Miksi tuossa uudessa Hotelli Swan -sarjassa ei ole mitään käsikirjoitusta?
3. jakso nyt menossa ja odotan edelleen, että milloin sarja alkaa?
Kommentit (30)
Mielipideasioita. Minusta sarja oli varsin hyvä.
Käsikirjoitus ei ollut timanttia, mutta kuitenkin kohtuullisen toimiva.
Tykkäsin myös tyylistä; tarkoitan sekä fyysisesti (lavastus, puvustus...) että tavasta jolla oli tehty; sellainen hieman saippuasarjamainen. Uskoisin että tämä oli ihan tarkoituksellista. Me katsojat olemme vaan viime vuosina niin tottuneet että kotimaiset tv-sarjat ovat mahdollisimman realistisia ja tämä sarja ei nyt ollutkaan jatkoa nordic noir -buumiin.
Myös näyttelijät tekivät hyvää työtä, paitsi minun mielestäni Roope Salminen. Minulle tuli suorastaan vaivaantunut olo kun katsoin häntä nuorena rikostutkijana.
Kokonaisuutena sanoisin että "ihan hyvä". Ei tämä klassikon aineksia sisällä mutta perusviihdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin myös tyylistä; tarkoitan sekä fyysisesti (lavastus, puvustus...) että tavasta jolla oli tehty; sellainen hieman saippuasarjamainen. Uskoisin että tämä oli ihan tarkoituksellista. Me katsojat olemme vaan viime vuosina niin tottuneet että kotimaiset tv-sarjat ovat mahdollisimman realistisia ja tämä sarja ei nyt ollutkaan jatkoa nordic noir -buumiin.
Myös näyttelijät tekivät hyvää työtä, paitsi minun mielestäni Roope Salminen. Minulle tuli suorastaan vaivaantunut olo kun katsoin häntä nuorena rikostutkijana.
Kokonaisuutena sanoisin että "ihan hyvä". Ei tämä klassikon aineksia sisällä mutta perusviihdyttävä.
Mun mielestä Roope Salminen oli yksi parhaita näyttelijöitä sarjassa. Minka Kuustosen näyttelemisen katselu sen sijaan oli todelle vaivaannuttavaa samoin kuin joidenkin muiden naisnäyttelijöiden. Roopen kollegaa poliisina näyttelevä Milka Ahlroth oli ihan ok kyllä. Ja en ole todellakaan Roope Salmisen fani. Minusta hän vain oli yllättävän hyvä.
Sarjahan oli muuten ihan puhdas saippuasarja. Ilmeisesti kohdeyleisöksi ajateltu nuorehkot naiset.
Onko Hotelli Swanissa yhtään oikeata näyttelijäkoulutuksen saanutta, kuin Eppu Salminen, Lauri Tilkanen. ja Milka Alhroth...? Melko kökkö näyttelemistä, aivan salkkari osastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä oli ihan kiva käsikirjoitus. Monta tarinaa yhden sisällä. Mutta tykkään yleensä muutenkin suomalaisista ohjelmista.
Tykkään usein suomalaista. Tässä sarjassa vain ei ole juuri mitään käsikirjoitusta. Myös repliikit on paikoittain erittäin teennäisiä. Kunnon juonen rakennus ja draaman rakennus puuttuu kokonaan. Käsikirjoittajan täytyy olla joku ihan amatööri.
Tosiaan teennäinen on kuvaava adjektiivi sarjalle. Epäluontevaa näyttelemistä ja replikointia. Jäykkääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Roope Salminen oli yksi parhaita näyttelijöitä sarjassa. Minka Kuustosen näyttelemisen katselu sen sijaan oli todelle vaivaannuttavaa samoin kuin joidenkin muiden naisnäyttelijöiden. Roopen kollegaa poliisina näyttelevä Milka Ahlroth oli ihan ok kyllä. Ja en ole todellakaan Roope Salmisen fani. Minusta hän vain oli yllättävän hyvä.
Sarjahan oli muuten ihan puhdas saippuasarja. Ilmeisesti kohdeyleisöksi ajateltu nuorehkot naiset.
No enpä tiedä, kun kuitenkin aika intensiivisesti keskitytään näyttämään hotellin johtajan keinuvaa pebaa, kun hän askeltaa milloin minnekin. Kuin catwalkilla konsanaan lanteet vatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyyköhän tuo trivagosta
Ei kannata mennä, se on oikeasti Helsingin yliopiston psykologian laitos. Ja ennen vanhaan siellä opiskeltiin anatomiaa ja leikeltiin ruumiita.
Sarjassa on liikaa hahmoja ja liian monta tarinaa, joita vain sivutaan. Esim. miesvastaanottovirkailijan ja naispoliisin peliongelmaa vain sivutaan. Kumpikin joutuu ongelman takia vain kerran pahaan paikkaan, eikä kukaan oikeastaan epäile mitään. Hotellin johtajattarella on kamalia ja epäkäytännöllisiä vaatteita. Varsinkin valkoinen hihatonta takkimekko on aivan kamala. Samalla vaatteet näyttävät kuitenkin kalliilta. Varmaan iso osuus budjetista on mennyt noihin. Ja sitten vielä se loppuratkaisu ja murhaaja, spoilaamatta pystyy toteamaan,että oli paha pettymys ja poliisit näyttivät tuon perusteella ihan toopeilta.
Tunnen itseni tosi ulkopuoliseksi tässä ketjussa. Tykkään sarjasta tosi paljon. Roope Salminen on hyvä, todella hyvä. Hänhän osaa näytellä!
Milka Ahlrothin hahmo on hyvä, mutta tuo peliriippuvaisuusjuttu on outo sivujuoni siinä. Oona Airola on ihana, kaunis, sensuelli, muistuttaa nuorta Anne Pohtamoa! Ja Lauri Tilkanen näyttelee hienosti tuollaista viipyileväkatseista naistenmiestä. Loistava sarja. Mutta joo, täällä kun haukutaan jotain sarjaa, mä yleensä rakastan sitä :D Esim. Klikkaa mua oli musta todella ihana, mutta täällä haukuttiin se lyttyyn.
Sarjasta puuttuu kunnon käsikirjoitus kokonaan, mutta on kuitenkin tarvittu kolme käsikirjoittajaa? Tätä en ihan ymmärrä. Mitä ne kaikki ovat tehneet?