Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en oikein ymmärrä ilmiötä, kun kissatalolta otetaan täysin kesy kissa ja sitä mainostetaan sitten arkana

Vierailija
01.03.2020 |

Miksi? Aika useinkin näitä tapauksia tulee vastaan. T. vapaaehtoinen, joka seuraa ties miten monta kissaryhmää. Jopa yksi kissa, jota lapsetkin saivat nostella syliin, on kissaryhmissä muuttunut entiseksi araksi, vaikka ei todellakaan koskaan sellainen ollut. En mä niihin hirveästi puutu, mutta joskus kommentoin, että silittelin tuota toisinaan, vähän kuin ohimennen ja niinkuin se olisi ihmekin, että olen silitellyt, mutta haluan vain porukan tietävän, että eivät ne ryhmät salaisia ole. Tämäkin tapauksen kissa, vain yhtenä esimerkkinä, ei koskaan ollut mikään luonnosta villikissa, vaan vanhan papan kissa ja pappa kuoli, naapurit toivat kissataloon (Tarinan yksityiskohdat hieman muutettu tunnistamisen pelon vuoksi). Saako siitä jotain lisäpisteitä, että ottaa aran kissan - vaikka kissa ei oikeasti ole arka?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissani ei ole arka minua tai tuttuja kohtaan, mutta uusia tuttavuuksia kohtaan on todella arka. Siksi luokittelisin oman kissani araksi. Sama ajattelutapa voi olla näillä ihmisillä, jotka luokittelevat kissan araksi - eli kissa arastaa uusia tuttavuuksia.

Vierailija
2/4 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ja oikein "mainostetaan"? Ehkä noin sanova saa paremman mielen, kun voi ajatella olleensa suuri hyväntekijä, kun on "pelastanut" kissan. Aivan kai se on sama, mitä jossain kissahullujen ryhmissä jaarittelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, rescuekissan tai -koiran ottaminen on niin upeaa ja mahtavaa. Vähän saa lisäpojoja, jos sillä on ollut vaikea tausta tai sillä on käytösongelmia - ellei ole, niin kannattaa keksiä. Ketä kiinnostaa taviskissa tai -koiran, plääh. Pitää olla hei sisältöö tässä tarinassa!

Vierailija
4/4 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on sitä itsensä korostamista. Miten muka ottaa ja kouluttaa jonkun ongelmatapauksen, vaikka olikin tavallinen sosiaalinen lemmikki.

Ja tässä omakehu: olen ottanut kerran täysin villin luonnossa syntyneen, mutta kuitenkin suht nuoren kissan, kotiini. Se oli valtava kuukausien työ, että sai sen luottamaan ihmiseen. Meni viikkoja että uskalsi tulla edes parin metrin päähän. Loppujen lopuksi tuli sylikissa siitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi