans semmonen kynnysmatto nykyään että sen olemassaolon muistaa lähinnä hajusta. :) Kamalan hyvin on ottanu pikkuset vastaan ja vahtii niitä kovasti. OMia vauvoja kun neitillä ei ole koskaan ollut. Pelaavat tällä hetkellä amerikkalaista jalkapalloa esikoisen kanssa, niin että kyllä siitä vanhasta tyttelistä vielä joskus vähän virtaa löytyy. Nisäkasvaimia siltä on löydetty useita, katsellaan nyt ja seuraillaan tyttelin kuntoa. Ei aleta enään noin vanhaa leikkelemään. Ne on useimmissa tapauksissa ihan hyvälaatuisia eivätkä silleen hidasta menoa ollenkaan. Minun edellinenkin cockeri kuoli syöpään, samassa paikassa taisi olla.

Juhannus meillä meni oikein kivasti. Lapsilla oli mahottoman kivaa yhdessä ja sitten oli niin herkkää halihalipusipusi-meininkiä kun lähdettiin, että apuva! :) Se olikin meidän perheen eka yöreissu nelikkona, eikä se ollukaan kamala katastrofi niinku vähä pelkäsin. Sen verran tuli kyllä univelkaa että Aaro nukku seuraavana yönä 20-10.30! Tietysti syöden välillä ja aamyöstä tuohon puoleen yhteentoista tissi suussa, mutta kuitenki! Ja päivällä vielä 4 tunnin päikkärit plus vielä pikku-unet illalla.

Nyt pitää lähtä esikoisen kanssa vielä hiekkalaatikolle hetkeksi.

Aurinkoa!

Vilja, Aaro (4kk ja 1 päivä) ja Veikko (1v9kk)

Vierailija
7/28 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa! Lukemassa oon käyny lähes päivittäin, mut kirjottaa en oo kerinny. Niin kun oon lukenu, meillä kans päikkärit lyhentyny ja valveilla oloaika lisääntyny.

Wilma osaa kääntyä selältä vatsalleen, mut ei viä takaspäin. Jalkoja vetää myös masun alle. Ja joka pvä jaksaa olla aina vaan pidempään masullaan.

Viime keskiviikko iltana Wilma alko oksentaan syömisen jälkeen, siinä yöllä oksensi neljä kertaa ja lähimme sit käymään lastenpolilla. Joi siä kiltisti ison tuttipullon osmosaalia, ja kun oli hyvinvoivan olonen, niin pääsimme kotio. Kotona tuli sit kahet kunnon ripaskat... To ja pe kuumeili, mut kaikki pysy sisässä. La ja su alkoi kakkaamaan iha lierua, tahrien eräitäkin vaatteita. Sunnuntaina alkoi kiukutteleen aina kun yritti jotakin syöttää, tissiä tai tuttipulloo... Iltasella veteli sitten purkin tuttelia ja kolme kertaa tissiä (2 tunnissa), tänään on ollu myös hyvät ruokahalut, mut kakka edelleen hyvin vetistä.

Tosi hermostuttavaa, olen ollut yhteydessä sekä neuvolaan, että lastenpolille jamolemmista sanovat vaan, että: " seurailkaa nyt vointia, jos muuttuu radikaalisti; lääkäriin tai polille!" Ja että yritätte ny saada sitä osmosaalia meneen... Ja kun se sylkee kaiken pois... nyyh...

Tyttö on ollu koko vatsataudin ihan aurinkoinen ja virkee... Tässä nyt sit hermoillaan, et koska on epänormaalia...

No päätimme, että hu aamuna soitan lääkärin, jos ei mitään radikaalia tänään tapahdu...

Et siis Jussi meillä meni kotosalla, lapsi raukka sairaana...

Kamala tauti, mut kait se tästä...

Koirista puhetta, meillä on 6,5v Cockeri-uros, ulkona aikas vilkastus, mut sisällä myös kynnysmattona. Tänä kesänä siitä on tainnu tulla oikeesti kuuro, tähän asti on ollu vaan hyvin valikoiva... OOnkin sitä yrittäny siistiä tänään, mutta se on parin tunnin rojekti, kun ukkeli häviää kun tuhka tuuleen, kun näkee sakset. On kans hyvin ottanu Wilman perheeseen, mut saas nähä,mitä sit sanoo, kun neiti lähtee liikenteeseen...

Tuli mieleen, en tiä onko täälä ollu puhetta, mut kävin viime vkolla vaihtamassa sen lindeksin lahja-bodyn. Sen sai vaihtaa niihin BASIC- vaatteisiin. (ne joita saa -ota 3,maksa2-)

Että tämmöstä täältä ripaskalasta!

Vierailija
8/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan kaikki !

Me oltiin juhannuksena kaverin mökillä tuttavaperheen kanssa ja ihan mukavasti meni lukuuunottamatta paria pientä hermoilua yms... tiedättehän 2 " koululaista" ja kaksi vauvaa, Kaksi väsynyttä äitiä ja kaksi oluelle tuoksuvaa isää ;) Jep niin me siellä sitten vaan yritettiin pärjätä. Siis kaverillani on 3 viikkoinen poika niin kyllä se oli niin pieni ja meidän poika NIIN ISO jo että , nyyh näin ne kasvaa. Sain minä sitä sitten hyssytellä ja muuta, huoh ihan vaavakuume iski ;)

Niin mentiinhän me juhannuksena kihloihin miehen kanssa ja juotiin ihan oikeaa Shampanjaa. ja yllätettiin kaikki !! Oli romanttista ;)

Mutta näin siis me käytiin neuvolassa eilen ja Oskuboy oli 6500 g ja 62 cm että kasvanu oli vaikka nyt ei ihan hirveästi -me siis nyt aloitellaan ihan kunnolla ne kiinteät jotta saadaan yöt tasaantumaan ja hiukan painoa lisää. Sitä painoahan on tullu noin kilo 2 kuukauteen ja pituutta yht. se 4 cm niin saishan tuo kuulemma hiukan enemmän kasvaa !

Meidän poika on oppinu myös ihan valtavasti kaikkea uutta ja terkka sanoikin että tuo kehitys onlähempänä 5kk kuin 4 kk :D voi että tuli hyvä mieli tuosta . Muutenhan oon ollu aika väsyny kun tuo poikahan ei nuku kuin 10 h / vrk -mitään ei saa tehtyä eikä itsekään pääse lepäämään yhtään. Selvitysta tuolle vähäunisuudelle ei oikein ole muuta kuin että nyt nälkä -ei poika huutele eikä ole huonotuulinen mutta kuitenkin.

Nyt kuuluu huuto " pimpelipompeli" lelun alta joten gotta go

Minkki ja Oskuboy 4kk+1vko

Vierailija
9/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina nukkuu päikkäreitä omassa sängyssään, kauhean huudon jälkeen sain sen sinne massulleen nukkumaan, liekö neidillä masu kipeä kun huuto oli ihan sellaista kirkumista, lakkasi tosin heti tissillä. Eveliina nukahtaa muutenkin nykyään päivisin tosi huonosti, tissillä nukkuisi kyllä vaikka kuinka mutta kun en ihan jatkuvasti ehdi tuttina olemaan =) Iltaisin nukahtaa kyllä ihan nätisti omaan sänkyynsä. Toissa yönä nukkuikin ensimmäisen kokonaisen yön, 21.30 - 6.30 jolloin syötiin ja sitten vielä nukkui yhdeksään. Viime yökin meni ihan kivasti, nukahti jo puoli yhdeksältä, neljältä syötiin ja sitten seitsemältä ylös. Eli ei mulla noitten öiden suhteen mitään valittamista ole.

Mitenkäs teidän muiden vauvat kylpee? Eveliina tuntuu pelkäävän, heti kun on syvemmällä kuin nilkkoja myöten vedessä niin alkaa huuto. Suihkussa on ihan nätisti, täytynee siirtyä pelkkään suihkutteluun. Hassua, kun tuo esikoinen on sellainen vesipeto ollut pienestä pitäen, vauvauinnit ja kaikki käynyt. Niin ne on lapset erilaisia!

Meillä meni juhannus ihan ok, kotosalla oltiin pääasiassa hyvin hissukseen, mies nukahti aattona jo kymmeneltä kun oli noussut neljältä töihin. Juhannuspäivän iltana läksin lasten kanssa mun vanhemmille yöksi kun mies halusi baariin, oli sitten jaksanut olla siellä peräti puoli tuntia... no, mun äiti oli tyytyväinen kun oli kerrankin kaikki lapset yhtä aikaa kotona.

Huomenna pitäisi mennä kirpputorille myymään pieneksi käyneitä lasten vaatteita sun muuta roinaa, mun äiti ja sisko tulevat myös niin pitäisi pärjätä siellä lastenkin kanssa. Ihmeesti tuota vaatetavaraa kertyy ylimääräistä!

Meillä syödään edelleen pelkkää tissimaitoa, enkä ole vielä kiinteitä ajatellutkaan. No Eveliinahan toki onkin vähän nuorempi kuin muut " helmivauvat" , mutta ajattelin pitkittää tuota kiinteiden aloittamista tuonne viiden kuukauden päälle mikäli kaikki menee yhtä hyvin kuin tähän saakka. Haluaisin kyllä senkin jälkeen jatkaa imetystä, mutta saapi nähdä kuinka käy kun aion sitten aloittaa kunnolla laihiksen, tavoitteena päästä eroon näistä läskeistä ensi kevääksi =)

Jospas nyt yrittäisi tehdä jotain hommeleita ennenkuin tuo neiti tuolta heräilee, mukavaa viikkoa kaikille!

Manna ja Eveliina 3,5kk

Vierailija
10/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksesta selvitty. Meillä laitetaan edelleen pihaa, ei oikein homma etene... Huvittais vaan ostella kaikkia ihania kukkia ja puskia, mutta ei olla vielä niin pitkällä.

Meillä se juhannusta edeltänyt sairastelu ilmeisesti sekoitti yöunet kokonaan, viime yönä sain nousta esikoisen takia kolmeen otteeseen ylös ja Siirin takia neljä. Jee, vähän väsyttää... En oikein tiedä onko Siirillä nyt jotain tiheän imun kautta vai joko aloittaisin kiinteät. Pari yötä Siiri on nukkunut nyt omassa huoneessaan, se auttoi vähän asiaa.

Kaalilaatikkoko se antoi jossain vaiheessa jotain pakaste(?)perunamuusia, vai muistanko väärin? Eikö se ole liian suolaista? Mua ei oikein houkuttele vauvanruuan kokkaaminen, olin esikoisenkin kanssa laiska ja syötin vaan purkkiruokaa... En vaan muista millä aloitettiin!

Koirista, meillä on siis kaksi bichon frise-narttua. Kyllä niistä ja kissasta on lapsille paljon iloa! Esikoinen on jo pitkään ulkoiluttanut koiria mun kanssa, yleensä mukaan tarttuu naapurin lapsetkin. Leikkii koirien kanssa sisälläkin kaikenlaista, ja jos ulkona yksin meinaa pelottaa, riittää kun saa koiran seuraksi : ). Osasi jo pienenä niitä komentaa, sen jälkeen kun vajaa parivuotiaana huusi ' turpa kiinni tomppelit' niin että naapurusto raikui, meillä on vähän vahdittu omaakin kielenkäyttöä...

Jaha, päikkäreiltä herättiin!

FannyK

Vierailija
11/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötin Oolannin pakasteperunasosetta, se on siis pelkkää perunaa eikä mitään muuta. Muistaakseni Rainbowlla tms. on pakasteperunamuusi, mutta se on siis valmista muusia jossa on suolaa ja voita ja sen sellaista.

KL, Silva kähisee ja päristelee sylissä.

Vierailija
12/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukon kanssa mentiin kuopioon baariin ku tytöt jäi mökille isovanhempien kanssa. ja voin sanoo et hyvää teki.Ja kummallista,en sortuntut tupakkaan vaikka promilleja oli veressä.HYVÄ MINÄ.

Meillä on 2,5 v harmaa kääpiövillakoira, uros koiruli on, vaikka ei tuo taida älytä olevansa uros tai koira ollenkaan, ihan apinalta vaikuttaa ;))) niin ja nimi on valittu kaksoisolennon mukaan pikku kakkosen Ransulta näyttää meidän rakki.

Isompi tytteli jäi sit mummolaan ja me ollaan orpopieruina täällä kotona.Vauvelin kello meni ihan sekaisin mökillä,valvotaan puolille öin ja herätään parikin kertaa yössä ja huudetaan päivällä. mut aamulla nukutaan vähintään klo 11 saakka, autuaallista!!!!

Ja kaikkee pitä imee ja narskuttaa,veikkaan hampaita tulevan. Niin ja kummallisia nämä vauvat todellakin on, tyttö imee tissiä!!!!!! imeköön vaan jos vaikka se jäis tavaksi.

Huomenna meillä on se rokotusjuttu taas, saa nähdä antaako ne rokotuksen vai ottaako verta.

Ajatelkaa meidän vauvat on pikku hiljaa 5 kk vauvoja!!!!!!!!!!!!!!!

mä haluun toisen ;)))) mut yritys onkin todella kova...

Nyt on meteli niin kova et ei enää kestä...siiis tyttö paukuttaa tota äänekästä lelua. ai niin meillä osataan puhaltaa ja takoa pöytään(matkitaan muita)

Ihana kahvin tuoksu tulee nenään,nyt kaffeelle.

Kuumetta ja tyty

Vierailija
13/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että sataa, niin kasvimaalla ei tänään tarvitse kastella. Vaikkakin sen jälkeen kun sain letkun kastelukannun tilalle niin olisin alvariinsa suhhuuttelemassa penkkejä! Isäntä yrittää säästää ja odottaa sadetta saapuvaksi.

Viime yöt on Herttuliperttuli taas tykännyt tuttitissistä ja äiskällä alkaa silmät seisoa päässä. Öisin ei kuitenkaan syö useastikaan (käyttää vain tuttina nukahtaakseen), mutta kumminkin on aamulla aivan tyytyväinen. Olen tässä pähkinyt tuota kiinteiden aloittamista. Katson ensi viikolla kun on viisikuukautisneuvola, että kuinkas tuo kasvu on mennyt ja päätän sitten jatkosta. Jatkaisin mielelläni täysimetyksellä vielä lomakuukauden, niin eväät olisi aina lähellä. Yritän ensi yönä tössytellä ja hyssytellä ennen kun tuikkaan tissin suuhun. Usein tosin olen niin tokkurassa että annan vain tissin suuhun ja jatkan unia. Saapi nähdä kuinka käy!

Meillä on 9-vuotias Bouvier Ronja ja 5-vuotias kääpiömaastonakki Roosa. Ronja oli viime viikolla elämänsä toisessa syöpäleikkauksessa ja törmäilee kaulurin kanssa pitkin seiniä ja lapsia täällä. Luonteeltaan se on semmoinen rakastettava onnellisen hölmö touhottaja. Vaikka se on 55 kg ja hössö, niin kyllä tuo meidän mäyris 4 kg on paljon enempi näkyvä ja KUULUVA tyyppi noista kahdesta. Kasvaimet ei toistaiseksi ole vaikuttaneet Ronjan peruskuntoon mitenkään, niin vähitellen on varauduttava jo pahimpaan. Noilla Bouviereilla on keski-ikä noin 10 v. Sitä tulee kyllä tosi ikävä. Roosa elää varmasti pippurisella luonteellaan ainakin parikymppiseksi...

Hertta jokeltelee tässä ja lähettää terveisiä etenkin ikätovereilleen. Taidamme lähteä aloittelemaan imetysmaratonia, että pääsemme maaliin säädylliseen aikaan!

Ilonkiljahdusterveisin, Noora ja Hertta kohta 5 kk

Vierailija
14/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään ole juurikaan joutanut kirjoittelemaan.. kiirettä pitää kun 2 vuotias uhmaikäinen ja sitten tietysti tuo vaaveli, joka kasvaa ihan liian nopeaan (vaikka pienikokoinen onkin) Oppii jokapäivä uusia asioita ja huomaan päivittäin jonkun vaatteen jäävän pieneksi. Vatsalleen oppi kääntymään melkein tasan 4kk. vanhana ja nyt ei sitten muuta tekisikään kun olisi vatsallaan ja sitten palaa tytöllä käämi kun ei jaksa pitää päätä ylhäällä mut silti pitää kääntyä. Tuttua tuo varmaan aika usealle. Kovasti yrittää ryömiä, mutta kun ei tajua vielä käsiä siirtää. Jaloillaan vaan työntää.. =)

ja sit menee tas hermo

Onkohan kukaan helmistä uudestaan vielä raskaana.. tuli vaan mieleen?

Mä olen tähän asti ollut vakaasti ollut sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä, mut kummasti se ihmismieli muuttuu kun näkee noita pieniä vastasyntyneitä. Voi kun ne pysyisikin edes vähän kauemmin " pieninä vauvoina" . En tosin ole suunnitellut perheenlisäystä vielä piiiiiiitkääään aikaan, eikä mies siihen suostuisikaan. Eikä mun hermot kestäis.. siis ainakaan vielä!

Kaveri just laittoi viestiä et sen synnytys käynnistetään viim. ens maanantaina. Ihan meni kylmät väreet kun ajattelin aikaa synnärillä ja lopuksi leikkaussalissa. Oli kyllä toisinaan niin ihanaa ja kamalaa! Sille kaverille on esikko tulossa, kovasti vaan toivon että se osais ottaa kaiken irti viimeistä päivistä ennen synnytystä. Mutta kaikkihan me sen tiedämme miten tukala voi olo olla, vielä näillä helteillä mitä on ollu niin halleluja.

Voi hitsi, mä käyn varmaa koht kanssa kehittelee vauvakuumetta itelleni. apua.

Kävin eilen lukemassa meidän vanhoja pinoja odotuspuolella, kyllä sitä on ihmiset ollut tuskaisia viimisillään! =)

jaksamista kaikille!

-sitruuna ja lapset-

Vierailija
15/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan myös oltu muka niin kiireisiä ettei ole ehtinyt mitään kirjoittaa pitkään aikaan... Meillä otetaan aina tietokoneen johdot pois ukkosen ilman pelossa ja niitä ei sitten millään meinaa jaksaa laittaa paikoilleen...Eipä tule sitten niin paljon surffailtua ja olen jopa pitkästä aikaa ehtinyt lukemaan kirjojakin!!

Meillä meni juhannus täällä kotona. Onnin kanssa seurattiin ikkunasta, kun mies remusi minun sukulaisten ja omien kavereidensa kanssa takapihalla... Kyllä otti päähän, kun ei oltu siitä etukäteen mitään keskenämme sovittu, että se rymyporukka tulee tänne vaan mies oli ne multa " salaa" kutsunut! Ei siinä muuten mitään mutta kun ne oli NIIIIN humalassa ja yrittivät koko ajan lääppiä Onnia jos vaan pääsivät niin lähelle!! Meillä oli miehen kanssa mojova riita, kun sain vieraat lopulta klo 1 häipymään! Sai kyllä olla tasan tarkkaan viimeinen kerta, kun olivat täällä samaan aikaan Onnin kanssa!!

Meillä kans Onni kasvaa ja oppii uusia asioita hurjaa vautia! Meiilä oli tuossa naapurissa vähän kaukaisempien sukulaisten kanssa " vauvakokoontuminen" . Paikalla oli 5kk, 4kk, 3kk ja vajaa 2kk:den ikäiset vauvat! Olivat kyllä tosi hassun näköisiä pötkylöitä! Se 2kk:den ikäinen oli niin älyttömän pieni! =) Ja meidän Onni niin sutjakka poika verrattuna niihin muihin pulleroihin! =)

Jännityksellä odotan miten ensi yö menee, kun Onni nukkui 3h " päikkärit" ! Heräs vasta klo 19.40 ja nukahti uudelleen jo klo 21! Minäkin nukuin pari tuntia iltasella, mulla on varmaan joku krooninen väsymys kun aina nukuttaa vaikka nukkuis miten paljon tahansa... Ehkä pitäis vähän ulkoilla niin virkistyis! Meillä on niin paljon itikoita etten kauheesti tuolla pihalla viihdy...

Jeps, pitääpäs mennä iltapesulle niin on valmiina nukkumaan.

-Kumppari&Onni reilut 4kk:tta-

Vierailija
16/28 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että välillä vähän sataakin, niin ilma raikastuu.

Juhannuksen vietimme mun vanhempien mökillä saunoen ja grillaten. Ihanan rauhallinen juhannus lasten kanssa. Esikoinen oli aivan riemuissaan, kun sai olla niin paljon mummin ja papan kanssa ja käydä uimassa ym. On se ihanaa, kun mummit ja papat niin tykkää noista mukeloista ja jaksaa leikkiä ja puuhastella niiden kanssa aamusta iltaan kun ollaan samassa paikassa.

