Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne jotka sanoo että raha ei tee onnelliseksi

Vierailija
01.03.2020 |

Eivät ole kokeneet kunnolla sellaista stressiä mikä köyhyyteen liittyy

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tee onnelliseksi mutta se helpottaa elämää. Mulla ei ole raha-ongelmia mutta on kyllä muita stresssaavia ongelmia joita ei raha ratkaise.

Vierailija
2/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei raha tee onnelliseksi mutta se helpottaa elämää. Mulla ei ole raha-ongelmia mutta on kyllä muita stresssaavia ongelmia joita ei raha ratkaise.

Jep, juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tuo onnellisuutta.

Et ole koskaan ollut rikas?

Vierailija
4/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin sanoa köyhänä, että kyllä se raha tosiaan toisi paljon helpotusta, mutta ei se pidemmän päälle onnelliseksi tekisi.

Vierailija
5/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus syntyy aivoissa esim. dopamiinista. Ei sillä suoraa yhteyttä rahaan ole. Toki jos näkee nälkää tai asunto puuttuu, niin sitten on vaikea olla onnellinen.

Vierailija
6/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään raha ei tee onnelliseksi, mutta sitten ainakin on onneton, jos sitä ei ole.

Vierailija
7/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha itsessään ei tee onnelliseksi, mutta raha mahdollistaa sen ettei tarvitse koko ajan murehtia sen puutetta ja voi näin keskittyä muihin asioihin.

Vierailija
8/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Kyllä raha voi tehdä onnelliseksi siltä osin kun sen avulla saa turvattua elämänsä. Eihän se kaikkea tietysti tuo.

Vierailija
9/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap. En ikinä halua kokea sitä enää. En kaipaa rikkauttakaan, mutta pitää voida muuttaa ilman kelan tukia ja lupia. Mennä yksityiselle jos julkiselta ei saa kunnollista terveydenhoitoa. Maksaa laskut ajallaan ilman että pitää siirrellä eräpäiviä tai että ylimääräinen lasku kaataa koko taloutesi. Asua asunnossa jossa ei ole hometta ja naapureina päihdeongelmaisia ja rikollisia. Jos jokin laite menee rikki niin pystyä hommaamaan uusi ja saada harrastaa jotain mielekästä ja tavata ihmisiä ilman, että se kaataa koko taloutesi.

Vierailija
10/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä valittelet,kaikilla on edes,jollain lailla rahaa.On sitten paljon tai vähän.Ei Suomessa tiettävästi ole nyky tuilla,kukaan nälkäänkään kuollut?Vai onko?

Vierailija
11/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta auttaa kohti onnellisuutta. Laskee tulonsa ja menonsa, valitsee elämässään niin, että saa tuloja ja osaa käyttää ne järkevästi, että riittävät. Kouluttaa itseään, ei hanki liikaa materiaa tai lapsia tulotasoonsa nähden jne. Eli käytännön elämänhallintaa. Ei siihen rikkauksia tarvita, ilman elämänhallintaa ne suuretkin rahat häviävät hetkessä eikä ongelmat häviä mihinkään, useat lottomiljonäärit ovat tämän todistaneet.

Vierailija
12/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha itsessään teekään onnelliseksi. Rahalla saa asioita jotka tekee onnelliseksi, kuten vapautta ja mielenrauhaa. On se laskujen maksaminenkin paljon mukavampaa jos ne voi maksaa kerralla pois ja tilille jää vielä rahaa muuhunkin.

Vierailija
13/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomattavasti onnellisempi silloin kun minulla on rahaa, kun silloin kun sitä ei ole.

Vierailija
14/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raha vaan tekee onnelliseksi.

Vierailija
15/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoi todellakaan tee onnelliseksi, mutta kyllä se arjen asioiden hoitamista helpottaa mahdottomasti, ja antaa valinnan varaa monissa asioissa. Olen kokenut sekä rutiköyhuuden että huomattavan hyvätuloisuuden. Elän nyt siis jälkimmäistä. Elämä on helpompaa, onnellisuus tulee ihan muualta.

Vierailija
16/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B.B kirjoitti:

Mitäpä valittelet,kaikilla on edes,jollain lailla rahaa.On sitten paljon tai vähän.Ei Suomessa tiettävästi ole nyky tuilla,kukaan nälkäänkään kuollut?Vai onko?

Mitä?

Vierailija
17/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea keksiä ongelmia jotka eivät olisi ratkaistavissa tai kierrettävissä riittävän suurella rahasummalla. Ja mietippä sitä jos sinulla olisi nuo mainitsemasi ongelmat ja olisit lisäksi p.a.

Vierailija
18/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty määrä rahaa tekee onnelliseksi, mutta ehkä tietyn rajan jälkeen raha ei tee onnellisemmaksi. Kyllä minulla ainakin omaa onnellisuutta lisää, kun ei tarvitse murehtia kokoajan rahasta, on säästöjä jne.. On varaa käydä lääkärissä, välillä yksityisellä, on varaa hoidattaa hampaansa... On kiva koti, mikä lisää viihtyisyyttä. On varaa ostaa ravitsevaa terveellistä ruokaa. On varaa tehdäkin jotain, että ei tarvi kokoajan kotonansa jumittaa. Kun vertaa kamalaan köyhyyteen niin tuollainen on huomattavasti mukavampaa.

Vierailija
19/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on merkittävä hyvään tasoon saakka, niin että on taloudellisesti turvallista. Sen jälkeen lisäraha ei tuo enää onnea.

Vierailija
20/33 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppous elämään, sen raha tuo. Helpottaa elämistä. Auton voi vaihtaa aina uuteen, lääkäri yksityisellä.... Kaupasta voit ostaa mitä haluat...siivooja käy kotona.. Vapaa-aikaa enemmän.. kaiken arjen pikku kuormituksen voi silotta seteleillä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan