Loukkaavaa, kun koronaa vähätellään vedoten perusterveisiin!
Olen perussairas ja minulla on useampi riskitekijä, samoin lähipiiriini kuuluu monta perussairasta tai vakavasta sairaudesta toipumassa olevia. Meille koronan kaltainen sairaus olisi todella vakava.
On loukkaavaa, että valtion virkamiehet vähättelevät maailmanlaajuista epidemiaa, toteamalla, että eihän se ole perusterveelle, kuin pikkuinen flunssa.... Kyllä minä koen tämän ihmisarvoani alentavaksi!
Kuulostaa siltä, että Suomessa ei ole mitään hätää, päättäjät itse ovat perusterveitä, joten mitä väliä kellään muulla on. Tulee ihan mieleen se Susanna Koski telkkarissa toteamalla sairaalle työttömälle, että kuule, kaikillahan meillä on rajoitteita, ei muuta kuin töihin vaan!
Kommentit (14)
Totta puhut, ap. Hoetaan vaan, ettei ole iso juttu perusterveille. Mut kun ei kaikki ole perusterveitä, minullakin yksi lapsista diabeetikko, se mainitaan aina isona riskitekijänä tässäkin yhteydessä.
Korona näyttää olevan niin ärhäkästi leviävä että kutakuinkin jokainen suomalainen tulee sen saamaan ja sadattuhannet ikäihmiset kuolevat keuhkot täyttävään räkään. Minä yhtenä.
Niinpä. Itse olen kyllä perusterve enkä kuulu riskiluokkaan, mutta ihmetyttää nämä vähättelevät kommentit aivan kuin vanhemmilla ihmisillä tai perussairaalla ei olisi ollenkaan ihmisarvoa.
"Eihän se ole vaarallista kuin VAIN yli 50-vuotiaille" "Eihän se mitään, jos on terve". Ihanko oikeasti ihmiset ajattelee näin? Että muista viis.
Aika monella on kuitenkin lähiomaisia, jotka kuuluu riskiluokkaan. Niin mitäs sitten, jos 25-vuotias perusterve Katja saa viruksen oireettomana ja tartuttaa sen 50-vuotiaaseen äitiinsä sekä 70-vuotiaaseen isoäitiinsä, jotka molemmat sairastuvat ja mahollisesti kuolevat? Kyllä Katjaa sitten vieläkin naurattaa, että eipä ollut ainakaan itselle vaarallinen.
Tämä on täysin asennekysymys. Mä koen, että elämä voi loppua tai muuttua milloin vaan, ja juurikin näiden sairauksieni ja läheisteni sairauksien takia. Ei tässä konkurssissa yksi korona enää paina missään. Nautitaan hetkestä, keskitytään hyvään ja ollaan yhdessä. Mikään ei ole ikuista ja nyt meillä on kaikki hyvin. Ei se pelkäämällä parane.
Rauhaa sinulle. Jos on kovin vaikeaa niin keskustele lääkärille, ahdistuneisuutta voidaan hoitaa ja se on hyvin yleistä pitkäaikaisen sairauden seurauksena ja toki voi tulla myös jos useilla läheisillä on vakavia sairauksia.
Kaikilla on suvussa/perheessä myös riskiryhmään kuuluvia.
Mulla vanhemmat
Kirjoittakaa kansanedustajille! Jospa tajuaisivat, että sairaatkin ovat tavallisia ihmisiä, jonkun äitejä, isiä, sisaruksia, lapsia, työkavereita ja ystäviä
Samoin se, että hoetaan ettei lapset ole riskiryhmässä ja sairastavat sen vähäoireisena. Huomioon pitäisi ottaa, että perheessä saattaa olla syöpäsairas/toipuva läheinen tai juuri riskiryhmään kuuluvia muita perheenjäseniä, joille tartunta voi olla kohtalokas.
Mun kaikki lapset kuuluvat riskiryhmään. Käsienpesu saa riittää siihen asti kunnes muita ohjeita annetaan.
Ketä edes jaksaa kiinnostaa koko koronavirus? Yliarvostettua paskaa suoraan suolesta.
Corona on flunssa! Kaikki flunssat ovat vaarallisia riskiryhmille, ei pelkästään corona. Eiköhän lopeteta stressaamasta, asiasta mille emme voi mitään tehdä.
Tartuntoja on meillä todella vähän ja näihin on heti annettu ohjeeksi karanteeni, jotta ei pääse leviämään.
Jos pelkää tartuntaa, niin ensimmäisensä on suojattava itsensä, hengityssuojaimia voi käyttää, sitä käsihygieniaa ei voi liikaa korostaa ja ehkä voisi myös välttää niitä paikkoja missä ihmisiä on paljon, esim. isot kauppakeskukset, eikä matkustamiseen varmaan ole tarvetta, ainakaan niille aluille missä tartuntoja on jo todettu, jos näitä alueita on mahdollista välttää.