Meillä on nyt isukkikin pari viikkoa kesälomalla. Pitää sit toiset kaksi viikkoa heinä- elokuun vaihteessa. On tää niin helppoa, kun ei tarvi olla kaikkia päiviä lasten kanssa keskenään. Ja ihanaa, kun on päivisinkin auto käytössä. Mistähän sais rahaa omaan autoon, kun en kuitenkaan halua mennä vielä töihinkään vähään aikaan. Mua oikein ahdistaa välllä ajatus töihin palaamisesta. Haluaisin hoitaa lapsia kotona mahdollisimman pitkään, mielellään siihen asti, kun Joonakin täyttää kolme. Mutta rahan takia on pakko mennä todennäköisesti ennen sitä töihin, koska kolmas lapsikin on mielessä...Ja oman asunnon ostokin jossain vaiheessa ajankohtaista.

Jotain piti vielä kirjoittaa, mutta en muista mitä=) Palailen...

nonnu78 & pojat

Vierailija
17/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee, edellinen viestini oli peräti kahden lauseen mittainen ja niinkin lyhyessä viestissä onnistun toistamaan itseäni -" se on siis" , " se on siis" . Missä vaiheessa mun kieli meni näin huonoksi? Johtuneeko siitä, että kun kirjoittaa seuraavaa lausetta on jo ehtinyt unohtaa edellisen?

Äh, olkoon, hukkasin jo pointin :).

Ollaan vaihteeksi siskon perheen tykönä, saman siskon joka oli meillä juhannuksena. Ensimmäistä kertaa nukuin pienet mikropäikkärit Silvan vieressä! Piristi sopivasti, aamulla oli herätys jo seitsemän aikoihin kun piti päästä ajoissa ajelemaan tänne. Klo 7 on mulle aivan liian aikaista, mähän olen tavoiltani tällainen talonhävittäjä eli illanvirkku ja aamuntorkku.

Meidän irlanninsetteriuros täytti pari viikkoa sitten kaksi vuotta, mitä ei todellakaan uskoisi. Sanotaan, että setterit rauhoittuvat kaksi viikkoa ennen kuolemaa. Epäilenpä -olen tavannut kymmenvuotiaan setterin, joka oli aivan yhtä dorka kuin meidänkin teinipentu.

Silvalla oli aamupäivällä vissiin nälkä, söi kokonaisen purkillisen peruna-porkkanasosetta. Tähän asti on syönyt korkeintaan puoli purkillista kerralla. Matkailu paitsi avartaa näemmä myös tekee nälkäiseksi.

Nyt lähdetään ostoksille!

KL.

Vierailija
18/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ollut todella laista kirjottelemaan,vaikka miltein joka päivä teidän kuulumisia luen mutta tuo Sitruunan kysymys että onko joku Helmistä jo uudestaan raskaana sai mut kirjottamaan..

En siis tiedä olenko raskaana mutta saatan olla koska mitään ehkäisyä ei oo käytetty kuukauteen ja seuraava vauveli on tervetullut meidän perheeseen. Ennen tämän esikoisen syntymää kiertoni oli 28 päivää ja nyt on kp32 menossa. Eilen oli etova olo ja sellainen tunne et menkat alkaa mut mitään ei näkynyt. Ekat menkat mulla oli ennen kuin Aleksi oli 3kk vanha.

Oon täällä pahkäillyt,että milloin pitäis testiä tehä? mut oon muka ajatellut olla niin reipas et odottelen ilmaantuuko oireita tai jos menkat alkais. Ajattelin et jaksaisin 2-3vkoa odotella vielä ennen ku testaan va saa nähdä malttaako.

Mietin sitä ja kysyisinkin teidän mieipidettä tai onko jollain kokemusta,kun mulla oli sellanen tilanne,et söin minipillereitä jälkitarkastuksen jälkeen 1 ja puoli liuskaa mut ne aiheutti mulle jatkuvaa vuotoa 34 päivästä vuoti 25 päivää,joten lopetin ne ja päätettiin et ruvetaan yrittään jos tulisin uudestaan raskaaksi vaikka sinänsä seuraavan lapsen tulolla ei ole mitään kiirettä va saa tulla heti,kun tahtoo.

