Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne jotka sanoo että raha ei tee onnelliseksi

Vierailija
01.03.2020 |

Eivät ole kokeneet kunnolla sellaista stressiä mikä köyhyyteen liittyy

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei raha tee onnelliseksi mutta se helpottaa elämää. Mulla ei ole raha-ongelmia mutta on kyllä muita stresssaavia ongelmia joita ei raha ratkaise.

Minun on vaikea keksiä ongelmia jotka eivät olisi ratkaistavissa tai kierrettävissä riittävän suurella rahasummalla. Ja mietippä sitä jos sinulla olisi nuo mainitsemasi ongelmat ja olisit lisäksi p.a.

Ongelmia: parantumaton sairaus. Toki oireita voi lievittää paljon paremmin ja hankkia parempaa apua.

Lahjattomuus ja älyn puute. Lahjattomuus ei sinänsä ole este hyvään elämään, mutta älyn puute voi haitata rikasta, koska toiset käyttää hyväkseen ja huijaa rahat pois.

Oman läheisen sairaus, oman läheisen kuolema (jos kuoleman voi ongelmaksi lukea). Lapsettomuus, toki adoptiolapsi on mahdollista hankkia rahalla.

Se, että rakastamasi henkilö ei rakasta sinua takaisin.

Merkityksettömyys ja tarkoituksen puute.

Mutta tosiaan, monta ongelmaa ei ole joissa raha ei ainakin helpottaisi.

Vierailija
22/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden puute on pahin elämää rajoittava asia, seuraava on rahan puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas ei voi ostaa onnea mutta köyhä ei voi ostaa mitään.

Vierailija
24/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei välttämättä tuo onnea, mutta sen puute aiheuttaa monille onnettomuutta.

Vierailija
25/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä romahti elämä joitakin viikkoja sitten parisuhdeongelmien myötä. Kyllä vaan raha tekee onnellisemmaksi, koska on varaa lähteä kotoa ahdistumasta ja TEHDÄ asioita kavereiden kanssa. Viime aikoina olen käynyt paljon elokuvissa, keikoilla, pikku road tripeillä, vuokrannut mökkejä ja reissunnut niissä, syönyt ulkona, shoppaillut, aloittanut uusia harrastuksia testimielessä.. Ilman rahaa olisin varmasti vain maannut kotona ja masentunut kuoliaaksi. Nytkin ne kaverit, joilla on varaa, käyvät kanssani tekemässä noita asioita ja ne, joilla syystä tai toisesta nyt huonompi rahatilanne ovat sellaisia, joiden kanssa vain kahvitellaan jomman kumman luona, lenkkeillään tms.

Ei minulla tämmöiseen elämään jatkuvasti vara ole, ja nytkin olen joutunut syömään pieniä säästöjäni, mutta mielenterveyteni kannalta olen kokenut että nyt on se ”paha päivä” jonka varalle olen säästänyt. Ja on toiminut!

Vierailija
26/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se raha vaan tekee onnelliseksi.

Kuule voin kertoa että ei tee. Olen ollut elämässäni onnettomin silloin kun olin naimisissa rikkaan miehen kanssa ja meillä oli kaikki materia mitä toivoa voi. Nykyään paljon onnellisempi vuokra-kaksiossani pienillä tuloilla. 

Vierailija
27/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa myös statusta. Sinut otetaan tosissaan ostaessasi eri palveluja, kun kykenet tarvittaessa sekä kantamaan rahasi muualle että levittämään sanaa huonosta palvelusta. Jos raha on tienattu korkeakoulututkinnon vaativalla ammatilla, olet huomattavasti vahvemmalla maaperällä esimerkiksi lääkärin vastaanotolla, kuin äkkirikastunut parturikampaaja. Tai jos olet itsekin lääkäri, saat jopa ilmaiseksi kollegoilta palveluja, ja oireesi otetaan todesta.

Vierailija
28/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut köyhyyden ja tiedän miten stressaavaa on laskea joka ikinen euro. Sitten kun tuli yllättävä kulu tai lasku niin stressi vain moninkertaistui. Kaupasta ei voinut ostaa mitään hetken mielijohteesta, jotta budjetti ei olisi ylittynyt. No hoikkana pysyttiin, koko perhe.

Nyt elän taloudellisesti vakaata ja ehkäpä jopa vaurasta elämää. Olen velaton ja tililläni on mukava summa käteistä. Voin sanoa, että elämäni on nyt stressittömämpää ja helpompaa, koska minun ei tarvitse stressata, että pärjäänkö. En tiedä olenko onnellisempi, mutta todellakin raha rauhoittaa ja helpottaa elämää.

Vierailija
29/33 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään raha ei tee onnelliseksi, mutta sitten ainakin on onneton, jos sitä ei ole.

Itse asiassa olen ollut onnellisin rahattomana. Tosin minulla oli tieto milloin rahaa tulee seuraavan kerran. Jollen olisi tiennyt mistä ja milloin saan rahaa, epävarmuus ja epätoivo olisi pistänyt mielenterveyden lujille.

Vierailija
30/33 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi, mutta rahalla voi ostaa pois onnettomuutta.

Vierailija
31/33 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi. Helpottaa elämää, mutta oikeaa onnea ja elämän tärkeitä asioita sillä ei saa esim ystävät ja perhe.

Minulla oli vuosia takaperin vaikea ja rankka kausi elämässä, enkä olisi selvinnyt ilman ystävien ja perheen tukea.

Eli jos nyt saisin valita, olisinko rikas ja yksin vai köyhä, mutta ystävien ja perheen ympäröimä, valitsisin jälkimmäisen.

Vierailija
32/33 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on tehty ihan tutkimuksiakin. Raha tuo onnea tiettyyn rajaan asti, sen jälkeen ei. Se rahasumma tietysti vaihtelee ajan ja paikan mukaan, mutta periaatteessa se kun saat kaikki perustarpeet tyydytettyä ja sen jälkeen on ilmaa niin ettei joka senttiä tarvitse laskea. Käytännössä siis että pystyt tavalliseen elämään.

Vierailija
33/33 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että kyllä rahalla saa asioita jotka tekevät onnelliseksi, mutta on myös asioita joita ei rahallakaan saa!

-minut tekee onnelliseksi se, että voin avustaa paikkakuntani löytöeläinkotia!

-minut tekee onnelliseksi se, että voin tarjota lapsilleni elämyksiä joihin tarvitaan rahaa (toki monia asioita voi tehdä myös ilman rahaa).

-minut tekee onnelliseksi se, että ei tarvitse murehtia yökausia sitä, että riittääkö raha laskuihin.

-minut tekee onnelliseksi se, että voin avustaa sukulaisiani jos heillä on rahahuolia.

-minut tekee onnelliseksi se, että voin ostaa perheelleni ravitsevaa ruokaa laskematta jokaista kolikkoa.

En ole mitenkään rikas, mutta ihan hyvin toimeentuleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi