Kuparikierukan jälkeen kauanko meni normaaliin kiertoon?
Eli kauanko teillä on mennyt kuparikierukan asennuksen jälkeen, että kierto on ns. normaali? Tuliko kauan välivuotoja tms? Oliko alkuun kipuja? Menikö monta kiertoa, että kuukautiset tuli ajallaan jne?
Mulla laitettiin kuparikierukka n. kuukausi sitten. Ensin tuli asettamisen jälkeen vuotoa reilu viikko, sitten rauhoittui. Viikko kuivaa ja sit alkoikin jo menkat. Vähän normaalia pitemmät, mutta ei runsaat, kuten ei aiemminkaan. Nyt puolessa välissä kiertoa olen tiputellut 4 pv. Ihan pientä tiputtelua, mutta kuitenkin. Kauanko tuo on kestänyt, jos sitä on ollut ?
Kommentit (25)
No ei siinä kauaa mene, se kylmä vesi kun menee sinne kuparikierukan alkupäähän niin aika äkkiä se on lämmityskierrossa. Mitä kuumempi se kierukkka on, sitä nopeammin se on kierrossa. Mutta Rosteri kierukka on pitkän päälle parempi ja varmempi. Kupari tuppaa syöpymään ajanoloon.
Kuparin kilohinta on tällä hetkellä 4 euroa joten pistä talteen vaan.
Mulla tiputtelu jatkuu. En tiedä onko enää menkkoja vai ei. Soitin gynen polille, lääkärin mukaan normaalia asennuksen jälkeen että tiputtelee useamman kuukaudenkin. Sama kuparikierukassa ja hormonikierukassa. Kehoittivat kärsivällisyyteen vielä . Sovittiin, että jos ei toukokuun lopussa tilanne oo yhtään helpottanut niin varaan ajan poistoon. Tosi niukkaa tiputtelua, ärsyttävää vaan 🙄
-ap-
Mua kiinnostaa se, että onko kuparikierukan ja hormonikierukan kohdalla asennuksen jälkeen kuukausiakin jatkuva tiputteluvuoto seurausta siitä että kohtu yrittää saada vierasesinettä pois vai mistä johtuu, että molemmissa tuota vuotohäiriöitä tuntuu olevan 🤔