Niin ni mulla ei oo nyt sit sen jälkeen menkkoja tullu,kun ne pillerit lopetin.Onko muilla kokemusta meneekö kierto sekaisin minipilleristä vaikka onhan se varmaan sekaisin synnytyksen jälkeen muutenkin. Sen takia en nyt vielä liikoja toivo et raskaana olisin,et ei tarvis sit niin pettyä. Vaikka mielessä onkin koko ajan et olenko raskaana vai en. Tuon pojan hoito vie kuitenkin ajatukset usein pois koko aiheesta niin silleensä en ehdi koko ajan sitä hössöttää.

Mulla ehti olla vaan tuo yks jakso jona vuoteli paljon joten ei tiedä yhtään millanen kierto on. Mut mitä luulette oonko raskaana..Vaikka tiedänhän mä sen jo itekkin et saatan olla va ois kai tuo aika ihme jos olisin.

Pojan kans meillä menee tosi kivasti. Aleksi on nyt reilut 4.5kk. Täysimetyksellä on ja hyvin kasvaa. Kovasti pitää vaikka minkälaista ääntä. Yöt nukkuu omassa sängyssä,ei halua seurustella va syö 3-4h välein. On nyt löytänyt jalkansa ja niiden kanssa nyt kovasti peuhuuttaa. Peiton kanssa sängyssä painii kyljellään ja vaikka miten.

Tosi iloinen ja seurallinen poika on.Ei vierasta vielä ollenkaan. Kiukuttelee vaan jos on tylsää tai väsyttää.

Tulipa tarinaa..:)

Täytyy kai palstailla toistekin kun näköjään juttua riittää va nyt poika herää päiväunilta joten täytyy lopettaa.

-Mirjami80 ja Aleksi +4.5kk

Vierailija
19/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koittanut saada univelkoja pois ja mennyt ajoissa nukkumaan ja häthätää kerennyt käydä lukemassa kuulumisenne, mutten oo kerennyt itse kirjoitella. Ehkäpä joskus totun taas nousemaan kuudelta pirteenä ylös, vaikka huonolta näyttää kun taas kukun täällä.

Mutta tänään jäi ylimäärästä aikaa kun satoi niin ei tarvitse mennä kastelemaan kukkia ja kasvimaata. Hyvä välillä näin.

Täällä oli jotain gallupin poikasta viimeviikolla, mutten muista enää mitä, joten vastailen joskus jos muistan tarkistaa sen. Juhannus vietettiin isännän kanssa eri osoitteissa. Minä olin pikkusen kanssa hoitamassa tytön koiria ja kissoja, kun se meni raumanmerelle ja isäntä hoiti kotona meidän kissat

Miro on menossa ekaa kertaa hoitoon mummille perjantaina, kun mulla on hammaslääkäri. Anoppi on jo ihan ekstaasissa kun saa miron hoitoon, kun on koko ajan kysellyt millon sais. Vois vaikka viedä usemminkin että sais jotain rästihommia tehtyä, kun kerran toinen oikeen himoitsee lasta hoitoon. Mutta kun mua pännii se ihminen niin paljon. Mulla jäi liikaa hampaankoloon ristiäisistä ja mull menee herne nenään heti kun se avaakin suunsa. Tarttisinkohan jotain rauhottavaa...

No, kyll mä yritän sietää, sillä oikeesti ei se pahaa tarkota, se on vaan niin hösö ja suoraan sanottuna tyhmä. Sille sais vääntää rautalangasta vähän joka toisen asian. Mutta ehkä se olis silti maailman paras mummo Mirolle, kai sen pitäs mulle riittää. Lupaan yrittää Miron takia...

Ja tulinhan sen kanssa toimeen aikasemminkin.

nyt pehkuihin

niisku

Vierailija
20/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki onnea kihlauksen johdosta.

Ja manna kyseli kylpemisestä. Tänään ekaa kertaa poika oikeen innostui kylvyssä heilui ja polskutteli ja näki että tykkäs. Viimeksi kylpiessä just ihmettelin miksei oikeen tykkää, kun näytti että alkaa kohta itkemään eikä oikeen viihtynyt, mutta oli ehkä liian väsynyt tai nälkäinen.

Ps. meilläkin on enää joku ihan pieni vatsamakkara kääntymisen tiellä se on niin pienestä kiinni, mutta yritys on kova. Mutta osaahan se sentään pyöriä ympyrää, ei kyllä enää oo pysynyt leikkimaton päällä vähään aikaan.

niisku ja miro 4 1/2 kk